Επειδή κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για το τι θα δούμε στους πρώτους αγώνες της χρονιάς, ας προσπαθήσουμε να διαβάσουμε τους αριθμούς που προκύπτουν από αυτές τις 12 ημέρες των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 2/3.
Στους πρώτους αγώνες το βάρος θα πέσει στην αξιοπιστία μιας και οι νέες υπερτροφοδοτούμενες κινητήριες μονάδες απαρτίζονται από πολύπλοκα συστήματα τα οποία ακόμα μαθαίνουν οι τεχνικοί των ομάδων.
Δεν είναι υπερβολή αυτό που πολλοί άνθρωποι του πάντοκ τονίζουν ότι όποιοι τερματίσουν στους πρώτους αγώνες θα βαθμολογηθούν κιόλας. Αν δεχθούμε αυτήν την άποψη (και δεν έχουμε λόγο να μην το κάνουμε), τότε θα πρέπει να περιμένουμε εκπλήξεις στα πρώτα GP πυ θα μοιάζουν με αγώνες επιβίωσης...
Στις δοκιμές πάντως, οι μονάδες της Mercedes μαζί με αυτές τις Ferrari αποδείχθηκαν οι πιο αξιόπιστες, σε αντίθεση με αυτές της Renault που παρουσίασαν πολλά προβλήματα.
Από άποψη επιδόσεων, λίγα πράγματα είδαμε. Μόνο η Mercedes και η Williams αποφάσισαν να πιέσουν τα μονοθέσιά τους σημειώνοντας καλούς χρόνους. Ακολούθησε η Ferrari, ενώ σε καλή κατάσταση δείχνουν η McLaren και η Force India.
Μυστήριο για δυνατούς λύτες αποτελεί η εικόνα της Red Bull και γενικότερα των ομάδων που χρησιμοποιούν τις κινητήριες μονάδες της Renault.
Η Πρωταθλήτρια δείχνει να είναι η ομάδα που επηρεάστηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη από τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς.
Ο Adrian Newey «χτυπάει» υπερωρίες στο γραφείο του ψάχνοντας να βρει λύσεις για να βελτιώσει την εικόνα της RB10 η οποία πέρασε τις περισσότερες ώρες των δοκιμών στο γκαράζ της ομάδας και σε γερανούς.
Και ενώ ο Sebastian Vettel υποστηρίζει ότι το μονοθέσιό του υστερεί σημαντικά σε αξιοπιστία και επιδόσεις «Δεν μας θεωρώ φαβορί για την Αυστραλία. Δεν μπορούμε να κάνουμε χρόνους κοντά σε αυτούς των πρώτων, πέρα από αυτό όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλούμαστε να λύσουμε αυτή τη στιγμή είναι η αξιοπιστία και όχι ο ρυθμός ή οι επιδόσεις», έρχεται ο Lewis Hamilton να χαρακτηρίσει «εκπληκτικό» το μονοθέσιο της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας!
«Δείχνουν να έχουν ένα εκπληκτικό μονοθέσιο και συνήθως το πιο όμορφο είναι και το ταχύτερο. Είμαι βέβαιος ότι έχουν ένα αρκετά γρήγορο μονοθέσιο φέτος. Όταν λύσουν τα θέματα που έχουν με τον κινητήρα ή τα συστήματα που τους δυσκολεύουν, νομίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο να τους νικήσεις. Ο Sebastian είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής και αποτελεί στόχο για όλους. Ξέρω, όμως, ότι η ομάδα μου είναι δυνατή και ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να παλέψουμε μαζί τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Βρετανός.
Απογοητευτική και η εμφάνιση της Lotus E22 που και αυτή ταλαιπωρήθηκε από προβλήματα. Η ατάκα του τεχνικού διευθυντή της ομάδας, Nick Chester ότι «θα είναι θαύμα αν τερματίσουμε στην Αυστραλία» τα λέει όλα.
Στις 12 ημέρες που απομένουν μέχρι την έναρξη της πρώτης επίσημης διαδικασίας αγωνιστικού 3ημέρου (14/3), οι ομάδες έχουν πολύ δουλειά μπροστά τους για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα, να βρουν λύσεις στα προβλήματά τους και να προετοιμάσουν τα μονοθέσιά τους για την Αυστραλία.
Στατιστικά και αριθμοί
- Στις 11 από τις 12 ημέρες των δοκιμών ο καλύτερος χρόνος σημειώθηκε από μονοθέσιο που χρησιμοποιεί κινητήρια μονάδα της Mercedes-Benz. Μοναδική εξαίρεση η 1η μέρα των δοκιμών, στη Jerez, με τον Kimi Raikkonen να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο στο κόκπιτ της Ferrari F14 T.
- Κινητήρες της Mercedes έχουν φέτος οι: Μercedes, McLaren, Williams, Force Inia. Στις χειμερινές δοκιμές, οι εν λόγω ομάδες κάλυψαν συνολικά 3.483 γύρους που μεταφράζονται σε 17.988,9 χιλιόμετρα.
- Κινητήρες της Ferrari χρησιμοποιούν φέτος οι: Ferrari, Sauber και Marussia. Στις χειμερινές δοκιμές, οι εν λόγω ομάδες κάλυψαν συνολικά 1.968 γύρους που μεταφράζονται σε 10.213,9 χιλιόμετρα.
- Kινητήρες της Renault χρησιμοποιούν φέτος οι: Red Bull, Lotus, Toro Rosso, Caterham. Στις χειμερινές δοκιμές, οι εν λόγω ομάδες κάλυψαν συνολικά 1.649 γύρους που μεταφράζονται σε 8.775,8 χιλιόμετρα.
- Τα μονοθέσια που κάλυψαν τα περισσότερα χιλιόμετρα στις 12 ημέρες των δοκιμών ήταν κατά σειρά:
1. Mercedes W05 / 974 γύροι / 4.967 χιλιόμετρα
2. Williams FW36 / 936 γύροι / 4.893 χιλιόμετρα
3. Ferrari F14 T / 875 γύροι / 4.488 χιλιόμετρα
4. McLaren MP4-29 / 812 γύροι / 4.153 χιλιόμετρα
- Στην άλλη άκρη, τα μονοθέσια με τα λιγότερα χιλιόμετρα των δοκιμών ήταν:
1. Lotus E22* / 238 γύροι / 1.288 χιλιόμετρα
2. Marussia MR03 / 317 γύροι / 1.686 χιλιόμετρα
3. Red Bull RB10 / 320 γύροι / 1.711 χιλιόμετρα
* Σημειώστε ότι η Lotus δεν έλαβε μέρος στο πρώτο 4ήμερο τεστ της χρονιάς που έγινε στη Jerez.
Οι καλύτεροι χρόνοι που σημειώθηκαν στο 4ήμερο τεστ της Jerez:
1. McLaren / Kevin Magnussen / 1'23.276
2. Williams / Felipe Massa / 1'23.700 / 0.424
3. Mercedes / Lewis Hamilton / 1'23.952 / 0.676
4. Ferrari / Kimi Raikkonen / 1'24.812 / 1.536
5. Force India / Nico Hulkenberg / 1'26.096 / 2.820
6. Toro Rosso / Jean-Eric Vergne / 1'29.915 / 6.639
7. Sauber / Adrian Sutil / 1'30.161 / 6.885
8. Marussia / Jules Bianchi / 1'32.222 / 8.946
9. Caterham / Marcus Ericsson / 1'37.975 / 14.699
10. Red Bull / Sebastian Vettel / 1'38.320 / 15.044
Oι καλύτεροι χρόνοι που σημειώθηκαν στο Μπαχρέιν (και τις 8 ημέρες):
1. Williams / Felipe Massa / 1'33.258
2. Mercedes / Lewis Hamilton / 1'33.278 / 0.020
3. Ferrari / Fernando Alonso / 1'34.280 / 1.022
4. McLaren / Kevin Magnussen / 1'34.910 / 1.652
5. Force India / Sergio Perez / 1'35.290 / 2.032
6. Toro Rosso / Jean-Eric Vergne / 1'35.701 / 2.443
7. Red Bull / Daniel Ricciardo / 1'35.743 / 2.485
8. Sauber / Adrian Sutil / 1'36.467 / 3.209
9. Marussia / Max Chilton / 1'36.835 / 3.577
10. Caterham / Marcus Ericsson / 1'38.083 / 4.825
11. Lotus / Pastor Maldonado / 1'38.707 / 5.449