Δίνει στη δημοσιότητα τους διαλόγους των πιλότων με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας - Ποια είναι τα στοιχεία που εγείρουν υποψίες ότι κάποιος άλλος πιλόταρε όταν το αεροσκάφος «εξαφανίστηκε»
Τι έγινε τα τελευταία 54 λεπτά της μοιραίας πτήσης αποκαλύπτει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, η οποία επιχειρεί να απαντήσει στο πλέον σημαντικό ερώτημα: ποιος είχε, τελικά, τον έλεγχο του Boeing 777, όταν αυτό χάθηκε από τα ραντάρ.
Η βρετανική εφημερίδα που δημοσιεύει τους διαλόγους που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στους πιλότους και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας πριν η πτήση 370 της Malaysia Airlines «εξαφανιστεί», φέρνει στο φως -μέσα από αυτούς- δύο σημαντικά στοιχεία.
Αν και οι συνομιλίες μοιάζουν με διαλόγους ρουτίνας, δύο είναι εκείνα τα σημεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον και χρήζουν έρευνας. Βάσει των διαλόγων που δημοσιεύει, πρώτον οι πιλότοι φαίνεται να είχαν ασυνήθιστα συχνή επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου στην Κουάλα Λουμπούρ -και μάλιστα, για ζητήματα ρουτίνας- και δεύτερον, η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη δυτική στροφή έγινε ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στην Χο Τσι Μιν.
Πρώην πιλότος της British Airways, λέει ότι και τα δύο αυτά στοιχεία είναι ανησυχητικά. Συγκεκριμένα, στις 01.07 το μήνυμα που εστάλη από τον θάλαμο διακυβέρνησης ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, μία πληροφορία, όμως, η οποία είχε μεταδοθεί ξανά πριν από έξι λεπτά! Το γεγονός ότι πιλότοι δεν συνηθίζουν να αναφέρουν τόσο συχνά το υψόμετρο στο οποίο πετάνε, εγείρει υποψίες ως προς το ποιος πιλόταρε το μοιραίο αεροσκάφος εκείνη την στιγμή.
Παράλληλα, η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη δυτική στροφή έγινε ακριβώς τη στιγμή που άλλαζε ο εναέριος χώρος και το αεροσκάφος περνούσε από την Μαλαισία στο Βιετνάμ. Επίσης, μόλις λίγα λεπτά μετά το τελευταίο μήνυμα ο αναμεταδότης απενεργοποιήθηκε.
«Αν ήμουν έτοιμος να κλέψω το αεροπλάνο, αυτό θα έκανα», λέει στην Telegraph βετεράνος πιλότος.
«Μπορεί να υπάρξει ένα κομμάτι νεκρού εναέριου χώρου μεταξύ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας... Ήταν το μοναδικό σημείο κατά τη διάρκεια της πτήσης που ίσως το αεροσκάφος να μην μπορούσε να εντοπιστεί από εδάφους», προσθέτει.
Στο μεταξύ, δύο εβδομάδες μετά, δεκάδες πλοία και αεροσκάφη εξακολουθούν να συμμετέχουν σε μια επίπονη αναζήτηση χτενίζοντας μία περιοχή ανοικτά των ακτών της Αυστραλίας, όπου ένας κατασκοπευτικός δορυφόρος πιθανώς εντόπισε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα συντρίμμια του Boeing 777.
Η Μαλαισία έχει απευθύνει έκκληση βοήθειας προς τα έθνη που διαθέτουν εξοπλισμό ανίχνευσης βαθέων υδάτων, ώστε να βρεθεί άμεσα το μαύρο κουτί του αεροσκάφους. Ωστόσο, η περιοχή αναζήτησης εκτείνεται σε 9.000 τετραγωνικά μίλια σε νερά που έχουν μέχρι 13.000 μέτρα βάθος, γεγονός που κάνει πολλούς να πιστεύουν πως αν όντως βυθίστηκε εκεί ίσως να μην βρεθούν ποτέ τα συντρίμμια του...
Νέες εικόνες από δορυφόρους επεξεργάζεται η Κίνα και στις οποίες διακρίνονται κομμάτια στον Ινδικό Ωκεανό και τα οποία εικάζεται ότι ανήκουν στο αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines, όπως ανακοίνωσαν οι Μαλαισιανές Αρχές.
Τη στιγμή που συμπληρώνονται δύο εβδομάδες από την εξαφάνιση του μοιραίου αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών, οι κινεζικές αρχές κάνουν λόγο για εντοπισμό νέου αντικειμένου στο Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Την ενημέρωση πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Χισαμουντίν Χουσείν, ο οποίος διέκοψε την ομιλία του για να διαβάσει έγγραφο από την πρεσβεία της Κίνας στη χώρα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το αντικείμενο μήκους 22,5 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων εντοπίστηκε από τον κινεζικό δορυφόρο Γκαοφέν 1 σε «κάποιο σημείο του νότιου διαδρόμου στον Ινδικό Ωκεανό».