Στην εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (ιταλικοί σιδηρόδρομοι) περνά έναντι 45 εκατ. ευρώ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.
Η δεσμευτική οικονομική προσφορά της εταιρείας για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσφραγίσθηκε σήμερα και το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, την έκανε αποδεκτή και ανακήρυξε τη Ferrovie ως προτιμητέο επενδυτή.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.
Η Ferrovie αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική επιχείρηση στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Με την εξέλιξη αυτή, ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους περίπου 750 εκατ. ευρώ.
Αιχμές από Γεωργιάδη
Με καυστικό τρόπο σχολίασε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Άδωνις Γεωργιάδης λάτρης του Twitter ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ από το 2013, όταν ήταν κυβέρνηση η ΝΔ και τότε μελετούνταν η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων έναντι 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που κατά τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν ιδιαίτερα χαμηλό.
«Και μετά ενοχλούνται όταν τους λέω πολιτικούς απατεώνες. Τα 300 εκ ήταν ξεπούλημα, τα 45;» ήταν το σχόλιο του Άδωνι Γεωργιάδη στο Twitter.
Δείγμα της «παράνοιας που ζούμε στη χώρα» είναι, σύμφωνα με το Ποτάμι, η ιστορία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατομμυρίων. Σήμερα και αφού οι διάφορες επιδοτήσεις έχουν στοιχίσει στον έλληνα φορολογούμενο 750 εκατομμύρια, η εταιρεία πωλείται για 45 εκατομμύρια» αναφέρει σε ανακοίνωσή του.
Διατυπώνει σειρά ερωτημάτων όπως, «ποιος πληρώνει τη διαφορά των επιδοτήσεων που δόθηκαν και των 245 εκατομμυρίων που δεν εισπράχθηκαν; Όχι φυσικά, τα στελέχη της κυβέρνησης, αλλά αυτοί που πληρώνουν πάντα» και σημειώνει ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος ανάπτυξης της εταιρείας. Κι αν είχε γίνει στο χρόνο που έπρεπε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα.
«ΥΓ. Ας φροντίσουν οι συνάδελφοι του υπουργοί, να συμπαρασταθούν τουλάχιστον στον κ. Σπίρτζη. Δεν είναι και λίγο να υπογράφεις εσύ να δοθούν αυτά που κατήγγελες ότι ξεπουλιούνται» καταλήγει η ανακοίνωση.