Μετά τις Κάννες, η πρωταγωνίστρια των «καυτών» ερωτικών σκηνών στην ταινία «Η Ζωή της Αντέλ» γοήτευσε και τους σινεφίλ της ελληνικής πρωτεύουσας - Μέχρι και ο Γιώργος Καμίνης φωτογραφήθηκε στο πλευρό της.
Με την Αντέλ Εξαρχόπουλος να μονοπωλεί το ενδιαφέρον και τα βλέμματα, ανακοινώθηκαν τα βραβεία του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινημάτογραφου της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας.
Ο Έκτορας Λυγίζος κέρδισε ακόμα ένα βραβείο σκηνοθεσίας για το "Αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού" και επίσης ο πρωταγωνιστής του, Γιάννης Παπαδόπουλος, για την ερμηνεία του, επιβεβαιώνοντας πόσο πολύ αγαπήθηκε η ταινία στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Αναλυτικά τα βραβεία
1. Χρυσή Αθηνά: Les Rencontres d'Apres Minuit - Γιαν Γκονζάλες
Βραβείο Σκηνοθεσίας: Stand Clear of the Closing Doors - Σαμ Φλάισνερ
Βραβείο Σεναρίου: La Fille de 14 Juillet - Αντονίν Περετζατκό
Βραβείο Κοινού: Short Term 12 - Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον
Χρυσή Αθηνά Music & Film: Le Chant des Ondes / Wavemakers - Καρολίν Μαρτέλ
2. ΒΡΑΒΕΙΑ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
Σε μια σύντομη αλλά ευχάριστη τελετή, το Φεστιβάλ απένειμε τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος ελληνικών μικρού μήκους ταινιών, καθώς και εκείνα των πρωτοεμφανιζόμενων καλλιτεχνών.
- Έκτορας Λυγίζος («Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού») - ΒΡΑΒΕΙΟ Σκηνοθεσίας
- Γιάννης Παπαδόπουλος («Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού») - ΒΡΑΒΕΙΟ Ανδρικής Ερμηνείας
- Μαρία Γεωργιάδου («Συγχαρητήρια στους Αισιόδοξους?») - βΡΑΒΕΙΟ Γυναικείας Ερμηνείας
Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από τους Δημήτρη Πιατά (πρόεδρος), Μαρία Δρανδάκη, Μαρία Κατσουνάκη, Φοίβο Δεληβοριά και Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο.
3. ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΑΙΝΙΩΝ
Το «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου ήταν η μεγάλη νικήτρια ταινία του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος μικρού μήκους - Πρώτο Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και το χρηματικό έπαθλο των 2.000 ευρώ που το συνοδεύει, «για την καίρια και διεισδυτική απεικόνιση των ψυχολογικών διαδρομών, μεταπτώσεων και αδιεξόδων του κεντρικού ήρωα, ως ενός ανθρώπου χωρίς ιδιότητες, που οδηγείται σε μια από τις πιο σκοτεινές επιλογές της νεοελληνικής απόγνωσης».
Η ταινία βραβεύθηκε πριν από λίγες μέρες και στο Φεστιβάλ της Δράμας, με τον Χρυσό Διόνυσο.
Απαντώντας σε προτροπή της περσινής κριτικής επιτροπής για αύξηση των βραβείων, ούτως ώστε να ανταποκριθεί στο μεγάλο αριθμό ταινιών του τμήματος (73 ταινίες από πάνω από 200 συμμετοχές), το Φεστιβάλ δημιούργησε δύο ακόμη Βραβεία Καλύτερης Ταινίας:
Το δεύτερο Βραβείο απονεμήθηκε στην ταινία «Στο Κατώφλι», της Αναστασίας Κρατίδη για «τη μινιμαλιστική της δύναμη, την ελλειπτικά ρεαλιστική αποτύπωση της αθέατης ελληνικής επαρχίας και για τη δύναμη της κεντρικής ηρωίδας στην υπόγεια διαδρομή της προς την αυτονομία», και το τρίτο Βραβείο στην ταινία «Νικολέτα» της Σόνια Λίζα Κέντερμαν, «για την επιτυχημένη σύζευξη της κλασικής γραφής με το συναίσθημα, αφηγούμενη μια σκληρή ιστορία ενηλίκων μέσα από τα μάτια ενός παιδιού».
Το Βραβείο Σκηνοθεσίας κέρδισε η ταινία «Dead End» της Τώνιας Μισιαλή, την οποία η κριτική επιτροπή επαίνεσε για «τον ιδιαίτερα επιτυχημένο, ακριβή και διακριτικό τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στην κωμωδία και την τραγωδία ενός ζευγαριού τρίτης ηλικίας που αντιμετωπίζει τους φόβους του τέλους».
Οι Ζήσης Κοκκινίδης και Ίωνας Παπασπύρου τιμήθηκαν για το σενάριό τους για την ταινία «Δεν Είμαι Τώρα Εδώ», μια ταινία «που ακολουθεί τις διαδρομές του εγώ στις σύγχρονες μεταμφιέσεις του και αναγάγει σε τέχνη το προσωπικό και το τυχαίο, περιγράφοντας την αγωνία ενός ανθρώπου που προσπαθεί να σταματήσει το χρόνο».
Τέλος, η κριτική επιτροπή πήρε την πρωτοβουλία να απονείμει τρεις ειδικές μνείες, στις ταινίες «Lea» του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, «Dust» του Θανάση Τσιμπίνη και «Boil» της Ήρας Ντίκα, «για την τόλμη να αναζητήσουν και να δοκιμάσουν διαφορετικούς τρόπους για ν' αφηγηθούν ολοκληρωμένα τις ιστορίες τους».