Alfa Romeo 4C

Αυτή τη φορά κανείς δεν μπορεί να τους αμφισβητήσει. Αντιθέτως! Το μόνο που κάνει είναι να χαμογελά από την ευχαρίστηση που είχε να οδηγήσει το νέο δημιούργημα της Alfa Romeo.

Υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν και στην Ιταλία, αλλά και στην ίδια την Alfa Romeo, η δημιουργία ενός οχήματος όπως η 4C ίσως σε κάποιους φαντάζει «άκαιρη», ακόμα και «περιττή». Όμως αν βρεθείς κοντά της και κυρίως όταν την οδηγήσεις, αναρωτιέσαι γιατί άργησαν τόσο πολύ να το πράξουν.

«Bellezza Necessità»

Με αυτή την φράση ο κ. Alessandro Macolini, επικεφαλής της ομάδας του «Centro Stile» που σχεδίασε την 4C, περιέγραψε την μορφή του αμαξώματος. Όπως δήλωσε, το διθέσιο μοντέλο έπρεπε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως μια Alfa Romeo, να προέλθει από μια «ανάγκη για ομορφιά», να πληροί την απαραίτητη ωραιότητα ώστε να τιμά τους «προγόνους» της αλλά και ίσως να θεωρηθεί κάποτε κλασική.

Σύμφωνα με τον κ. Macolini, κυριότερες πηγές έμπνευσης για τον σχεδιασμό της 4C ήταν το πρωτότυπο Giulia Scarabeo (1966) και η 33 Coupé Stradale (1967). Το αμάξωμά της οριστικοποιήθηκε έπειτα από πολλές ώρες δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα και ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,33.

Μείωση βάρους

Εξ' αρχής αποφασίστηκε ότι το αυτοκίνητο θα έπρεπε να θεωρείται και να είναι ένα supercar σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του και τις επιδόσεις του αλλά και να τεθούν τέτοιες προδιαγραφές αφενός να βρει εμπορικά τον «ζωτικό χώρο» (ώστε να έχει πωλήσεις) αλλά και διακρίνεται στο δρόμο

Καθώς υπήρχε ήδη η τεχνογνωσία από την Maserati (που επίσης ανήκει στον όμιλο Fiat), όπως και οι απαραίτητες εγκαταστάσεις, αποφασίστηκε να είναι από ανθρακόνημα το πλαίσιο του χώρου επιβατών για αν είναι ελαφρύ, να ανταποκρίνεται στην προηγμένη τεχνολογική «εικόνα» και να προέρχεται από την «γενέθλια» γη των supercars. Έτσι η 4C κατασκευάζεται στην Modena.

Ωστόσο η προσπάθεια για την μείωση του βάρους δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτό. Έπειτα από προσεκτική τήρηση των αρχικών αποφάσεων, το βάρος της 4C είναι 895 κιλά (στεγνή), κάτι που σημαίνει 3,7 κιλά/ίππο.

Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει μπλοκ από αλουμίνιο, αποδίδει 240 ίππους και επιταχύνει το όχημα από 0-100 χλμ./ώρα μόλις σε 4,5 δευτ.

Η ανάρτηση της 4C αποτελείται από διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και γόνατα MacPherson, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο πίσω. Η ρύθμισή της είναι τέτοια ώστε, σε συνδυασμό με τα P Zero που δημιούργησε ειδικά για την 4C η Pirelli, να σημειώνει τιμή 1,1 g στον κύκλο υποστροφής και 1,25 g κατά την επιβράδυνση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η 4C ακινητοποιείται μόλις σε 36 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα.

Η εμπειρία της οδήγησης

Γυρίζεις τον διακόπτη και ξαφνικά ο μπάσος ήχος από τον εγκάρσια τοποθετημένο τετρακύλινδρο κινητήρα που βρίσκεται ακριβώς πίσω από το σώμα σου γεμίζει τον χώρο. Η χροιά του και η συχνότητά του καθορίστηκαν έπειτα από πολλές δοκιμές, ώστε να ικανοποιεί και σε αυτόν τον τομέα.

Στο δρόμο, η 4C είναι ευκολοδήγητη. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι επαρκής, κυρίως από τους εξωτερικούς καθρέφτες, ενώ η ανάρτηση απορροφά ικανοποιητικά για τα δεδομένα του οχήματος τους κραδασμούς. Η επιτάχυνση είναι άμεση, ενώ η πληροφόρηση του οδηγού από το τιμόνι πολύ καλή. Όσοι έχουν συνηθίσει στα υποβοηθούμενα τιμόνια θα παραξενευτούν λίγο αρχικά, όμως μόλις συνηθίσουν αρχίζουν και καταλαβαίνουν πολύ καλά το τι κάνει το αυτοκίνητο. Πάντως το τιμόνι δεν χρειάζεται δύναμη να το χειριστείς και το ίδιο ισχύει και για τα φρένα που επίσης δεν έχουν υποβοήθηση και επιβραδύνουν έντονα αν χρειαστεί.

Η ταχύτητα αυξάνεται χωρίς να το καταλάβεις καθώς το μικρό βάρος της 4C της επιτρέπει να επιταχύνει με πολύ γρήγορο ρυθμό.

Το εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «TCT» αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις, είτε λειτουργώντας ως αυτόματο, είτε όταν αλλάζει τις σχέσεις ο οδηγός από τους μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι.

Στην πίστα, η 4C δείχνει τον σπορ χαρακτήρα της με τον καλύτερο τρόπο. Αν ο οδηγός επιλέξει τη διαμόρφωση «Race» στο κιβώτιο, απενεργοποιείται πλήρως το «ESC» και ο οδηγός ελέγχει περισσότερο το αυτοκίνητο με το γκάζι. Μάλιστα ενεργοποιώντας τη «Race» υπάρχει η δυνατότητα «Launch Control» για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση από στάση.

Η κατανομή βάρους στην 4C είναι 40% εμπρός και 60% πίσω. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης μπορείς να κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα κάθε στιγμή, έχοντας διαρκώς τον έλεγχο. Το αυτοκίνητο θα κάνει άμεσα ό,τι του ζητήσεις με τον χειρισμό του τιμονιού και του γκαζιού, αλλάζει άμεσα την τροχιά του και, εντός πίστας, μπορείς να κινείσαι με υψηλή ταχύτητα κάθε στιγμή, χωρίς άγχος.

Οι υψηλές επιδόσεις της 4C καταδείχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στις 12/9/2013 στην πίστα του Nürburgring όπου η νέα Alfa Romeo σημείωσε χρόνο 8':04''.65, που αποτελεί ρεκόρ για όχημα παραγωγής με τέτοιο κινητήρα.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.