Το Cross Country, λοιπόν, είναι ένα παντός δρόμου αυτοκίνητο. Σε σχέση με το «απλό» V40, εκτός από τις λίγες αισθητικές διαφορές (πλαϊνά μαρσπιέ, αλουμινένια προστατευτικά, μπάρες οροφής, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες κ.λπ.), είναι κατά 40 εκατοστά ψηλότερο, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Πρόκειται για μικρές σχεδιαστικές διαφορές, ικανές όμως να κάνουν τη διαφορά, η οποία αναμφίβολα είναι αισθητή στην έκδοση Τ5, η οποία είναι τετρακίνητη, σε σχέση με τις υπόλοιπες που διαθέτουν τους γνωστούς 1,6 lt κινητήρες. Οσον αφορά στις εκδόσεις με τους μικρούς κινητήρες, έχουμε δώσει ραντεβού στις εν Ελλάδι δοκιμές μας, οι οποίες θα είναι αρκετές και ιδιαίτερα σκληρές…
Για τα χιόνια όμως και τους πάγους της Σουηδίας έχουμε στα χέρια μας το τετρακίνητο V40 Cross Country, με το οποίο μας προ(σ)κάλεσαν οι Σουηδοί να... χορέψουμε μαζί του.
Ενώ κινηθήκαμε σε ένα αρκετά μεγάλο χιονισμένο κομμάτι, βρεθήκαμε σε μια τεράστια παγωμένη λίμνη. Αυτή είναι η πίστα μας! Ξεκινάμε λοιπόν διστακτικά, έχοντας στην αρχή ενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Σε αυτή την περίπτωση και με σύμμαχο τα χιονοελαστικά (με καρφάκια) αισθανθήκαμε λες και οδηγούμε σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ακόμα κι αν προκαλέσαμε με τιμονιές και γκαζιές ώστε να χάσουμε την πρόσφυσή μας, το ηλεκτρονικό σύστημα δρα τόσο έντονα που πραγματικά είναι σαν ένα αόρατο χέρι που τοποθετεί το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Volvo (το οποίο, σημειώστε, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, σε όλα τα μοντέλα της) είναι το πιο ισχυρό και αποτελεσματικά που έχω συναντήσει μέχρι σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία, και αυτό αποδείχτηκε περίτρανα στον πάγο. Το απενεργοποιώ λοιπόν και αρχίζουν οι πιρουέτες.
Το V40 Cross Country αρχίσει να πλαγιοολισθαίνει διαρκώς, πότε από τη μια, πότε από την άλλη (το φαινόμενο του εκκρεμούς), αλλά και να διορθώνεται πανεύκολα με σύμμαχό μας το γρήγορο τιμόνι, την ταχύτατη τετρακίνηση, τη δύναμη του 2,5 lt βενζινοκινητήρα (254 PS), αλλά και το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο μας ξάφνιασε ευχάριστα. Φεύγει το πίσω μέρος δεξιά, ανάποδο (από τη φορά της στροφής) τιμόνι, γκάζι για να μην κάνουμε τετακέ και διόρθωση με τιμόνι και γκάζι (το αφήνουμε).
Βεβαίως, φρένο δεν πατάμε ποτέ και πουθενά, ενώ αυτά τα φαινόμενα εμφανίζονται σε ταχύτητες το πολύ μέχρι 50 km/h. Μην ξεχνάτε ότι κινούμαστε σε πάγο. Η χαρά του παιδιού, δηλαδή, με ένα πολυτελές παιχνίδι, το οποίο άμα ξέρεις πώς να το παίξεις περνάς καλά. Και αυτό γιατί οι Σουηδοί πλέον δεν κατασκευάζουν αποστειρωμένα, πολυτελή μοντέλα, αλλά αυτοκίνητα με συναίσθημα, τα οποία είναι ικανά ακόμα και να σου φέρουν το χαμόγελο στα χείλη.
Ωστόσο, πέρα από τη διασκέδαση, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες οδήγησης με την ελάχιστη πρόσφυση, αποδείχτηκε ότι η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Volvo στα αυτοκίνητά της είναι σύμμαχος στην καθημερινότητα του οδηγού. Και αυτό ακριβώς ήθελαν να μας προκαλέσουν να γνωρίσουμε στον πάγο. Πιστέψτε με, δεν είναι πολλές οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσκαλούν δημοσιογράφους να οδηγήσουν τα αυτοκίνητά τους σε πάγο. Αυτές που το κάνουν είναι σίγουρες για το προϊόν τους, κάτι που αναμφίβολα συμβαίνει με τους ανθρώπους της Volvo...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.596 (T4), 2.497 (T5), 1.560 (D2), 1.984 (D3), 1.984 (D4)
Ισχύς (PS/rpm): 180/5.700, 254/5.400, 115/3.600, 150 (177 D4)/3.500
Ροπή (kgm/rpm): 24,0/1.600-5.000, 36,0/1.800-4.200, 27,0/1.750-2.500, 35,0 (40,0)/1.500-2.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς (4x4 το Τ5)
Κιβώτιο: Χειροκίνητο & αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 210, 210,185, 205
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 7,7, 6,4, 11,9, 9,6 (8,6)
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,5, 7,6, 3,8, 4,4 (4,4)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 129, 182, 99, 117 (117)
Βάρος (kg): 1.360
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.370/1.783/1.458 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τιμή (με απόσυρση): 24.070