Οι δοκιμές εξέλιξης των ομάδων της Formula 1 στην πίστα του Σακχίρ συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον.
Ο Kevin Magnussen σημείωσε τον καλύτερο χρόνο με τη McLaren MP4-29 αλλά η είδηση της ημέρας ήταν η απουσία προβλημάτων για την πρωταθλήτρια Red Bull Racing.
Μετά το απογοητευτικό ξεκίνημα στη σεζόν με την απραξία και τα συνεχή προβλήματα στο πρώτο χειμερινό τεστ, πριν από δύο εβδομάδες στη Χερέθ, χθες η αυστριακή ομάδα κατάφερε να κάνει 14 γύρους. Λίγους σε σχέση με τον ανταγωνισμό, πολλούς σε σχέση με τις προηγούμενες εμφανίσεις της. Είχε πάλι προβλήματα αλλά όπως δήλωνε ο Sebastian Vettel, άσχετα με όσα αντιμετώπισαν στην Ισπανία: «Προφανώς δεν είμαστε χαρούμενοι από το που βρισκόμαστε και έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις αλλά νομίζω πως έχουμε κατανοήσει τη φύση των προβλημάτων. Λύσαμε όσα παρουσιάστηκαν στη Χερέθ αλλά είναι συχνό φαινόμενο, όταν επιδιορθώνεις ένα πρόβλημα, να προκύπτει κάποιο άλλο. Έτσι είναι όμως οι δοκιμές».
Μερικές ώρες μετά, ο 25χρονος βρέθηκε ξανά στη θέση του οδηγού και είχε την καλύτερη έως τώρα ημέρα της Red Bull, αφού κάλυψε 59 γύρους, που μεταφράζονται σε 319 χιλιόμετρα! Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς, πως ουσιαστικά αυτή ήταν η πρώτη ημέρα δουλειάς της RBR για το 2014. Πράγμα που σημαίνει πως έχει πολύ χαμένο έδαφος να καλύψει.
Αντίθετα η McLaren συνέχισε να επιδεικνύει ταχύτητα αλλά και αξιοπιστία. Ο Kevin Magnussen τοποθέτησε εαυτόν στην κορυφή της κατάταξης, με την επίδοση του, στο 1:34.910, να είναι ενάμιση δευτερόλεπτο κάτω από τον πλησιέστερο αντίπαλο και φυσικά να είναι η καλύτερη που έχουμε δει έως τώρα στο Μπαχρέιν. Πρέπει όμως να σημειωθεί, πως έγινε με την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli.
Το δεύτερο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Nico Hulkenberg που είχε πρωτεύσει χθες και ήταν και σήμερα στην κορυφή μέχρι λίγο πριν το φινάλε της διαδικασίας. Τρίτος ο Fernando Alonso που σχεδόν κατοστάρησε σε γύρους με τη Ferrari F14T και «έγραψε» τον καλύτερο του χρόνο, επίσης με τη μαλακή όμως γόμα.
«Ακόμα δεν έχουμε φτάσει στο σημείο που να μπορούμε να επικεντρωθούμε στον τομέα της απόδοσης, η προσοχή μας είναι στραμμένη στο να συνεχίσουμε να καλύπτουμε χιλιόμετρα. Η ομάδα μας έκανε πολύ καλή δουλειά το χειμώνα, στην προετοιμασία για αυτά τα τεστ, πράγμα που μας έχει επιτρέψει να περάσουμε πολύ χρόνο στην πίστα και να δοκιμάσουμε όλους τους σχετιζόμενους με αυτές τις νέες και περίπλοκες τεχνολογίες τομείς. Μέχρι τώρα, όλα εξελίσσονται όπως περιμέναμε», είπε ο Alonso.
Χθες ο Lewis Hamilton προσπαθούσε να υποβαθμίσει την έως τώρα παρουσία της Mercedes, λέγοντας πως και τα ασημί βέλη έχουν τα προβλήματά τους. Πράγματι, σήμερα ο Nico Rosberg προκάλεσε δις τη διακοπή της διαδικασίας, με την W05 να ακινητοποιείται στην πίστα (χωρίς κάποιο σοβαρό πρόβλημα). Πρόλαβε όμως να καλύψει 85 γύρους και να σημειώσει την τέταρτη καλύτερη επίδοση.
«Καλύψαμε πάλι αρκετούς γύρους και αυτό αποδεικνύει πως το πρώτο κομμάτι των δοκιμών, που αφορά στην αξιοπιστία, πηγαίνει καλά. Είχαμε κάποια μικρά προβλήματα αλλά το σημαντικό είναι να εντοπίσουμε τις αιτίες τους και το γιατί το μονοθέσιο μας δεν είχε τέλεια λειτουργία. Πρέπει να το πιέσουμε στο όριο για να δούμε πως αποδίδει σε όλες τις συνθήκες. Από πλευράς απόδοσης, δεν ξέρουμε ακόμα που βρισκόμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ήταν όμως μία πολύ καλή ημέρα για εμένα, καθώς ήταν η πρώτη φορά που ένιωθα πραγματικά άνετα πίσω από το τιμόνι. Όλες οι ρυθμίσεις ήταν της αρεσκείας μου ενώ ακόμα και τα κουμπιά στο τιμόνι είναι πιο απλοϊκά τοποθετημένα. Ανυπομονώ να οδηγήσω ξανά το Σάββατο», σχολίασε ο Γερμανός.
Ο πλέον… δουλευταράς, ήταν ο Valtteri Bottas που προσπάθησε να καλύψει το χαμένος έδαφος από τη χθεσινή κακή ημέρα της Williams. Έκανε και όσους γύρους δεν έκανε χθες ο Massa, φτάνοντας τους 116!
Ακολούθησε ο Kamui Kobayashi για λογαριασμό της Caterham, με έναν ιπτάμενο γύρο στο φινάλε. Η μέρα του Ιάπωνα δεν ξεκίνησε καλά, με προβλήματα στην τηλεμετρία που περιόρισαν το χρόνο που πέρασε εντός πίστας. «Ήταν ευχάριστο που έκλεισα την ημέρα με ένα καλό χρόνο, αν και όλοι γνωρίζουν πως σε αυτές τις δοκιμές, οι χρόνοι δεν παίζουν ρόλο. Είναι όμως καλό η ομάδα μας να αρχίσει να “ξεκλειδώνει” μέρος των δυνατοτήτων του μονοθεσίου μας», σχολίασε ο Kobayashi.
Πίσω από τον έκτο Vettel, βρέθηκε ο Jean-Eric Vergne με την «μικρή αδερφή», Scuderia Toro Rosso. Ο Γάλλος κάλυψε 58 γύρους – καμία σχέση με τους μόλις 5 που έκανε την πρώτη ημέρα του τεστ ο Daniil Kvyat.
«Ήταν μία καλή ημέρα, η καλύτερη μας απ’ όταν άρχισαν οι δοκιμές. Ήταν η πρώτη φορά που είχα την ευκαιρία να πιέσω το μονοθέσιο στην πίστα και από πλευράς ισορροπίας, μου έδωσε καλή αίσθηση», τόνισε ο Vergne.
Γενικά οι ομάδες απόλαυσαν περισσότερη αξιοπιστία και κάλυψαν περισσότερους γύρους. Μόνο δύο οδηγοί έκαναν λιγότερα από 46 περάσματα. Ο Romain Grosjean που έκανε 18 με την Lotus E22 που είχε αρκετά τεχνικά προβλήματα, όπως άλλωστε και η Marussia του Max Chilton. Στην περίπτωση του Βρετανού, η πηγή του κακού ήταν στο σύστημα ΙΤ του μονοθεσίου και τον περιόρισε στους 17 γύρους και την τελευταία θέση.
Η κατάταξη της ημέρας:
Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m34.910s 46
2. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.445s +1.535 59
3. Fernando Alonso Ferrari 1m36.516s +1.606 97
4. Nico Rosberg Mercedes 1m36.965s +2.055 85
5. Valtteri Bottas Williams-Meredes 1m37.328s +2.418 116
6. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m39.855s +4.945 66
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m40.340s +5.430 59
8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.609s +5.699 58
9. Esteban Guttierez Sauber-Ferrari 1m40.717s +5.807 55
10. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m41.670s +6.760 18
11. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m42.511s +7.601 17
Οι δοκιμές συνεχίζονται στο Σακχίρ μέχρι και το Σάββατο, με ώρα «εκκίνησης» στις 8 το πρωί και φινάλε στις 4 το απόγευμα (ώρα Ελλάδας).
Αναλυτικά το πρόγραμμα των επόμενων ημερών:
Ομάδα Παρασκευή 21/2 Σάββατο 22/2
Red Bull Ricciardo Ricciardo
Mercedes Hamilton Rosberg
Ferrari Raikkonen Raikkonen
Lotus Maldnado Maldnado
McLaren Button Button
Force India Perez Perez
Sauber Gutierrez Sutil
Toro Rosso Kvyat Vergne
Williams Bottas Massa
Marussia Chilton Bianchi
Caterham Ericsson Kobayashi