Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε οι φετινοί κανονισμοί έχουν αποκλείσει τη χρήση του μικρού πτερυγίου κάτω από την κεντρική πίσω αεροτομή. Η McLaren MP4/29 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο τις δυο από τις τρεις μέρες μέχρι τώρα στη Χερέθ.Μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο χτες πέτυχε ο ρούκι Κέβιν Μάγκνουσεν που στην πρώτη του επαφή με το Βρετανικό μονοθέσιο και τη συγκεκριμένη πίστα ήταν ταχύτερος όλων.
Μπορεί ο νεαρός Δανός να θέλησε χτες να υποβαθμίσει το γεγονός με δηλώσεις του αλλά γεγονός παραμένει πως η McLaren έχει ένα αξιόλογο μονοθέσιο φέτος που δείχνει ανταγωνιστικό και σε καμία περίπτωση δε βαδίζει στα χνάρια του περσινού. Φυσιολογικά λοιπόν έχει μπει στο μικροσκόπιο των αντιπάλων της.
Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε οι φετινοί κανονισμοί έχουν αποκλείσει τη χρήση του μικρού πτερυγίου κάτω από την κεντρική πίσω αεροτομή. Το κόκκινο βέλος δείχνει το εν λόγω πτερύγιο στην φωτογραφία πιο κάτω.Ο ρόλος του ήταν κυρίως να κατευθύνει τον αέρα προς τα κάτω ώστε να βελτιώνει τη ροή στην έξοδο του διαχύτη και κατ’ επέκταση την απόδοση του διαχύτη. Η απαγόρευσή του φέτος σε συνδυασμό με την οριοθέτηση της θέσης των εξατμίσεων έχει περιορίσει πολύ τις επιλογές των αεροδυναμιστών που θέλουν να εκμεταλλευτούν την ενέργεια των καυσαερίων.
Στη McLaren είχαν μια εντυπωσιακή ιδέα να διαμορφώσουν έτσι τα μπράτσα της πίσω ανάρτησης ώστε να έχουν σαφή αεροδυναμικό πλεονέκτημα. Εικάζουμε πως η συγκεκριμένη διαμόρφωση (κόκκινα βέλη) βελτιώνει την απόδοση του διαχύτη. Λειτουργώντας ως αεροφράκτης εκεί επιβραδύνεται ο αέρας και μεγαλώνει η διαφορά ροής ταχυτήτων με τον αέρα που εξέρχεται από το κάτω μέρος και το διαχύτη. Η εν λόγω διάταξη είναι πιθανόν πιο αποδοτική στις χαμηλές και μέσες ταχύτητες.
Ήδη κάποια από τις αντιπάλους της McLaren έθεσε στη FIA το ερώτημα κατά πόσο αυτή η σχεδίαση είναι σύννομη. Η Διεθνής Ομοσπονδία ξεκαθάρισε πως τη θεωρεί νόμιμη. Μένει να δούμε αν θα έχουμε ενστάσεις στον πρώτο αγώνα ενώ αν όντως επιβεβαιωθεί η νομιμότητά της μπορεί να θεωρηθεί βέβαιο ότι θα την αντιγράψουν και οι υπόλοιπες ομάδες.
Η Formula 1 βρίσκεται μπροστά στις μεγαλύτερες ίσως αλλαγές στην ιστορία της όσον αφορά στους τεχνικούς κανονισμούς.
Αυτοί πιθανόν θ’ ανατρέψουν τις ισορροπίες δυνάμεων στο grid και σίγουρα θ’ αλλάξουν την μορφή των αγώνων όπως τους ξέραμε μέχρι σήμερα. Τα μονοθέσια φέτος θα κινούνται πιο αργά – θεαματικά, οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν διαχείριση – εξοικονόμηση καυσίμων οι κινητήρες θα γυρίζουν κοντά στις 10.000rpm αντί για 18000 rpm.