Tο νέο Opel Astra!

Tα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου Astra θα πραγματοποιηθούν στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (17 - 27 Σεπτεμβρίου, 2015), ωστόσο η εταιρεία φρόντισε να προετοιμάσει τους υποψήφιους αγοραστές δημοσιεύοντας μια σειρά από φωτογραφίες του νέου μικρομεσαίου, καθώς επίσης και στοιχεία που αφορούν στα βασικά του χαρακτηριστικά.

Το νέο Astra δημιουργήθηκε από λευκό φύλλο χαρτιού και σύμφωνα με τον CEO του Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann πρόκειται για ένα επαναστατικό αυτοκίνητο, πολύ πιο αποδοτικό από κάθε άποψη. Χάρη στην πλήρη αξιοποίηση χώρου, παρά τις μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις, η ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών του νέου Astra έχει αυξηθεί σημαντικά. Επιπλέον, οι ομάδες μηχανικών εξέλιξης κατάφεραν να μειώσουν θεαματικά το βάρος.

Σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο Astra είναι μέχρι και 200 κιλά ελαφρύτερο, ενώ σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι 4,37 μέτρα -κατά 50mm μικρότερο από το υπάρχον μοντέλο-, ενώ μικρότερο είναι και το ύψος του που ανέρχεται σε 1,46 μ.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεσπόζει η οθόνη αφής που συνδυάζεται με νέα πλατφόρμα Infotainment η οποία υποστηρίζει τόσο το Google Android Auto όσο και το Apple Car Play.

Στη βασική του έκδοση θα χρησιμοποιεί τον νέο 3κύλινδρο 1.000άρη ECOTEC Direct Injection Turbo κινητήρα βενζίνης με απόδοση 105 ίππους. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει επίσης τον νέο 4κύλινδρο 1,4 λίτρων ECOTEC Direct Injection Turbo που αποδίδει 145 ίππους και 250 Nm ροπής. Υπάρχει τέλος και ο 1.600άρης turbo με απόδοση που φτάνει τους 200 ίππους.Η γκάμα των ντίζελ κινητήρων περιλαμβάνει προς το παρόν τον 1.6 CDTi με τους 95 ίππους.

Μεγάλος βάρος έχουν ρίξει οι τεχνικοί της εταιρείας στο νέο σύστημα φωτισμού, το επαναστατικό IntelliLux LED matrix light με αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων.

Νέα αρχιτεκτονική οχήματος
Το νέο Opel Astra είναι ελαφρύτερο, οικονομικότερο, πιο ευέλικτο και ταυτόχρονα ακόμα πιο άνετο χάρη στο επιτυχημένο του πρόγραμμα αναβάθμισης. Το οραματικό Monza Concept, που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2013, αποτέλεσε το πρότυπο για την 11η γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel. Σύμφωνα με τον Dr. Karl-Thomas Neumann, κάθε χαρακτηριστικό και σχεδιαστικό στοιχείο του Monza concept συμβάλλει στην απόδοση. Το νέο Astra παραμένει πιστό σε αυτό το όραμα. Ανάλογα με το μοντέλο και το επίπεδο πολιτισμού θα είναι μέχρι 200 kg – κατ' ελάχιστον 120 kg – ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του. Η νέα αρχιτεκτονική του παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση βάρους. Κάθε εξάρτημα μελετήθηκε διεξοδικά με γνώμονα τις συμπαγείς διαστάσεις και τα ελαφριά υλικά. Μόνο το βάρος του κελύφους του αμαξώματος μειώθηκε κατά 20% από 357 - 280 kg. Πρόσθετα μέτρα σχετικά με το πλαίσιο, απέδωσαν έξτρα μειώσεις βάρους 50 kg. Μεταξύ αυτών ελαφριά ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, συμπαγή υποπλαίσια και μειώσεις βάρους στον εμπρός και πίσω άξονα.

Το τελικό αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος αναβάθμισης: η ευελιξία και η οδηγική άνεση έχουν βελτιωθεί στο νέο Astra. Έχει ταχύτερη απόκριση, στρίβει καλύτερα και προσφέρει πολύ πιο άμεση συνολική οδηγική εμπειρία. Εν κατακλείδι, το νέο Astra είναι πιο απολαυστικό στην οδήγηση από ποτέ.

Tελευταία γενιά κινητήρων
Ο κινητήρας του νέου Opel Astra υποστηρίζει αυτό το σλόγκαν. Κάτω από το καπό κάθε νέου Astra βρίσκεται κάποιο μέλος από τη νέα γκάμα κινητήρων της Opel. Η ισχύς ποικίλει από 70 kW/95 hp έως 147 kW/200 hp. Οι πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες μέχρι 1.600 κυβ. εκ. έχουν τρία κοινά: συνδυάζουν κορυφαία απόδοση με άριστη απόκριση και ομαλή λειτουργία.

Ο κινητήρας 1.6 CDTI με μεγάλο εύρος ισχύος που ξεκινά από 70 kW/95 hp καλύπτει την προσφορά diesel, ενώ ο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 kW/105 hp) αποτελεί τη βάση των βενζινοκινητήρων. Το αστέρι στη γκάμα κινητήρων του Astra είναι ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, ένας τετρακύλινδρος από την ίδια οικογένεια με τον μικρότερο αλλά ισχυρό, χιλιάρη τρικύλινδρο. Ο αλουμινένιος κινητήρας θα κάνει ντεμπούτο με 107 kW/145 hp. Εντυπωσιάζει με τη δυναμική του απόκριση και τις υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή μέχρι 250 Nm από πολύ χαμηλά. Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.800 και 4.000 rpm – τέλειες συνθήκες για οδηγική απόλαυση σε συνδυασμό με απόδοση. Με βάση τη δομή του, ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο όχημα. Το αλουμινένιο μπλοκ μόνο ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο από το σφυρήλατο αλουμινένιου μπλοκ του σημερινού 1.4 turbo.

Η αθλητική σχεδίαση 'συναντά' την ευρυχωρία
Η σχεδίαση του νέου Astra απεικονίζει επίσης την απόδοση και για μία φορά ακόμα το Monza Concept λειτούργησε σαν πρότυπο. Η εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Opel 'η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια' διασφαλίζει ότι το νέο Astra προσελκύει το βλέμμα με μία ελαφρύτερη, πιο αθλητική εμφάνιση, παρά με ένα μυώδες στυλ. Το Opel Blitz στο κέντρο της χρωμιωμένης μπάρας της μάσκας και η χαρακτηριστική 'λεπίδα' που ανεβαίνει προς τα πίσω κάνει το νέο Astra άμεσα αναγνωρίσιμο σαν μέλος της οικογένειας Opel. Οι εμπρός προβολείς συγχωνεύονται στη μάσκα δημιουργώντας ένα ενιαίο οπτικό αποτέλεσμα. Το σημαντικότερο σχεδιαστικό στοιχείο είναι η διαχωρισμένη κολόνα C που δημιουργεί την εντύπωση μιας αιωρούμενης οροφής. Η εναλλαγή φωτός σκιάς τονίζεται από το οριζόντιο εγκάρσιο στοιχείο πάνω από το λογότυπο της μάρκας που συνδέει τα πίσω φώτα. Το Astra δεν δείχνει μόνο... αλλά είναι μικρότερο. Με συνολικό μήκος 4.37 m είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του. Με ύψος 1,46 m είναι επίσης 2,6 εκατοστά πιο χαμηλό. Οι διαστάσεις εμφανώς επηρεάζουν άμεσα την αεροδυναμική και την απόδοση, με το συντελεστή οπισθέλκουσας του νέου Astra να είναι κάτω από 0,30.

Μικρότερο εξωτερικά, μεγαλύτερο εσωτερικά – οι μηχανικοί της Opel κατάφεραν να τετραγωνίσουν τον κύκλο. Το μεταξόνιο μπορεί να έχει μειωθεί κατά δύο εκατοστά αλλά η ευρυχωρία εσωτερικού έχει αυξηθεί. Σε συνδυασμό με νέας σχεδίασης καθίσματα, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια +35 mm. Επιπλέον, αυξήθηκε η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων – κάτι που βελτιώνει την άνεση στο ταξίδι και την αίσθηση χώρου. Το υψηλής ποιότητας cockpit και το ταμπλό οργάνων μεταφέρουν την ιδιαίτερη και υψηλή αισθητική του εξωτερικού στο εσωτερικό, λανσάροντας μία σχεδιαστική προσέγγιση στην καμπίνα του νέου Astra. Κύριο χαρακτηριστικό οι καθαρές φόρμες και η οπτική σαφήνεια όπως προδίδει και ο μειωμένος αριθμός διακοπτών και κουμπιών με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.

Εξαιρετική συνδεσιμότητα με Opel OnStar
Όλα τα νέα μοντέλα διέπονται από την ίδια αρχή: Η Opel προχωρά σε 'εκδημοκρατισμό' των τεχνολογιών και καινοτομιών προερχόμενες από ανώτερες κατηγορίες, κάνοντάς τις ευρέως προσιτές. Παράδειγμα, ο τομέας συνδεσιμότητας. Η επόμενη γενιά Astra είναι το πρώτο νέο μοντέλο της Opel που θα διατίθεται με την υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Η Opel OnStar προσφέρει στους πελάτες μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών ασφάλειας και άνεσης. Εάν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί, η Opel OnStar λαμβάνει αυτόματη προειδοποίηση. Στη συνέχεια ένας σύμβουλος επικοινωνεί με το όχημα για να διαπιστωθεί εάν χρειάζεται βοήθεια. Εάν δεν υπάρξει απάντηση, μία ομάδα έκτακτης ανάγκης αποστέλλεται άμεσα στον τόπου που βρίσκεται το όχημα. Αυτό είναι ένα μόνο ενδεικτικό πλεονέκτημα της νέας υπηρεσίας προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας. Οδηγοί και επιβάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην OnStar 24/7, 365 ημέρες το χρόνο. Ανεξάρτητα αν χρειάζονται οδική βοήθεια ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία – ένας σύμβουλος OnStar είναι πάντα έτοιμος να βοηθήσει. Επιπλέον, η OnStar θα μετατρέψει το νέο Astra σε ένα 4G LTE mobile Wi-Fi hotspot. Μέχρι επτά συσκευές, από smartphones μέχρι ταμπλέτες, μπορούν να συνδέονται ταυτόχρονα.

Επιπλέον, η νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment θα γιορτάσει το ντεμπούτο της στο Astra. Καθώς είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, θα μεταφέρει τον κόσμο των smartphones μέσα στο αυτοκίνητο – πρεμιέρα στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων. Κάθε σύστημα βασίζεται στις πιο δημοφιλείς σχετικές εφαρμογές για smartphone. Το Android Auto είναι δομημένο γύρω από τα Google Maps, Google Now και το πρόγραμμα άμεσων μηνυμάτων της Google (Google talk), καθώς και σε μια ολοένα αυξανόμενη γκάμα εφαρμογών ήχου και ανταλλαγής μηνυμάτων που περιλαμβάνει τα WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, και podcast players. Μία πλήρης λίστα υποστηριζόμενων εφαρμογών διατίθεται στο Android.com/auto. Το Apple CarPlay μεταφέρει έξυπνα τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά του iPhone στην οθόνη του οχήματος για εύκολη πρόσβαση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έτσι οι οδηγοί μπορούν να τηλεφωνούν, να στέλνουν και να λαμβάνουν μηνύματα και να απολαμβάνουν μουσική από την οθόνη αφής ή με φωνητικό έλεγχο μέσω Siri. Ανάμεσα στις υποστηριζόμενες εφαρμογές του Apple CarPlay είναι Phone (Τηλέφωνο), Messages (Μηνύματα), Maps (Χάρτες), Music (Μουσική) και συμβατές εφαρμογές τρίτων. Η πλήρης λίστα αυτών των εφαρμογών υπάρχει στο Apple.com/ios/carplay. Οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της μεγάλης οθόνης αφής μέχρι 8 ιντσών, που βρίσκεται υψηλά στην κεντρική κονσόλα, ή από τα τηλεχειριστήρια στο τιμόνι (ένταση ήχου) ή μέσω φωνητικού ελέγχου.

Premium τεχνολογίες
Το IntelliLux LED® είναι η απόλυτη καινοτομία στα συστήματα ασφάλειας του νέου Astra. Η επόμενη γενιά του επαναστατικού, πατενταρισμένου συστήματος full-LED matrix light της Opel προσφέρει οδήγηση με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν 'τυφλώνει' τους άλλους οδηγούς και θα διατίθεται στην κατηγορία των συμπαγών για πρώτη φορά με το Astra.

Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED – οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος – το νέο σύστημα LED matrix προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στην πορεία, συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα Opel Eye. Μόλις το όχημα απομακρύνεται από μία αστική περιοχή, ενεργοποιείται αυτόματα η μεγάλη σκάλα φώτων και παραμένει πάντα αναμμένη.

Mε ταχύτητες 80 km/h, οι οδηγοί ανιχνεύουν αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 m νωρίτερα σε σχέση με τα συμβατικά φώτα αλογόνου ή τη μεσαία σκάλα φώτων xenon. Αυτό τους προσφέρει περίπου 1,5 δευτερόλεπτα περισσότερο χρόνο για να αντιδράσουν. Επίσης, δεν υφίσταται πλέον θέμα θαμπώματος των άλλων χρηστών των δρόμων. Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, 'συσκοτίζοντας' την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει άριστα φωτισμένο. Με τέτοιο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής, το LED matrix light ανεβάζει την τεχνολογία φωτισμού στο επόμενο επίπεδο.

Το σύστημα όχι μόνο φωτίζει τη γύρω περιοχή περισσότερο από τα συμβατικά συστήματα φωτισμού, αλλά έχει και αισθητά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αντίστοιχους προβολείς με λαμπτήρες αλογόνου και xenon. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζονται πλέον μηχανικές κινήσεις μέσα στον προβολέα – τα ανεξάρτητα τμήματα LED ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες, κάτι που επίσης συμβάλλει στην αντοχή.

Εκτός από τις τεχνολογίες Opel OnStar και IntelliLux LED®, οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες Astra μπορούν να προσβλέπουν και σε μία σειρά περαιτέρω συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης – πολλά από τα οποία είναι απαράμιλλα σε αυτή την κατηγορία. Το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant) και το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking) κάνουν την οδήγηση του νέου Astra πιο άνετη και ασφαλέστερη.

Το Cruise control με περιοριστή ταχύτητας διασφαλίζει την τήρηση της ταχύτητας εντός επιτρεπόμενων ορίων. Το Advanced Park Assist αυξάνει την άνεση και μπορεί να παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο με το πάτημα ενός μπουτόν. Η κάμερα οπισθοπορείας ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν.

Τέλος, η Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) αναγνωρίζει εμπόδια σε εμβέλεια τριών μέτρων στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου τα οποία είναι κρυμμένα από το πεδίο ορατότητας του οδηγού.

Τα δοκιμασμένα και πιστοποιημένα εργονομικά καθίσματα AGR (Campaign for Healthy Backs) είναι ένα ακόμα στοιχείο εξοπλισμού που ξεχωρίζει. Αυτά συνεχίζουν την παράδοση της Opel στα άριστα, εργονομικά καθίσματα και τώρα διατίθενται με πρόσθετα χαρακτηριστικά άνεσης. Το νέο Opel Astra θα προσφέρει ρυθμιζόμενα καθίσματα προς 18 κατευθύνσεις για τον οδηγό. Αυτά περιλαμβάνουν λειτουργία μασάζ, εξαερισμό, και ρύθμιση πλάτους καθίσματος. Οι πίσω επιβάτες θα μπορούν επίσης να απολαμβάνουν μεγαλύτερη άνεση χάρη στα δύο θερμαινόμενα εξωτερικά καθίσματα που διατίθενται προαιρετικά.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.