Τα ανανεωμένα Ford Focus ST αναμένεται να φτάσουν στην ελληνική αγορά πριν από το καλοκαίρι, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στην diesel έκδοση με τους 185 ίππους.
Σε μια περίοδο όπου στη χώρα μας (και όχι μόνο) τα ντίζελ είναι ο κυρίαρχος τύπος καυσίμου, η επερχόμενη έλευση του ανανεωμένου Ford Focus ST (με αισθητικές αλλαγές στο πρότυπο των facelift συμβατικών εκδόσεων του) μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ. Κι αυτό διότι πέρα από την κλασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον 2λιτρο Ecoboost των 250 PS (επιτρέψτε μου να την προσπεράσω στα... γρήγορα), το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην diesel 2.0 TDCi με τους 185 PS. Βλέπετε, αυτή είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται πετρελαιοκινητήρας σε έκδοση ST και παράλληλα αποτελεί την απάντηση της Ford σε αντίστοιχου χαρακτήρα μοντέλα (όπως είναι τα Seat Leon FR και VW Golf GTD).
Πριν από μερικές μέρες βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη, όπου οδηγήσαμε τα ανανεωμένα Focus ST. Στρωτό και δυνατό το βενζινοκίνητο ST, όπως και πριν, δίχως να έχουν αλλάξει πολλά στον χαρακτήρα του. Αλλά το diesel δελεάζει για πολλούς και διάφορους λόγους. Καταρχάς έχει αρκετή δύναμη (έστω και με 65 PS λιγότερα), με ροπάτο τράβηγμα (έχει 11% περισσότερη ροπή με 40,8 kgm), μακρύτερες σχέσεις κιβωτίου (για να αντισταθμίζεται το περιορισμένο εύρος των rpm) και δεν υπολείπεται καθόλου σε αίσθηση, με το τεχνητό σύστημα ήχου να παραπέμπει σε πεντακύλινδρο χουρχουρητό και να επισκιάζει το diesel κροτάλισμα.
Από την άλλη, αυτό που είναι εντυπωσιακό στο diesel Focus ST με την ίδια ρύθμιση ανάρτησης (με το βενζινοκίνητο 250άρι) είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Ακόμη και με σβέλτους ρυθμούς στην εξαιρετική από πλευράς πρόσφυσης ισπανική άσφαλτο, το diesel Focus ST μας έδειξε μέση κατανάλωση περίπου στα 8 lt/100 km. Εντυπωσιακό για ένα σπορ μοντέλο με καλές επιδόσεις (και στις δύο εκδόσεις υπάρχει μηχανικό 6άρι κιβώτιο και σύστημα start/stop), ενώ στο μικρότερο κόστος χρήσης, πέρα από την τιμή του πετρελαίου, μπορεί να υπολογίζει κανείς και στα εξαιρετικά χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (110 g CO2/km).
Όπως είπαμε, τα νέα Ford Focus ST θα κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά πριν από το τέλος του καλοκαιριού, ενώ πέρα από το κλασικό πεντάθυρο αμάξωμα θα υπάρχει και η επιλογή του οικογενειακού station wagon. Όσο για τις τιμές πώλησης, για την ώρα δεν υπάρχει κάποια πληροφορία, αλλά μπορείτε να κάνετε τις δικές σας εκτιμήσεις καθώς η απερχόμενη βενζινοκίνητη ξεκινά από τα 31.000 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 2.000 cc / 1.997 cc
Ισχύς: 250 PS στις 5.500 rpm / 185 PS στις 3.500 rpm
Ροπή: 36,7 kgm / 40,8 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 248 km/h / 217 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 6,5 sec, 8,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,8 lt/100 km, 4,2 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 159 g/km, 110 g/km
Βάρος: 1.437 kg, 1.464 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.362/2.010/1.471 mm (Wagon: 4.563x2.010x1.486)
Χώρος αποσκευών: 363 lt (Wagon: 490 lt)
Τέλη κυκλοφορίας: 270€ / 99€
Τιμή: από 31.000€ το βενζινοκίνητο