Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό BMW i3

Οι Βαυαροί περνούν στην ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης.  Παίρνουμε σήμερα από την BMW μια γεύση για τη νέα μορφή της αυτοκίνησης που έρχεται έως το 2020.

To ΒMW i3 δεν είναι μια θεωρητική άσκηση των μηχανικών της βαυαρικής εταιρείας. Είναι ένα αυτοκίνητο παραγωγής, αμιγώς ηλεκτρικό και πλήρως λειτουργικό που μπορεί κάποιος να αγοράσει σήμερα και να κυκλοφορεί χωρίς συμβιβασμούς εντός πόλης, με κατανάλωση 1,5 ευρώ/100 km. Εως σήμερα το χαμηλότερο κόστος κατανάλωσης που έχουμε καταγράψει σε πραγματικές συνθήκες είναι στα 6 ευρώ/100 km με το Opel Corsa diesel. Ωστόσο, το BMW i3 είναι τέσσερις φορές πιο οικονομικό!

Το βάρος του δεν είναι μικρό για αυτοκίνητο 4 μέτρων, όμως έχει γίνει προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά με εκτεταμένη χρήση πλαστικού με ανθρακόνημα (CFRP) στην 4θέσια καμπίνα επιβατών. Τέσσερις ενήλικες μπορούν να μετακινηθούν εντός πόλης ενώ το πορτμπαγκάζ (260 lt) χωράει περισσότερα απ’ όσα λογικά θα ψωνίσετε σε μια μέρα. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα (suicide doors) και υποχρεωτικά πρέπει να αποβιβαστεί ο μπροστινός για να επιβιβαστεί ο πίσω επιβάτης.

Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ και συνδέεται απευθείας με τον πίσω άξονα, ενώ δεν απαιτείται μειωτήρας στροφών καθώς παρέχει σταθερή ροπή από 0 στροφές. Η συστοιχία μπαταριών (22 ιόντων λιθίου) βρίσκεται κάτω από τα πόδια των επιβατών προκειμένου να κρατιέται χαμηλά το κέντρο βάρους. Η απουσία κινητήρα εμπρός και η ακαμψία της καμπίνας των επιβατών προσθέτουν στην παθητική ασφάλεια του οχήματος. Η φόρτιση του i3 διαρκεί 8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα. Πλήρως φορτισμένο έχει αυτονομία κοντά στα 120 km (190 km λέει η BMW), όπως διαπιστώσαμε στην πράξη.

Δεν ακούγεται
Χρειάζεται προσοχή στους πεζούς και στους αναβάτες γιατί αιφνιδιάζονται από την παντελή απουσία θορύβου. Το i3 ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και στρίβοντας τον αντίστοιχο φουτουριστικό λεβιέ πίσω από το τιμόνι ξεκινά. Οι δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας εμπρός και δεξιά παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κίνησης. Οπως όλες οι BMW, διαθέτει στο εξελιγμένο σύστημα multimedia όλα τα έξτρα όπως κάμερα οπισθοπορείας κ.ά.

Η ορατότητα του οδηγού περιορίζεται από τις φαρδιές κολόνες οροφής. Πιέζοντας το γκάζι το i3 επιταχύνει εντυπωσιακά. Μέσα στην κίνηση χρειάζεται προσοχή ο συνδυασμός υψηλής ροπής, στενών ελαστικών (155/70/19 εμπρός, 175/60/19 πίσω) όταν με τέρμα γκάζι αλλάζεις πορεία σε μια σφήνα. Το συνηθίζεις όμως, όπως και την ανάκτηση ενέργειας όταν δεν πατάς γκάζι. Το i3 φρενάρει όταν αφήνεις το γκάζι (υπάρχουν 3 χαρτογραφήσεις: Comfort, Eco, Eco Pro), μάλιστα ανάβουν και τα αντίστοιχα φώτα φρένων πίσω. Ανάλογα, το οδηγικό στυλ προσαρμόζεσαι εύκολα ή δύσκολα. Είδαμε οδηγούς να βρίσκουν αμέσως τη χρυσή τομή, ενώ προσωπικά δυσκολευτήκαμε καθότι το στυλ μας βασίζεται πολύ στο ρολάρισμα του αυτοκινήτου στο «σταμάτα – ξεκίνα».

Εν κατακλείδι, το i3 της BMW είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το οποίο μπορείτε να κινείστε χωρίς καμία παραχώρηση στην πόλη. Δεν σχεδιάστηκε για να ταξιδεύει (τουλάχιστον η έκδοση χωρίς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιείται ως γεννήτρια) και αν έχετε πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος δεν θα αγχωθείτε ποτέ για την φόρτισή του. Στη χώρα μας διατίθεται αποκλειστικά από την BMW Σπανός στη Συγγρού. Σας προτείνουμε να προγραμματίσετε ένα test drive, που πιστεύουμε ότι θα σας εντυπωσιάσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Ισχύς: 170 PS (125 KW)
Ροπή: 35.5 kgm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 7.2 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 15,4 kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 1.195 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.999/1.775/1.578 mm
Χώρος αποσκευών: 260 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 35.150 ευρώ

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.