F1: Ο Alonso στο «σταυροδρόμι», μεταξύ Ferrari και McLaren

Η αποξένωση του Fernando Alonso από τη Ferrari και το ενδεχόμενο της επιστροφής του Ισπανού στη McLaren το 2015 μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στη Suzuka την Πέμπτη (2/10), ήδη από το ξεκίνημα του τετραημέρου του Ιαπωνικού GP.

Τις περασμένες ημέρες αναπτύχθηκαν -αβάσιμα- σενάρια ότι η McLaren πρόκειται να ανακοινώσει τη συμφωνία της με τον Alonso αυτό το τριήμερο, μέσα στη χώρα της Honda. Ωστόσο, φαίνεται απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο, καθώς η McLaren και η Honda ακόμα διαπραγματεύονται τις επιλογές τους σχετικά με το δίδυμο οδηγών που θα έχουν το χρόνου, στην αναβίωση της θρυλικής τους συνεργασίας μετά από 23 χρόνια.

Alonso και Ferrari
Σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα Diario AS, η κατάσταση στο εσωτερικό της Ferrari «έχει γίνει πια ανυπόφορη» καθώς ο Alonso χάνει ολοκληρωτικά την ψυχραιμία του για τα διαδοχικά φτωχής απόδοσης μονοθέσια της Scuderia, ενώ η ιταλική ομάδα εκτιμά ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή ο Ισπανός δεν προβάλλει την αφοσίωση που η Ferrari θα ήθελε.

Ίσως για τον τελευταίο λόγο, της κατηγορίας στον Alonso ότι δεν επιδεικνύει με ιδιαίτερη θέρμη την αφοσίωσή του στη Ferrari, να έκανε σήμερα ο Ισπανός τις εξής δηλώσεις: «Πάντα βάζω το συμφέρον της ομάδας και το συμφέρον των τιφόζι -της Ferrari που είναι μεγαλύτερη από όλους μας- πριν από το δικό μου συμφέρον. Αν υπάρχει κάτι που πρέπει να συζητήσουμε για το μέλλον και κάτι που είναι καλύτερο για τη Ferrari, θα κάνω ό,τι χρειαστεί».

Υπό την ηγεσία του Marco Mattiacci, που διαδέχθηκε φέτος τον Stefano Domenicali στο διευθυντικό θώκο της Scuderia, η ιταλική ομάδα έχει ξεκινήσει την αναδόμησή της. Φημολογείται, όμως, ότι μεταξύ του Mattiacci και του Alonso το κλίμα δεν είναι το καλύτερο δυνατό, καθώς ο Ισπανός, που βρίσκεται στα 33 του χρόνια, πιθανώς δεν αισθάνεται ότι έχει την πολυτέλεια να περιμένει το μακροχρόνιο πλάνο που θέτει ο Ιταλός.

Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το πολυετές πλάνο ίσως να είναι και αμφίβολης αποτελεσματικότητας, καθώς ο Ισπανός δεν φαίνεται να έχει δεχθεί εγγυήσεις για την ενδεχόμενη πρόσληψη ενός διοικητή του εκτοπίσματος του Ross Brawn στην αγωνιστική ηγεσία της ομάδας. Και, επιπλέον, δεν γνωρίζει καν από ποιο πρόσωπο και με ποια φιλοσοφία θα διοικηθεί η Ferrari μετά την αποχώρηση του Luca di Montezemolo τις προσεχείς εβδομάδες.

Ο Fernando Alonso και η Ferrari δεσμεύονται με συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2016, όμως είναι εφικτή η διακοπή του με βάση τις ρήτρες απόδοσης του μονοθεσίου, που δεν επετεύχθησαν από τη Scuderia. Τυπικά και νομικά τίποτα δεν μπορεί να κρατήσει τον Ισπανό στη Ferrari - αλλά, εξάλλου, καμία ομάδα δεν συμβιβάζεται ποτέ με έναν μη πρόθυμο ή δυσαρεστημένο οδηγό.

Την ίδια ώρα, στο παρασκήνιο κυκλοφορεί η φημολογία ότι ο Mattiacci πιθανώς ενδιαφέρεται να οικοδομήσει το πολυετές του πλάνο με έναν μικρότερης ηλικίας, αλλά ανάλογου βεληνεκούς οδηγού: τον Sebastian Vettel. Με έναν νεαρό Γερμανό πρωταθλητή, όπως είχε συμβεί το 1996 με τον 27χρονο, τότε, Michael Schumacher.

Μάλιστα, το έγκυρο ιταλικό περιοδικό Autosprint δεν δίστασε να κάνει την δημοσιογραφική ακροβασία της εικασίας ότι μια ένδειξη περί ενδεχόμενης πρόσληψης του Γερμανού είναι η μεταγραφή του μηχανικού Riccardo Adami από την Toro Rosso στη Ferrari. Ο Adami ήταν ο μηχανικός του Vettel στην ομάδα της Faenza το 2008.

Alonso και McLaren
Πίσω στον Alonso. Η επιθυμία της McLaren και της Honda να προσελκύσουν τον Alonso δεν είναι κρυφή αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι περισσότερο από τις επαφές μεταξύ των τριών πλευρών. Φέρεται να είναι πια βέβαιο ότι η McLaren το 2015 θα πορευθεί είτε με το δίδυμο Alonso-Button είτε με το δίδυμο Button-Magnussen.

Η McLaren αρνείται οποιαδήποτε τοποθέτηση επί του θέματος Alonso, ενώ ο διευθυντής της Honda F1, Yasuhisa Arai, λέει: «Δεν έχει αποφασιστεί τίποτα. Συζητούμε διαρκώς [με τη McLaren] ποιους οδηγούς θα θέλαμε και δεδομένου η McLaren είναι εδώ στην Ιαπωνία είναι φυσιολογικό να οργανώσουμε κάποιες συναντήσεις με την ομάδα».

Ο πρώην πρωταθλητής της McLaren, Mika Hakkinen, σημειώνει: «Πρέπει να αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο δεν έχουν υπογράψει ακόμα τα συμβόλαια των οδηγών τους για την επόμενη χρονιά. Προφανώς, αυτό οφείλεται στην προσπάθεια της McLaren να πάρει το καλύτερο δυνατό δίδυμο. Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει το πρωτάθλημα πάντα θα βρίσκουν ομάδες που θέλουν να το κερδίσουν. Είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει πάντοτε να παίρνεις ό,τι πιο εξειδικευμένο».

Μεταξύ Ferrari και McLaren
Εν πολλοίς, η απόφαση του Fernando Alonso φαίνεται να εξαρτάται από την εσωτερική πληροφόρησή του, σχετικά με την ομάδα που μπορεί να φτάσει ταχύτερα στην επιτυχία της δημιουργίας ενός μονοθεσίου που μπορεί να τον κάνει πρωταθλητή.

Αν και ο ιταλικός Τύπος αμφιβάλλει για την ετοιμότητα και την απόδοση του κινητήρα της Honda, ο Alonso αναμφίβολα διαθέτει περισσότερες πληροφορίες - και επιπλέον στη McLaren βλέπει μια ξεκάθαρη δομή από πολύ ικανούς ανθρώπους, όπως είναι ο αγωνιστικός διευθυντής Eric Boullier που έκανε θαύματα στη φτωχή Lotus και ο αεροδυναμιστής Peter Prodromou που ήταν επί συναπτά έτη «δεξί χέρι» του Adrian Newey στις McLaren και Red Bull Racing.

Σε άμεση ερώτηση αν θα οδηγεί για τις McLaren ή RBR του χρόνου, ο Alonso απάντησε σήμερα: «Είναι πολύ δύσκολη ερώτηση, αλλά θα κάνω ό,τι είναι καλύτερο για τη Ferrari. Στο τέλος έχεις πάντοτε μια ιδέα τι θέλεις να κάνεις, και εγώ την έχω».

«Τίποτα δεν άλλαξε μέσα σε δύο εβδομάδες μετά τη Σιγκαπούρη. Υπάρχουν ορισμένες επιλογές στο τραπέζι. Ήμουν εξαιρετικά τυχερός να έχω τη δυνατότητα να επιλέξω την ομάδα για την οποία θέλω να οδηγών στη Formula 1 - κάτι που δεν είναι φυσιολογικό. Πηγαίνεις όπου μπορείς και αλλάζεις ομάδα ανάλογα με τις δυνατότητες που υπάρχουν, και υπάρχουν πολλά παραδείγματα οδηγών που δεν θα είναι εδώ του χρόνου αλλά κάνουν πολύ καλή δουλειά. Συνεπώς, ήμουν εξαιρετικά τυχερός που μπορούσα να διαλέξω το μέλλον μου και θα κάνω το καλύτερο που μπορώ, αλλά, όπως και η Ferrari, με το μικρότερο δυνατό ρίσκο».

Ο Ισπανός κατέληξε: «Θέλω να κερδίσω και είμαι έτοιμος να κρατήσω την απόδοσή μου στο μέγιστο, όπως είναι αυτή τη στιγμή - καλύτερη από ποτέ. Αισθάνομαι καλά, αισθάνομαι γυμνασμένος, αισθάνομαι σιγουριά. Προσάρμοσα το οδηγικό μου στιλ στους κανονισμούς κάθε χρόνο».

«Νιώθω ότι βρίσκομαι στην καλύτερη στιγμή της καριέρας μου και ευελπιστώ ότι θα το καρπωθώ τα προσεχή χρόνια, θα κερδίσω πρωταθλήματα και θα αποσυρθώ με περισσότερους από δύο τίτλους. Μόνο όσο κερδίζεις πρωταθλήματα θα σκέφτεται ο κόσμος ότι είσαι ο καλύτερος. Φυσικά και θέλω να κερδίσω περισσότερα».

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.