Ανάμεσα σε πέντε δημοφιλείς εφαρμογές μοιράζεται η «πίτα» της κυκλοφορίας των δεδομένων μεταξύ «έξυπνων» συσκευών, αποκαλύπτει η τελευταία έκθεση της Ericsson.
Σύμφωνα με το Mobility Report της εταιρείας, η διακίνηση περίπου των 2/3 των δεδομένων που «ταξιδεύουν» μέσω δικτύων κινητής επικοινωνίας πραγματοποιείται μέσω apps κοινωνικής δικτύωσης, υπηρεσιών video streaming και μηχανών αναζήτησης.
Η μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ΗΠΑ, Νότια Κορέα και Ισπανία, αντανακλά την παγκόσμια τάση. Στην κορυφή της κατάταξης και στις τρεις περιπτώσεις έρχεται το Facebook.
Social media, βίντεο και πλοήγηση στις πρώτες θέσεις
Στις ΗΠΑ, με δείγμα 154.000 χρηστών, o κολοσσός των social media ήρθε πρώτος με ποσοστό που αγγίζει το 16%, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν το YouTube με 15% και το Netflix με 12%.
Το Instagram συγκεντρώνει περίπου 9%, το ίδιο και η εφαρμογή των μηνυμάτων-«φάντασμα» Snapchat. Το υπόλοιπο 39% κατακερματίζεται ανάμεσα σε άλλες εφαρμογές.
Στη Νότια Κορέα πάλι, με δείγμα 146.000 χρηστών, το Facebook στέφθηκε και πάλι «βασιλιάς» ως προς τη διακίνηση δεδομένων μέσω φορητών συσκευών με 20%, ενώ αμέσως μετά ακολουθούσαν η υπηρεσία video streaming AfreecaTV με 16% και το YouTube με 11%.
Η μηχανή αναζήτησης NAVER με 11% και εφαρμογές πλοήγησης (browsers) για Android συσκευές με 9% έρχονταν αμέσως μετά. Το υπολειπόμενο 33% μοιραζόταν μεταξύ άλλων apps.
Στην περίπτωση της Ισπανίας, με δείγμα σχεδόν 20.000 χρηστών, το Facebook φάνηκε να «κλέβει» και πάλι περί το 20% του... χειμάρρου των δεδομένων κινητής. Το 13% ανήκε στο Instagram - το οποίο από τον Απρίλιο του 2012 ανήκει στο Facebook μετά την εξαγορά του έναντι 1 δισ. δολαρίων, δηλαδή περίπου 890 εκατ. ευρώ.
Ακολουθούσαν οι Android browsers με 11%, η μηχανή αναζήτησης της Google Chrome με 10% και το YouTube με 10%. Το 36% σκορπιζόταν σε άλλες εφαρμογές.
«Εξυπνες» συσκευές, κατακλυσμός δεδομένων
Το 2014, σύμφωνα με την Ericsson, περίπου 800 εκατ. νέες συνδρομές εκτόξευσαν τον συνολικό αριθμό συνδέσεων στα 2,7 δισ., γεγονός που συγκριτικά με το 1,9 δισ. συνδρομών του 2013 μεταφράζεται σε αύξηση της τάξεως του 40%.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η εισαγωγή νέων μοντέλων ακόμη πιο «έξυπνων» συσκευών στην αγορά με ενισχυμένη δυνατότητα λήψης και αναπαραγωγής βίντεο, μεγαλύτερες οθόνες καλύτερης ανάλυσης για ξεκούραστη παρακολούθηση και πλοήγηση, αλλά και τα δελεαστικά πακέτα διαδικτυακών συνδέσεων των εταιρειών τηλεπικοινωνίας.
Προβλέψεις των ειδικών κάνουν λόγο για έναν καταιγισμό ως προς τη διακίνηση δεδομένων βίντεο κατά την επόμενη εξαετία, 17πλάσιο από ό,τι έχει παρατηρηθεί ως τώρα.
Αλλο ένα ενδιαφέρον σημείο της έκθεσης είναι το γεγονός ότι η διακίνηση δεδομένων βίντεο από φορητές συσκευές υπολογίζεται πως θα συνεχίσει να αυξάνεται ετησίως κατά 45% ως και το 2020.
Σημαντικό παράγοντα σε αυτό αποτελεί το ότι τα βίντεο έχουν πλέον ενταχθεί στο μεγαλύτερο μέρος του διαδικτυακού περιεχομένου «ζωντανεύοντάς» το (π.χ., ειδήσεις, διαφημίσεις, social media κ.ά.).
Βάσει των δεδομένων της μελέτης φαίνεται για άλλη μία φορά ότι ο αριθμός των καταναλωτών που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση έχει μειωθεί σημαντικά, παραφουσκώνοντας αντίστοιχα τον αριθμό των θεατών που στρέφονται στις διαδικτυακές υπηρεσίες streaming.