Έπειτα από πολλά... render, διαρροές και φήμες, ήρθε επιτέλους η ώρα και για την επίσημη αποκάλυψη της ολοκαίνουριας κορυφαίας έκδοσης της Skoda Octavia με τα διακριτικά RS ή vRS. Η αλήθεια είναι ότι το μεσαίο οικογενειακό της Skoda είναι ένα από τα πολυαναμενόμενα μοντέλα για το 2013
και πλέον είναι πραγματικότητα. Χωρίς εξάρσεις και... φαμφάρες, η νέα Octavia RS έχει την εμφάνιση που θα περίμενες να έχει, τον κινητήρα των 220 ίππων που περιμέναμε ότι θα έχει και τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση που όπως και στο παρελθόν παραμένουν διακριτικές και σε μεγάλο βαθμό αναμέναμε ότι θα έχει.
Τι άλλο περιμέναμε ότι θα κάνει η νέα Skoda Octavia RS του 2013; Περιμέναμε ότι θα πραγματοποιεί το κλασικό 0-100 km/h σε λιγότερο από 7 sec. και φυσικά δεν μας απογοήτευσε από πλευράς επιδόσεων καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία απαιτεί μόλις 6,8 sec., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 248 km/h!Αυτές οι επιδόσεις βεβαίως είναι γεγονός χάρη στο νέο TSI κινητήρα με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και turbo των 2 λίτρων (αυτός που υπάρχει κάτω από το καπό του νέου Golf GTI), ενώ όπως και στο παρελθόν υπάρχει και έκδοση RS με diesel κινητήρα επίσης 2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 184 PS. Με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο πετρελαίου η Octavia RS είναι ελαφρώς πιο αργή, αλλά πιο οικονομική από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου. Το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 8,1 sec., με την τελική ταχύτητα να είναι στα 232 km/h. Είτε έτσι είτε αλλιώς πάντως, μιλάμε για την ταχύτερη Octavia RS που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα.
Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DSG δηλαδή...) επίσης 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τη Skoda η 3η γενιά της «hot» Octavia είναι κατά 19% πιο οικονομική και αποδοτική σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το οποίο να σημειώσουμε ότι δεν ήταν ούτως ή άλλως και ιδιαιτέρως... «πεινασμένο» για αυτοκίνητο του είδους. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα Start/Stop για το κινητήρα και αυτό της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Βελτιώσεις φυσικά έχουν γίνει και στην οδική συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της κορυφαίας Octavia, ενώ και το XDS το ηλεκτρονικό «μπλοκέ» που βοηθάει στη μείωση του φαινομένου της υποστροφής και στη γενικότερη ευελιξία του οχήματος αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 12 mm (13 mm στην Combi έκδοση) ενώ νέο είναι και το προοδευτικό ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης.
Όσον αφορά τώρα στην εξωτερική εμφάνιση, το bodykit περιλαμβάνει νέους προφυλακτήρες, νέα μάσκα και κάλλυμα αεραγωγών, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, bi-xenon φωτιστικά σώματα με σκούρο κρύσταλλο, πλαϊνά σπόιλερ, ζάντες αλουμινίου 17, 18 ή 19 ιντσών, μαύρους καθρέπτες και αντίστοιχου χρώματος διακοσμητικά, αεροτομή πίσω, διαχύτη δύο τραπεζοειδής απολήξεις για την εξάτμιση και κόκκινες δαγκάνες φρένων.
Οι διαφορές στο εσωτερικό σε σχέση με τα «αθώα» αδερφάκια της εντοπίζονται πρωτίστως από την ύπαρξη αρκετών λογότυπων «RS», από το νέο δερματινό τιμόνι, λεβιέ και μοχλό ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ και τη νέα έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων.
τον εξοπλισμό ανήκουν οι 7 αερόσακοι (και για τα γόνατα του οδηγού), το σύστημα Front Assistant με City Emergency Braking, το Lane Assistant, το Multi-Collision Braking με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, το Crew Protect Assistant, το Driver Activity Assistant (σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού), το Adaptive Cruise Assistant, το Intelligent Light Assistant, το Automatic Parking Assistant και το Traveller Assistant, ενώ υπάρχει και σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί (KESSY). Αξίζει να πούμε ότι προαιρετικά επίσης διατίθεται και πανοραμική οροφή και σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών και ηχοσύστημα CANTON. Τέλος (και όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες), είναι σχεδόν περιττό να πούμε ότι η έκδοση RS θα διατίθεται και με τις δύο εκδόσεις αμαξώματος της Octavia, δηλαδή την liftback (η οποία μοιάζει με sedan) και την estate.