Οδηγούμε !! το Opel Cascada..

Σε μία από τις πιο «χλιδάτες» διαδρομές της Ευρώπης -όταν κινείσαι παραλιακά- αλλά ταυτόχρονα σε μία από τις πλέον οδηγοκεντρικές -όταν επιλέξεις τα βουνά- από Νίκαια για Μονακό, γνωριστήκαμε για πρώτη φορά με τη νέα Convertible πρόταση της Opel, το Cascada.Η ιστορία της Opel στη συγκεκριμένη κατηγορία

οχημάτων ξεκινάει από την δεκαετία του 50 με το Kapitän, συνεχίζει το 60 με το Rekord, το 70 με το Kadett και στην συνέχεια βέβαια με τα γνωστά μας και πιο πρόσφατα Astra. Φέτος λοιπόν έφτασε η στιγμή που το Cascada (σημαίνει καταρράκτης στα ισπανικά) ενσωματώνεται στην γκάμα της εταιρείας, συμπληρώνοντάς την ακόμη πιο πολύ. Το νέο μοντέλο της Opel σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία, ενώ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Gliwice της Πολωνίας.

 
Ατού του σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό, το μεγάλο του μέγεθος, το οποίο του χαρίζει μια σχετική άνεση. Συγκεκριμένα, έχει μήκος 4,7 μέτρα όταν το Astra Twin Top για παράδειγμα ήταν στα 4,47 μ., καταφέρνοντας έτσι να πατάει λίγο και στα «κατατόπια» της επόμενης κατηγορίας, των πιο premium και μεγάλων προτάσεων (όσο αφορά τις διαστάσεις και μόνο), όπως για παράδειγμα η BMW 3 και το Audi A5. Ταυτόχρονα όμως, τιμολογιακά ανήκει στην μικρότερη, των VW Golf και Eos, Peugeot 308 CC, Renault Megane CC αλλά και των πιο premium BMW Σειρά 1 και Audi A3.
Η μαλακή οροφή -μέσω ενός ηλεκτροϋδραυλικού μηχανισμού- ανοίγει με ένα μπουτόν που βρίσκεται ανάμεσα στις δύο εμπρός θέσεις, μέσα σε 17 δευτερόλεπτα (εν κινήσει μέχρι 50 χλμ./ώρα) ή με τηλεχειρισμό όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Όταν αυτή είναι ανοιχτή, ο χώρος αποσκευών προσφέρει 280 λίτρα ενώ όταν κλείνει 380.
Στο εσωτερικό, θα βρει κανείς στοιχεία από ακριβότερα σύνολα, όπως για παράδειγμα την ηλεκτρική προέκταση του ιμάντα μέσω τηλεσκοπικού βραχίονα στις ζώνες ασφαλείας, το ηλεκτρικό σύστημα «Easy Entry» το οποίο διευκολύνει την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα και προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, καθώς και το ηλεκτρικό χειρόφρενο το οποίο διατίθεται στάνταρ στην έκδοση Cosmo, η οποία θα διατίθεται στην ελληνική αγορά.

Όσο αφορά την κινητήρια δύναμη του μοντέλου, στην παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Opel, το νέο «παιδί» της εταιρείας, τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 των 170 ίππων στις 4.250-6.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (αρκετά μακριά η κλιμάκωσή του), αυτόματο επίσης 6 σχέσεων αλλά και σύστημα Start&Stop. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, αντικαθιστά ουσιαστικά τον παλιό 1.6 turbo της εταιρείας, προσφέροντας εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις, πολύ πιο ραφιναρισμένη λειτουργιά και φυσικά περισσότερη οικονομία.
Συγκεκριμένα, είναι 20% πιο οικονομικός, με μέση κατανάλωση στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. (παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι κινούμασταν στην παρουσίαση περίπου στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.) και προσφέρει 22% περισσότερη ροπή, όντας στα 26,5 χλγμ. στις 1.650-4.250 σ.α.λ., ενώ σε κατάσταση Overboost φτάνει τα 28,5 χλγμ. Όσο αφορά τον οικολογικό τομέα (CO2), ρυπαίνει με 148 γρ./χλμ. Από εκεί και πέρα, βασικός κινητήρας του μοντέλου είναι ο 1.4 turbo των 120 και 140 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται επίσης με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και αποδίδει και στις δύο περιπτώσεις -με βάση την ιπποδύναμη- 22,4 χλγμ. ροπής στις 1.850-4.200 σ.α.λ. με Overboost.

Όσο αφορά τους diesel κινητήρες, οι οποίοι δεν θα απασχολήσουν την ελληνική αγορά λόγω των δύο λίτρων τους… ο 2.0 CDTI BiTurbo με 195 ίππους και ροπή 40,8 χλγμ. θα κάνει ντεμπούτο πριν το καλοκαίρι ενώ διατίθεται και ο 2.0 CDTI με τους 165 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει μέχρι 38,7 χλγμ. με Οverboost.
Αυτά που παρατηρείς εύκολα οδηγώντας το, εκτός από τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου που ήδη επισημάναμε είναι ότι ο κινητήρας αυτός δεν έχει κατασκευαστεί σε καμιά περίπτωση για σπορ οδήγηση αλλά για μια άνετη και σβέλτη μετακίνηση, γεγονός που παραδέχτηκαν και οι υπεύθυνοι της Opel στην παρουσίαση του Cascada. Στο μέλλον όμως, θα τον δούμε και στα άλλα μοντέλα της εταιρείας, με διαφορετικές ρυθμίσεις όμως, όπως μας επισήμαναν. Κατά τα άλλα, το μεγάλο βάρος του, συγκεκριμένα από 1.701 έως 1.816 κιλά ανάλογα με την έκδοση (1.733 κιλά η 1.6 των 170 ίππων που οδηγήσαμε), συμβάλει και αυτό με την σειρά του στις περιορισμένες δυνατότητες του στον τομέα των επιδόσεων, που όμως κακά τα ψέματα δεν είναι το «Α και το Ω», ενός τέτοιου μοντέλου. Το σχόλιό μας, αφορά κυρίως της αίσθηση που μας έδωσε στον τομέα των ρεπρίζ. Από εκεί και πέρα, το εργοστάσιο αναφέρει 9,6 δλ. για το «0-100» και 222 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα! Συγκριτικά με το Astra TwinTop, το αμάξωμα του Cascada είναι κατά 41% πιο άκαμπτο στη στρέψη και κατά 27% πιο ανθεκτικό στην κάμψη. Το μεταξόνιο των 2.695 χλστ. είναι μόλις 40 χλστ. μικρότερο από του Insignia ενώ τα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν πλάτος 1.587 χλστ. Σημειώστε μάλιστα, ότι το εμπρός μετατρόχιο είναι 2 χλστ. φαρδύτερο από αυτό του Insignia! Όλα τα παραπάνω, έχουν συμβάλει στην δημιουργία μιας στιβαρής βάσης, την ίδια ώρα που η λειτουργία της ανάρτησης εμποδίζει την είσοδο θορύβων, κραδασμών και τριγμών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τέλος, από αυτό που θα θέλαμε ακόμη περισσότερη αμεσότητα, είναι από το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης του Cascada ενώ χωρίς αμφιβολία θα το επιλέγαμε με τους μικρότερους τροχούς των 17 ή 18 ιντσών και όχι με τους μεγαλύτερους, των 19 και 20 ιντσών.

Το αυτοκίνητο το περιμένουμε στην χώρα μας στα τέλη Ιουνίου, χωρίς να ξέρουμε όμως, μέχρι στιγμής, την τιμή με την οποία θα το φέρει η ελληνική αντιπροσωπεία. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ξεκινάει κάτω από τα 25.000 ευρώ, για την έκδοση 1.4 των 140 ίππων (δεν θα έρχεται στην Ελλάδα αυτή των 120 ίππων), ενώ θα έρχεται και ως 1.6 170 ίππων, χωρίς όμως να υπάρχει ένδειξη για την διαφορά των δύο στην τιμή. Αυτό που είναι σίγουρο πάντως, είναι ότι και οι δύο εκδόσεις με βάση τον κινητήρα θα εισάγονται με τον πλούσιο εξοπλισμό «Cosmo».
Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.