Tο νέο Ford Fiesta

Αποτελεί ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα στην αγορά, μετρώντας 36 χρόνια παρουσίας και περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις. Αριθμοί αναμφίβολα εντυπωσιακοί. Μέχρι σήμερα έχουμε γνωρίσεις έξι γενιές του σούπερμινι της Ford, με την τελευταία να έχει παρουσιαστεί το 2008. Λίγο πριν την δύση του 2012 και την ανατολή του 2013, η Ford προχώρησε σε ένα εκτεταμένο φέις λίφτ σε επίπεδο αισθητικής,

την ώρα που εφοδίασε το Fiesta με όλες τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες της, αλλά και το σύνολο-πασπαρτού των 1.000 κ.εκ. που έχει κερδίσει το βραβείο του κινητήρα της χρονιάς, και μέχρι πρότινος είχαμε συναντήσει στα Focus και B-Max.
Παρατηρώντας το σταθμευμένο οι αλλαγές είναι ευδιάκριτες από την πρώτη ματιά, αφού είναι φανερό ότι έχει ακολουθηθεί η φιλοσοφία του kinetic design που έχει υιοθετήσει η Ford τα τελευταία χρόνια. Το εμπρός μέρος του Fiesta, είναι τελείως διαφορετικό με τα νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED, τις μεγαλύτερες ακμές, το νέο καπό και προφυλακτήρα, αλλά και την τραπεζοειδή μάσκα με τις μεγάλες ασημένιες γρίλιες, θυμίζοντας λίγο από Aston Martin. Ιεροσυλία; Ίσως, αλλά πραγματικότητα. Τις όποιες διαφορές συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, τα διαφοροποιημένα πίσω φώτα, αλλά και η νέα αεροτομή. Με αυτόν τον τρόπο, το Fiesta έχει αποκτήσει μία πιο εκλεπτυσμένη και αναμφίβολα φρέσκια εικόνα. Οι τεχνικοί της Ford προχώρησαν και σε αντίστοιχες βελτιώσεις και στο εσωτερικό.
Μπορεί η βασική σχεδίαση του πίνακα οργάνων να μην διαφοροποιείται σημαντικά, αλλά υπάρχουν καλύτερης ποιότητας μαλακά υλικά στο εσωτερικό, όπως και αλλαγές στην κεντρική κονσόλα ακολουθώντας τα πρότυπα των πιο νέων μοντέλων της εταιρίας. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το Fiesta θα διατίθεται με μία σειρά από καινοτομίες που δύσκολα κανείς συναντά σε μοντέλα της κατηγορίας. Ο λόγος για το Active City Stop, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα, το SYNC που επιτρέπει τη φωνητική λειτουργία σε τηλεφωνικές κλήσεις, αλλά και στην μουσική επιλογή, αλλά και το MyKey, ενός συστήματος που επιτρέπει σε κάθε χρήστη του αυτοκινήτου να έχει τις δικές του επιλογές αναφορικά με όρια ταχύτητας, έντασης ήχου ή ακόμα και της μη-απενεργοποίησης του ESP.
Βέβαια, το ισχυρότερο ατού της νεότερης έκδοσης του Fiesta δεν παύει να είναι ο κινητήρας των 1.000 κ.εκ. Εδώ συναντάμε μία σειρά από διαφορετικές εκδοχές του, με υπερτροφοδότηση, αλλά και χωρίς! Συγκεκριμένα, θα εφοδιάζεται με την έκδοση των 100 και 125 ίππων που έχουμε γνωρίσει ήδη, αλλά και με δύο ατμοσφαιρικές απόδοσης 65 ή 80 ίππων. Σημειώστε, ότι όλες οι παραπάνω εκδόσεις θα εισαχθούν στη χώρα μας. Σε αυτές πρέπει να προσθέσουμε και τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 τεχνολογίας ECOnetic και ισχύ 95 ίππων και 21 χλγμ. ροπής! Σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλες θα εφοδιάζονται με το σύστημα Start&Stop, γεγονός που σημαίνει ότι οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από τα 99 γρ./χλμ. CΟ2, άρα και πως έχουν μηδενικά τέλη.

Eίχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τρίθυρη έκδοση του Fiesta και μάλιστα με τον κινητήρα των 125 ίππων, ο οποίος και συνοδεύεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Περνώντας στο εσωτερικό, όπως και στην προηγούμενη γενιά η πληθώρα ρυθμίσεων σε συνδυασμό με το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα, έχουν σαν αποτέλεσμα την πολύ καλή θέση οδήγησης. Η εργονομία είναι πολύ καλού επιπέδου, ενώ η ποιότητα κατασκευής αγγίζει τα υψηλά στάνταρ στα οποία μας έχει συνηθίσει η Ford. Όπως και στο B-Max, ο τρικύλινδρος 1.000άρης κινητήρας έχει πολύ καλή λειτουργία, χωρίς να μεταφέρονται κραδασμοί στο εσωτερικό. Γραμμικός, ελαστικός χαμηλά και με δύναμη μέχρι κοντά στο όριο περιστροφής του, έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι εκμεταλλευόμενο και τη ροπή των 21,4 χλγμ. Ίσως με ένα κιβώτιο έξι σχέσεων, με πιο κοντή κλιμάκωση, το Fiesta θα είχε σαφώς πιο σπορ χαρακτηριστικά, αλλά όπως μας είπαν οι άνθρωποι Ford αυτό είναι κάτι που απέφυγαν για λόγους βάρους, κόστους και εν τέλει φιλοσοφίας της κατασκευής. Πάντως, ο επιλογέας είναι όπως έχουμε συνηθίσει, εξαιρετικός σε αίσθηση. Κινούμενοι στην «οτοστράντα», αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους γύρω από τη Ρώμη, σίγουρα δεν είδαμε τα 4,3 λ./100 χλμ. που υπόσχεται η Ford, αλλά δεν ξεπέρασε στην περίπτωση μας τα 8 λίτρα, με δεδομένο όμως το γεγονός ότι το πόδι μας δεν ήταν ιδιαίτερα… «ελαφρύ». Βλέπετε, το εξαιρετικό πλαίσιο του Fiesta και η δυναμική οδική συμπεριφορά του, ήταν στοιχεία που τον έκαναν να ξεχωρίζει.

Οι διαφοροποιημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση έχουν σαν αποτέλεσμα τη διατήρηση και βελτίωση αυτών των στοιχείων, με περιθώρια πρόσφυσης να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, όντας και διασκεδαστικό για κάποιον που θέλει το κάτι παραπάνω. Σε αυτό συμβάλει και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, αν και ηλεκτρικό, με την αμεσότητα του. Παράλληλα, στην πολύ καλή ιταλική άσφαλτο, η ανάρτηση δεν έχει κανένα πρόβλημα να αποσβέσει τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου, με την ποιότητα κύλισης να είναι επίσης υψηλού επιπέδου.
 
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Fiesta υποβλήθηκε και σε δοκιμή πρόσκρουσης από το EuroNCAP με το σούπερμινι της Ford να κερδίζει πέντε αστέρια! Αναμφίβολα, λοιπόν, δεν πρόκειται για ένα απλό φέις λιφτ και δύο νέα φανάρια. Με σημαντικές αλλαγές, τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και τον κινητήρα των 1.000 κ.εκ. στη διάθεση του, δείχνει ικανό να αντεπεξέλθει απέναντι στον υψηλό ανταγωνισμό, αλλά και στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Το ανανεωμένο Fiesta θα είναι διαθέσιμο σε 80 αγορές σε όλες τις ηπείρους._Π.Τ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FORD FIESTA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.0 Ecoboost (100 & 125 ps)
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 999 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 100 (125) ίπποι/6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 17,4 (21 χλγμ.)/1.400 - 4.000 (1.400-4.500) σ.α.λ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 3.969x1.764x1.495 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.489 χλστ.
ΒΑΡΟΣ 1.091 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:  0-100 χλμ./ώρα 11,2 (9,4) δλ.    
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 180 (196) χλμ./ώρα
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CΟ2 99 (99) γρ./χλμ. 
Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.