Ο Lewis Hamilton έκανε πάρτι στο “Ναό της ταχύτητας” σημειώνοντας την 7η νίκη του στο φετινό Πρωτάθλημα και 40η συνολικά στην καριέρα του στην F1.
Μια νίκη που συνοδεύτηκε από το δεύτερο Grand Chelem της καριέρας του, μετά τον αγώνα της Sepang, το 2014.
Χωρίς αντίπαλο, ο Βρετανός οδήγησε την κούρσα από την pole position, χωρίς να χάσει σε κανένα σημείο του αγώνα την πρωτοπορία και έφτασε στη νίκη έχοντας πετύχει μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Το σημαντικότερο, βέβαια, είναι το γεγονός ότι η διαφορά του από τον ομόσταβλό του, Nico Rosberg μετά και το τελευταίο Grand Prix επί ευρωπαϊκού εδάφους, εκτοξεύτηκε στους 53 βαθμούς, καθώς ο Γερμανός εγκατέλειψε δύο γύρους πριν το τέλος και ενώ ήταν τρίτος και πίεζε τον Vettel για τη δεύτερη θέση. Σε εκείνο το σημείο ο κινητήρας της Mercedes παρέδωσε πνεύμα και ο Rosberg είδε τις ελπίδες του για τίτλο να εξανεμίζονται.
Στο τέλος, βέβαια, υπήρξαν εκείνα τα περίεργα μηνύματα από τους ανθρώπους της Mercedes προς τον Hamilton που του έλεγαν να πιέσει ακόμα περισσότερο και να αυξήσει κι άλλο την ήδη μεγάλη διαφορά του -ήταν στα 22"- από τον δεύτερο Sebastian Vettel, που ήρθαν να ταράξουν την ηρεμία του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή που προσπαθούσε να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει. Το μήνυμα, πάντως το έλαβε, τερματίζοντας με διαφορά 25.042” από τον Γερμανό πιλότο της Ferrari. Κι ας μη γνώριζε προς τι όλη αυτή η ξαφνική... πρεμούρα της ομάδας.
Γιατί όμως έγινε όλο αυτό; Ένα θρίλερ εξελίσσεται αυτήν την ώρα στη Monza καθώς η Mercedes κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει εξηγήσεις σχετικά με τις πιέσεις των ελαστικών στα μονοθέσια των Hamilton - Rosberg.
Πριν τον αγώνα η Pirelli είχε δώσει κάποιες οδηγίες που έπρεπε να τηρηθούν για λόγους ασφαλείας, ώστε να μην επαναληφθούν εικόνες ανάλογες με αυτές του Spa όπου είδαμε λάστιχα να διαλύονται.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση είναι πολύ πιθανό να επιβληθεί χρονική ποινή στον Hamilton που θα επιβαρύνει τον τελικό του χρόνο. Γι' αυτό, λοιπόν, οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας ζητούσαν επίμονα για κάποιους γύρους από τον Βρετανό να τα δώσει όλα.
Ο Paddy Lowe πάντως αναφερόμενος στο θέμα υποστήριξε πως “ρυθμίσαμε τις πιέσεις με άνθρωπο της Pirelli και ήταν ευχαριστημένος”.
Η εγκατάλειψη του Rosberg, ο οποίος θα μπορούσε εύκολα να βρεθεί στο βάθρο αφού μετά την αλλαγή ελαστικών πέρασε τις Williams που είχαν προσωρινά βρεθεί μπροστά του στην εκκίνηση, έφερε τα δύο βρετανικά μονοθέσια ανέλπιστα να διεκδικούν μέχρι το τέλος την τρίτη θέση. Επικράτησε τελικά ο Felipe Massa, με τον Valtteri Bottas να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής.
Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen, που για ακόμα έναν αγώνα δεν μπόρεσε να βρεθεί στο βάθρο. Όλα πήγαν στραβά για τον Φινλανδό καθώς “κόλλησε” στην εκκίνηση με αποτέλεσμα να βρεθεί προσωρινά στην τελευταία θέση. Απέφυγε, βεβαίως, τα χειρότερα, καθώς οι πιλότοι που βρίσκονταν πίσω του τον απέφυγαν την τελευταία στιγμή. Δεδομένων των συνθηκών πάντως έκανε στη συνέχεια καλή προσπάθεια καταφέρνοντας τελικά να σκαρφαλώσει μέχρι την πέμπτη θέση.
Ακολούθησαν οι πιλότοι της Force India με τον Sergio Perez να τερματίζει μπροστά από τον Nico Hulkenberg, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι Daniel Ricciardo, Marcus Ericsson και Daniil Kvyat.
Άλλη μια απογοητευτική εμφάνιση για τη McLaren, με τον Jenson Button να τερματίζει στη 14η θέση, έχοντας δεχθεί γύρο από τον νικητή και τον Fernando Alonso να προσθέτει άλλο ένα -το έκτο για φέτος- DNF στο ενεργητικό του, εγκαταλείποντας έξι γύρους πριν την πτώση της καρό σημαίας. Η ιστορική ομάδα συμπλήρωσε αισίως 50 αγώνες χωρίς νίκη, έχοντας πανηγυρίσει την τελευταία της πρωτιά στις 25 Νοεμβρίου του 2012 στο Interlagos με τον Button...
Επόμενος αγώνα το GP Σιγκαπούρης που διεξάγεται στις 20 του μηνός.
Τι είναι το grand chelem...
Ο όρος grand chelem προέρχεται από το τένις και χαρακτηρίζει το τέλειο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο για έναν πιλότο της F1. Δεν συμβαίνει συχνά και είναι κάτι που όλοι οι πιλότοι ονειρεύονται να πετύχουν κάποια στιγμή στην καριέρα τους.
Για να έχουμε grand chelem θα πρέπει εκτός από την pole position, τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο αγώνα, ο εκάστοτε πιλότος να μη χάσει σε κανένα σημείο την πρωτιά κατά τη διάρκεια του αγώνα, συμπεριλαμβανομένης ακόμα και της στιγμής που βρίσκεται στα pits. Θα πρέπει δηλαδή να μπει στα pits όντας πρώτος και να διατηρηθεί στην πρωτιά κατά την έξοδό του, χωρίς να τον έχει περάσει κάποιος είτε στην πίστα είτε στο pitlane.