Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγους γύρους πριν το τέλος και το παιδαριώδες λάθος των μηχανικών της Mercedes, που θεώρησαν πως είχαν χρόνο στέρησαν από το Χάμιλτον μια βέβαιη νίκη.
Με κρύο συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου και
οδοστρώματος στους 38 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησε η αγωνιστική δράση στο
Μονακό. Η εξέλιξη του αγώνα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Δεν υπήρξαν μάχες, προσπεράσματα, βροχή, δράμα, συγκρούσεις ή έστω ξενυχτισμένα κορίτσια να λιάζονται στο ντεκ του “…μια στιγμή να δω πως λένε το σκάφος που βρίσκομαι από χτες βράδυ…“. Αν εξαιρέσει κανείς τα μπινελίκια του Raikkonen γιατί δεν λειτουργούσαν όπως θα ήθελε οι συνάδελφοί του στις μπλε σημαίες δεν υπήρξε τίποτα πολιτικά ανορθόδοξο σήμερα στο Μονακό. Πρόκειται για έναν αγώνα που θα ξεχαστεί πάρα πολύ γρήγορα αν εξαιρέσει κανείς το τραγικό λάθος των μηχανικών της Mercedes που έβαλαν το Hamilton στα πιτ κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας και ενώ αυτός προηγούνταν λίγους γύρους πριν το πέσιμο τη καρό σημαίας.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις δυο Mercedes να διατηρούν το προβάδισμα, ενώ πίσω από το Rosberg, ο Vettel παρέμεινε στην 3η θέση την ώρα που ο Kvyat κατάφερε να περάσει στα φρένα το Ricciardo. Η εσωτερική μάχη των δυο Red Bull είχε προσωρινό νικητή το νεαρό Ρώσο που ρίσκαρε μια επαφή αναγκάζοντας τον άλλο οδηγό της ομάδας να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.
Ο Alonso με το Hulkenberg ακούμπησαν στη Μιραμπό, αυτό είχε ως συνέπεια ο Γερμανός να χτυπήσει στη μπαριέρα και να χρειαστεί να μπει στα πιτ. Επ’ ευκαιρία έβγαλε τη μαλακή γόμα και έβαλε την πολύ μαλακή πράγμα που το έδωσε τη δυνατότητα να κάνει ταχύτερο γύρο. Ο Maldonado είχε ένα πρόβλημα στα φρένα που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη μετά από σύγκρουση στην έξοδο της Πισίνας στη στροφή 11.
Πολύ σύντομα ήταν σαφές από το ρυθμό του αγώνα πως οι Mercedes δεν είχαν αντίπαλο. Αφού έφτιαξαν μια διαφορά ασφαλείας από το Vettel οι Hamilton και Rosberg άρχισαν να προστατεύουν ελαστικά και μονοθέσιο έχοντας στο μυαλό τους την στρατηγική. Σύμφωνα με την Pirelli η πολύ μαλακή γόμα θα μπορούσε να αποδειχτεί αποτελεσματικά γρήγορη αν χρησιμοποιούνταν για περίπου 30 γύρους.
Στη Mercedes παρακολουθούσαν το χρόνο του Vettel και έβλεπαν πως ο Γερμανός γύρο με το γύρο είχε την ταχύτητα να ακολουθεί τα ασημί βέλη. Την ίδια ώρα με ίδια ελαστικά ο Raikkonen γύριζε 6 δέκατα πιο αργά. Ο Φινλανδός που δεν κατάφερε στις δοκιμές να βρει το σετάρισμα που ήθελε βρέθηκε 6ος πίσω από τις Red Bull και δεν έδειχνε ικανός να τις απειλήσει στο πρώτο μέρος του αγώνα. Ενδεικτικό της προσπάθειας των οδηγών της Mercedes είναι ότι στον 25ο γύρο έκαναν ίδιο πέρασμα (1:20.129). Στον 28ο γύρο η διαφορά από το Vettel είχε ανοίξει στα 7 δευτερόλεπτα καθώς πλησίαζε η ώρα για το πρώτο και λογικά μοναδικό πιτ στοπ. Όλοι αναμένονταν να βάλουν τη μαλακή γόμα που θα τους πάει μέχρι το τέλος.
Ο πρώτος από τους έξι επικεφαλής που μπήκε στα πιτ ήταν ο Kvyat με την Toro Rosso. Στη Mercedes φοβούνταν μήπως ο Vettel μπει νωρίτερα στα πιτ και τους βγει μπροστά, αλλά το κυκλοφοριακό δεν επέτρεπε τέτοια σενάρια. Ο ΧHamilton άνοιγε τη διαφορά αλλά ο Rosberg έβλεπε στους καθρέπτες του τη Ferrari.
Ο Raikkonen εκμεταλλεύτηκε το κυκλοφοριακό για να κολλήσει πίσω από το Ricciardo. Ο Αυστραλός που είχε πρόβλημα υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών αντέδρασε μπαίνοντας στα πιτ στον 37ο γύρο. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Vettel προκαλώντας την άμεση αντίδραση της Mercedes. Ο Raikkonen κατάφερε να κινηθεί πολύ γρήγορα μόλις μπήκε ο Ricciardo στα πιτ και έτσι ολοκληρώνοντας τη δική του αλλαγή βρέθηκε μπροστά από τον Αυστραλό της Red Bull στην 5η θέση. Ο Rosberg μπήκε στον 38ο γύρο και βγήκε μπροστά από το Vettel. Αμέσως μετά μπήκε και ο Hamilton ο οποίος χωρίς προβλήματα διατήρησε την πρωτοπορία.
Οι επικεφαλής έβαλαν όλοι τη μαλακή γόμα της Pirelli και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου ήταν φανερό ότι θα ολοκλήρωναν τον αγώνα χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών.
Ο Alonso εγκατέλειψε στον 44ο γύρο με πρόβλημα στο κιβώτιο. Στη γλώσσα του σώματός του καθώς πήγαινε στα πιτ ήταν εμφανής η απογοήτευση του Ισπανού που έχει τερματίσει φέτος σε δυο μόνο αγώνες, εκτός βαθμών. Τελικά ο Button κατάφερε τερματίζοντας 8ος να δώσει τους πρώτους βαθμούς στη McLaren – Honda. Για να είμαστε ακριβείς τους πρώτους μετά το GP Αυστραλίας το 1992 με τότε νικητή τον Gerhard Berger.
Λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο άπειρος Verstappen με την Toro Rosso ακούμπησε στο πίσω μέρος της Lotus του Grosjean στα φρένα για τη Σεν Ντεβότ έχασε τον έλεγχο και γέμισε την πίστα συντρίμμια ευτυχώς δίχως να τραυματιστεί ο ίδιος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε και στη Mercedes αποφάσισαν να βάλουν το Hamilton στα πιτ για αλλαγή ελαστικών. Υπολόγιζαν πως προλάβαιναν να το κάνουν και το επιχείρησαν παρότι δεν το χρειάζονταν. Ένα τραγικό λάθος στρατηγικής που έφερε τον πρωτοπόρο της κούρσας πίσω από Rosberg και Vettel να ψελλίζει αποσβολωμένος στον ασύρματο: “…έχασα τον αγώνα“.
Ο Rosberg βρέθηκε ανέλπιστα εμπρός και πήρε την 3η του συνεχή νίκη στο Πριγκιπάτο. Μια νίκη που τη χρωστά κυρίως στο επιτελείο της Mercedes και την περίεργη έμπνευση που είχαν…
Μιλώντας για λογαριασμό όλων στην ομάδα, ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Toto Wolff είπε: «Είναι δικό μας το λάθος Λιούις σήμερα καθυστερήσαμε ένα δευτερόλεπτο και δεν πετύχαμε αυτό που θέλαμε. Παίρνουμε πάνω μας την απόφαση αυτή. Σου ζητάμε συγνώμη ήταν ένας λάθος υπολογισμός πάνω στη μάχη».