F1 Βrazil GP: Ένα βήμα πριν τον τελικό...

H F1 επιστρέφει στη θρυλική πίστα του Ιντερλάγος που φέτος φιλοξενεί τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ο Ρόσμπεργκ δεν έχει τίποτα να χάσει σε αντίθεση με το Χάμιλτον που του αρκεί η δεύτερη θέση.

Οι δυο μονομάχοι του τίτλου, Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ με τη διαφορά ανάμεσά τους στους 24 βαθμούς ενώ απομένουν 75 βαθμοί να μοιραστούν στους δυο τελευταίους αγώνες σε Ιντερλάγος και Γιας Μαρίνα είναι έτοιμοι για το πρώτο από τα τέσσερα βήματα που απομένουν για την κατάκτηση του τίτλου. Αναφερόμαστε φυσικά σε δοκιμές και αγώνα στα δυο GP. Πλέον ο Χάμιλτον που έχει 10 νίκες στο ενεργητικό του φέτος δε χρειάζεται να κερδίσει ξανά, του αρκούν δυο δεύτερες θέσεις για να στεφθεί για 2η φορά πρωταθλητής στην καριέρα του. Η πρώτη ήταν στο Ιντερλάγος με δραματικό τρόπο το 2008.
Δε γίνεται όμως φέτος μαθηματικά να πανηγυρίσει και πάλι την κατάκτηση του τίτλου στο Ιντερλάγος ο Χάμιλτον γιατί ακόμη κι αν νικήσει με το Ρόσμπεργκ εκτός βαθμών η διαφορά τους θα φτάσει στους 49 βαθμούς. Δεδομένου ότι στον τελευταίο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι οι βαθμοί μετράνε διπλοί οπότε ο νικητής θα πάρει 50 δεν βγαίνει πρωταθλητής αυτή την Κυριακή.

Πέρυσι στην πίστα του Ιντερλάγος κυριάρχησε ο Φέτελ, ολοκληρώνοντας ένα σερί εννιά νικών που του έδωσε τον παγκόσμιο τίτλο. Από τότε δεν έχει ξανακερδίσει ο Γερμανός πρωταθλητής. Ο προπερσινός αγώνας ήταν συγκλονιστικός καθώς έκρινε τον τίτλο υπέρ του Φέτελ. Αντίπαλός του ήταν ο Αλόνσο με τη Ferrari.  Η βροχή είχε προσθέσει τη δική της ένταση από νωρίς και λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση ο Φέτελ βρέθηκε τελευταίος με πληγωμένο μονοθέσιο. Έδωσε συγκλονιστική μάχη για ν' ανέλθει στην κατάταξη και τα κατάφερε τελικά στο φινάλε. Ο Αλόνσο τερμάτισε 2ος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.
 
Η προηγούμενη φορά που είχαμε μεγάλο τελικό στο Ιντερλάγος ήταν το 2008 όταν ο Χάμιλτον πήρε τη μπουκιά από το στόμα του Μάσα. Ο Βραζιλιάνος ήθελε τότε νίκη και το Βρετανό από την 6η θέση και κάτω. Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω στην αρχή και το τέλος του αγώνα, με το Χάμιλτον να είναι 6ος στην τελευταία ανηφορική αριστερή στροφή. Εκεί ο Βρετανός πέρασε τον Τίμο Γκλοκ του οποίου η Toyota φορούσε σλικ ελαστικά ανέβηκε στην 5η θέση και πανηγύρισε το μοναδικό τίτλο που έχει πάρει ως τώρα. Πρωταθλητές στην ίδια πίστα αναδείχτηκαν το 2007 ο Ράικονεν και το 2009 ο Τζένσον Μπάτον. Δεν ξέρουμε αν την Κυριακή στο Ιντερλάγος θα δούμε μια συγκλονιστική παράσταση με τους οδηγού της Mercedes να μονομαχούν. Όπως φάνηκε και στο Ώστιν ο Χάμιλτον πλέον έχει το ψυχολογικό προβάδισμα έναντι του Ρόσμπεργκ.

Το Ιντερλάγος είναι μια από τις λίγες πίστες του πρωταθλήματος που η φορά κίνησης είναι αντίθετη από τους δείκτες του ρολογιού. To φινάλε του πρωταθλήματος είναι αριστερόστροφο καθώς το ίδιο ισχύει για το CΟΤΑ και τη Γιας Μαρίνα.
Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών ακόμη και στις πιο χαμηλές. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό θα επηρεάσει τη στρατηγική αγώνα.  Τα ελαστικά στο Ιντερλάγος υπόκεινται σε συνδυασμό φορτίσεων. Πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις ασκούνται την ίδια στιγμή με αποτέλεσμα την αύξηση στη θερμοκρασία της γόμας. Τα επίπεδα της κάθετης δύναμης (downforce) είναι συνήθως υψηλά. Οι απαιτήσεις σε μηχανική και αεροδυναμική πρόσφυση είναι παραπλήσιες.
Πέρυσι η στρατηγική νίκης ήταν αυτή των δυο pit stop. O Φέτελ εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 24ο γύρο και τελικά την σκληρή στον 47ο γύρο. Πριν τον αγώνα οι οδηγοί δεν μπόρεσαν να δοκιμάσουν σε στεγνό οδόστρωμα αυτό δημιούργησε μπέρδεμα στην χάραξη στρατηγικής.

Η Pirelli φέτος έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τις ίδιες γόμες με τον προηγούμενο αγώνα στο Ώστιν τη μέση και τη μαλακή σε αντίθεση με πέρυσι που είχε τις πιο σκληρές. Οι καιρικές προβλέψεις κάνουν λόγω για βροχή οπότε αναμένεται να χρειαστούν ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Η Βραζιλιάνικη αγορά είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο για την Pirelli για μας είναι ευχαρίστηση να βρισκόμαστε ανάμεσα σε φίλους και υποστηρικτές. Κάθε γύρος απαιτεί πολλά από τα ελαστικά καθώς οι στροφές είναι συνεχόμενες μερικές εξ’ αυτών δε, πολύ υψηλής ταχύτητας. Οπότε το να εκμεταλλευτεί κανείς πλήρως τα ελαστικά με την κατάλληλη στρατηγική είναι προφανώς καθοριστικής σημασίας για τον αγώνα. Στο παρελθόν έχουμε δει βροχή σε πολλούς αγώνες στο Interlagos αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβεί και φέτος. Όλα αυτά προσδίδουν στη φήμη του Βραζιλιάνικου GP θεωρείται πως δίνει δραματικούς αγώνες όπου κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει. Ανυπομονούμε λοιπόν για ένα ακόμη συναρπαστικό Σαββατοκύριακο μπροστά σ’ ένα κοινό που είναι πραγματικά παθιασμένο με τη F1».  Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.

Το Ιντερλάγος με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα
όπου γίνεται αγώνας F1. Επίσης είναι η διαδρομή με τις περισσότερες ανομοιομορφίες πράγμα που αναγκάζει τους μηχανικούς να ψηλώσουν λίγο τα μονοθέσια μ’ ότι αυτό συνεπάγεται σε αεροδυναμική απόδοση.  Η πίστα είναι αριστερόστροφη και έχει πολλές αναπηδήσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.  Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Φέτος θα υπάρχουν δυο ζώνες DRS μια στην αρχή της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και μια ανάμεσα στις στροφές 3 και 4.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.