Η μεγάλη ανατροπή που περιμέναμε ήρθε με το Γερμανό να σημειώνει μια εμφατική νίκη με τα χρώματα της Mercedes, την 4η στην καριέρα του και την πρώτη στην Αυστραλία.
Βασικό στοιχείο του αγώνα η διαφορά δυναμικής που επέδειξε η Mercedes W05 σε σχέση με τον ανταγωνισμό που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας ότι ο poleman Λιούις Χάμιλτον θα βρίσκονταν επίσης στο βάθρο αν δεν αντιμετώπιζε μηχανικό πρόβλημα στο ξεκίνημα.
Ένας άλλος Γερμανός λοιπόν, ο Νίκο Ρόσμπεργκ έσπασε το απίστευτο σερί του Σεμπάστιαν Φέτελ (9 νίκες) που σήμερα εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα. Η Red Bull όμως ανέβηκε στο βάθρο με τον τοπικό ήρωα Ντανιέλ Ρικιάρντο που τερμάτισε 2ος.
Αρκετά μετά τη λήξη του αγώνα οι αγωνοδίκες πήραν την απόφαση να μηδενίσουν το Ρικιάρντο γιατί σύμφωνα με τις ενδείξεις που έδινε η SECU ξεπεράστηκε αρκετές φορές η στιγμιαία κατανάλωση των 100kg/h που ορίζουν φέτος οι κανονισμοί. Μένει να δούμε αν η έφεση που άσκησε η Red Bull θα έχει θετική έκβαση.
Μεγάλη έκπληξη από τον Κέβιν Μάγκνουσεν που κατόρθωσε να βρεθεί στην 3η θέση στο ντεμπούτο του στη F1 με τη McLaren.
Η πρώτη προσπάθεια για εκκίνηση δεν ολοκληρώθηκε καθώς είχε πρόβλημα ο Μαξ Τσίλτον. Στη δεύτερη προσπάθεια έσβησαν τελικά τα κόκκινα φώτα βρήκε το Χάμιλτον να χάνει την πρώτη θέση από το Ρόσμπεργκ αρχικά και από το Ρικιάρντο μέχρι την 1η στροφή.
Πίσω τους ο Καμούι Κομπαγιάσι μπλόκαρε τους τροχούς του και αφού ακούμπησε το Ράικονεν έπεσε πάνω στο Μάσα οδηγώντας τον σε εγκατάλειψη. Το ίδιο έγινε και με την Caterham βέβαια, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν μετά τη λήξη του αγώνα, όπου προέκυψε πως υπήρχε μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιο του Ιάπωνα.
Ο ρυθμός άρχισε να βρίσκει ένα ρυθμό με το Ρόσμπεργκ να ανοίγει σιγά - σιγά τη διαφορά και τους Χάμιλτον, Φέτελ να εγκαταλείπουν. Ο Βρετανός είχε πρόβλημα με την λειτουργία ανάφλεξης ενός εκ των έξι κυλίνδρων της W05, πρόβλημα που δεν είχαν αντιμετωπίσει οι Γερμανοί σε κανένα από τα 8 μονοθέσια (Mercedes, McLaren, Force India, Williams) τα οποία χρησιμοποιούν τον κινητήρα τους στις δοκιμές εξέλιξης το χειμώνα. O Φέτελ είχε θέμα με τη χαρτογράφηση του κινητήρα από χτες στις κατατακτήριες δοκιμές, διαμαρτύρονταν πριν την εκκίνηση και τελικά εγκατέλειψε λίγο μετά απ' αυτή.
Η εξέλιξη του αγώνα έφερε το Μπότας με τη Williams να πιέζει τον Αλόνσο, ο ενθουσιώδης Φινλανδός έκανε λάθος χτύπησε στον τοίχο και τα κομμάτια από το ελαστικό και τη ζάντα υποχρέωσαν τον Τσάρλι Ουίτινγκ να βγάλει αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Φινλανδός έφτασε στα πιτ άλλαξε ελαστικό κατάφερε να συνεχίσει και τελικά τερμάτισε 6ος δείχνοντας τις δυνατότητες της Williams.
Όταν ο αγώνας βρήκε τον κανονικό του ρυθμό μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Ρόσμπεργκ άρχισε να ξεμακραίνει και ήταν σαφές πως ο Ρικιάρντο πίσω του είχε περισσότερο την προσοχή του σε Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεργκ, Αλόνσο παρά στη διεκδίκηση της νίκης.
Η Ferrari έβγαλε μετά τη 2η αλλαγή ελαστικών τον Αλόνσο μπροστά από το Χούλκενμπεργκ αλλά και οι δυο έπεσαν πίσω από το Μπάτον που με διαφορετική στρατηγική βρέθηκε να διεκδικεί θέση στο βάθρο παρότι είχε σπασμένο ρύγχος.
Κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ ο χειριστής του εμπρός γρύλλου χτύπησε το ρύγχος το οποίο έσπασε! Άγνωστο αν υπήρχε νωρίτερα κάποια επαφή σ' αυτό το σημείο για τη McLaren.
Η νέα υβριδική εποχή της F1, ξεκίνησε όπως εκτιμούσαμε. Με κυριαρχία Mercedes με προβλήματα αξιοπιστίας, με τη Red Bull να κάνει την έκπληξη καταφέρνοντας να είναι στο βάθρο και τις McLaren, Williams να δίνουν σαφή δείγματα γραφής της δυναμικής τους.
Αρνητική έκπληξη από τη Ferrari, που είχε την αξιοπιστία αλλά όχι την ταχύτητα, είναι χαρακτηριστικό πως δεν υπήρχε μονοθέσιο με μονάδα ισχύος Ferrari στην πρώτη 4αδα και μόνο δυο στην πρώτη δεκάδα έναντι 5 μονοθέσιων με Mercedes και 3 με Renault! Mένει να δούμε τι προβλήματα με τα ηλεκτρονικά αντιμετώπισαν οι Ιταλοί και τι περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν ενόψει του δεύτερου αγώνα στη Μαλαισία.
Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Νίκο Ρόσμπεργκ ακούστηκε να φωνάζει περιχαρής στους μηχανικούς του: "Συγχαρητήρια παιδιά, μου δώσατε απίστευτο μονοθέσιο". Αμέσως μετά στο βάθρο, απαντώντας σε ερώτηση του γηγενή Άλαν Τζόουνς, πρωταθλητή το 1980 τόνισε: " Δε ξέρω τι συνέβη στο άλλο μονοθέσιο δεν είμαστε ακόμη 100% σίγουροι η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά στο δικό μου μονοθέσιο. Στις επόμενες δυο βδομάδα πρέπει να βελτιωθούμε στις λεπτομέρειες. Αυτό το τριήμερο είχαμε πολλές αλλαγές στο μονοθέσιο που δε θες να γίνονται ακριβώς πριν τον πρώτο αγώνα. Το μονοθέσιο μου ήταν απίστευτα γρήγορο σήμερα. Ήταν ευχαρίστηση να οδηγείς τόσο σπουδαίο μονοθέσιο, ανυπομονώ να το οδηγήσω ξανά σε επόμενο αγώνα. Θα είναι δύσκολο κα η αξιοπιστία δεν είναι ακόμη δεδομένη έχουμε δουλειά αλλά είμαι ενθουσιασμένος".
Μετά τη λήξη του αγώνα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα θρίλερ με την RB10 του Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός όπως κατεγράφη ξεπερνούσε σε αρκετά σημεία το όριο στιγμιαίας κατανάλωσης (100kg/ώρα). Ο αλυτάρχης του αγώνα, Τσάρλι Ούιτινγκ είχε προειδοποιήσει από την Πέμπτη πως δε θα δείξει καμία ανοχή στο συγκεκριμένο θέμα.Αρκετά αργότερα οι αγωνοδίκες πήραν την απόφαση να μηδενίσουν το Ρικιάρντο μένει να δούμε αν η έφεση που άσκησε αμέσως η Red Bull θα έχει θετική έκβαση. Το σκεπτικό της έφεσης είναι ότι υπάρχει πρόβλημα στην καταγραφή και όχι στην πραγματική τιμή της στιγμιαίας κατανάλωσης.