Ανοίγουν την όρεξη για… θέαμα στα Grand Prix της Formula 1 για το 2014 οι δηλώσεις του Felipe Massa. Πως όχι αφού ο Βραζιλιάνος οδηγός της Williams υπόσχεται άφθονη πλαγιολίσθηση!
Ο 32χρονος οδηγός δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο ESPN: «Στα φετινά μονοθέσια η πλαγιολίσθηση θα είναι συχνό φαινόμενο. Αυτό είναι αποτέλεσμα των νέων κανονισμών. Λιγότερο κράτημα, αυξημένη ροπή, αναπόφευκτα έρχεται η υπέρ-στροφή. Όμως αυτό, αν και θεαματικό, δεν είναι καλό για εμάς τους οδηγούς. Χάνουμε χρόνο. Πρέπει να προσαρμόσουμε το οδηγικό μας στιλ ώστε το μονοθέσιο μας να κινείται όσο το δυνατόν πιο ομαλά στην πίστα».
Ο Massa πέρασε τις προηγούμενες οκτώ σεζόν στο Μαρανέλο, ως επίσημος οδηγός της Ferrari. Φέτος κάνει μία νέα αρχή, ως οδηγός της ιστορικής Williams. Για το υπόλοιπο της καριέρας του στη Formula 1, επέλεξε τον αριθμό 19. Teammate του θα είναι ο Valtteri Bottas.
Πιθανόν οι χρόνοι της Χερέθ την προηγούμενη εβδομάδα να μην είναι αντιπροσωπευτικοί όμως οι διαφορές με το πρόσφατο παρελθόν είναι μεγάλες.
Είναι δεδομένο πως καμία ομάδα δεν επέλεξε να πιέσει οριακά το μονοθέσιο και τον κινητήρα την προηγούμενη εβδομάδα στη Χερέθ, σίγουρα όμως η διαφορά ανάμεσα στον ταχύτερο χρόνο (Kevin Magnussen 1:23.2) που σημειώθηκε φέτος και το ρεκόρ πίστας (2004, M. Schumacher, 1:15. 6) είναι οκτώ ολόκληρα δευτερόλεπτα. Επίσης η αντίστοιχη περσινή επίδοση του Felipe Massa (1.17.8) ήταν κατά 5.5sec ταχύτερη. Αν το καλοσκεφτεί κανείς ο ρυθμός των μονοθεσίων του GP2 δεν απέχει και πολύ οπότε υπάρχει ένα θέμα.
Μιλώντας σχετικά ο Adrian Sutil (Νο 99) που έβαλε τα πρώτα του χιλιόμετρα (433km) για λογαριασμό της Sauber τόνισε: «Έχει μειωθεί σημαντικά η αεροδυναμική απόδοση, υπολογίζω 20 – 30% σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον τα ελαστικά είναι πιο σκληρά. Είναι κάθε χρόνο και πιο δύσκολα. Κρίμα τα μονοθέσια της F1 είναι πολύ αργά αυτή τη στιγμή. Από την πλευρά της μονάδας ισχύος υπάρχει πολύ δύναμη, δεν είχαμε απώλειες εκεί, είναι ευχάριστο να οδηγείς με υπερτροφοδότη.
Όμως όσον αφορά στην αεροδυναμική νομίζω ότι πρέπει η κατάσταση να βελτιωθεί λίγο γιατί η F1, πρέπει να στρίβει εξίσου γρήγορα. Επίσης τα ελαστικά είναι πολύ σκληρά. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είναι τόσο συντηρητικά. Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε τουλάχιστον ένα τύπο ελαστικού που να παρέχει αξιοπρεπή πρόσφυση. Πιστεύω πως γρήγορα η εξέλιξη και η κατανόηση των νέων κανονισμών θα μας δώσουν πίσω τα χαμένα δευτερόλεπτα. Εκτιμώ πως από το τέλος της φετινής χρονιάς μέχρι την αρχή του 2015 θα υπάρξει βελτίωση 4 sec».
Από την πλευρά του ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Fernando Alonso (Νο 14) που συμπλήρωσε στη Χερέθ 766km πίσω από το τιμόνι της ολοκαίνουργιας F14T, σημείωσε: «Δεν είναι το ίδιο όσον αφορά την πίεση που δεχόμαστε στο σώμα. Αυτά τα μονοθέσια είναι πιο ευκολοδήγητα απ’ ότι ήταν στο παρελθόν η F1.
Οι δυνάμεις και οι ταχύτητες είναι μικρότερες στις στροφές, από την άλλη όμως έχουν περισσότερες παραμέτρους να ρυθμίσουμε και περισσότερα κουμπιά στο τιμόνι. Είναι πιο τεχνική οδήγηση ώστε να διατηρήσεις την πρόσφυση στις γρήγορες καμπές. Είναι διαφορετικά. Οδηγώ ένα καρτ που είναι μισό λεπτό πιο αργό από μια F1 στο όριο και ιδρώνω και απολαμβάνω την οδήγηση. Από τη στιγμή που οδηγείς στο όριο, δεν αλλάζει το τι νιώθεις ο χρόνος που επιτυγχάνεις. Το φετινό μονοθέσιο είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση».