Ξεκίνησαν επί Ισπανικού εδάφους οι δοκιμές εξέλιξης στην πίστα της Χερέθ. Οι πιλότοι συμπλήρωσαν ελάχιστους γύρους. Ο καιρός ήταν καλός το πρωί με 12 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 16 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Η μέρα άρχισε με παρουσιάσεις, είδαμε για πρώτη φορά τα ολοκαίνουργια μονοθέσια των Red Bull και Mercedes προτού αρχίσει η δράση στην πίστα.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό οι ομάδες σήμερα είχαν σαν πρώτη προτεραιότητα να σιγουρευτούν για την ομαλή λειτουργία όλων των υποσυστημάτων των καινούργιων μονοθεσίων. Ήταν λοιπόν συνήθης η εικόνα ένας οδηγός να βγαίνει στην πίστα χωρίς όμως να ολοκληρώνει ένα γύρο και να επιστρέφει στα πιτ.
Η νέα Ferrari F 14T ούτε 5 στροφές του γύρου δε συμπλήρωσε στα χέρια του Ράικονεν προτού ο Φινλανδός αναγκαστεί να σταματήσει στην πίστα. Το μονοθέσιο μεταφέρθηκε πίσω στα πιτ με γερανό και βέβαια τα σχόλια έδιναν και έπαιρναν. Τονίζουμε ότι αυτός είναι ο σκοπός των δοκιμών.
Τα πρώτα σχόλια για τον ήχο των κινητήρων δεν είναι ενθουσιώδη. Μπορεί οι υπερτρφοδοτούμενοι κινητήρες 1.6lt, V6 να έχουν σαν όριο περιστροφής τις 15.000rpm αλλά μάλλον σήμερα στη Χερέθ η συνήθης περιοχή λειτουργίας τους ήταν πολύ χαμηλότερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως το turbo έχει μόνο μια πτερωτή και δεν έχει βαλβίδα ανακούφισης (σ.σ: ο αγγλικός όρος είναι wastegate, στην αργκό λέγετε σκάστρα). Το ρόλο της παίζει ο ηλεκτροκινητήρας (Energy Recovery System – Heat) που είναι συνδεδεμένος στον άξονα της πτερωτής. Όταν αυξάνεται η πίεση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργώντας ως γεννήτρια, επιβραδύνει τον άξονα ανακτώντας ενέργεια. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στις χαμηλές στροφές της πτερωτής εκεί ο ηλεκτροκινητήρας επιταχύνει τον άξονα ελαχιστοποιώντας την υστέρηση (lag).
Ο πιο δραστήριος το πρωί ήταν ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes που φάνηκε να βρίσκει αμέσως τα πατήματά του στην πίστα. Από κοντά και ο Βερν με την Toro Rosso. O Ράικονεν με τη Ferrari εμφανίστηκε ξανά αλλά δεν συμπλήρωσε πολλούς γύρους (2).
O Χάμιλτον όμως είχε τη στιγμή του λίγο πριν τη μεσημεριανή ανάπαυλα όταν κατέρρευσε η εμπρός αεροτομή της Mercedes. Αυτό συνέβη πριν την πρώτη στροφή με την W05 να καταλήγει ακυβέρνητη στα ελαστικά. Οι μηχανικοί της εταιρείας έδωσαν αγώνα δρόμου για να επανορθώσουν τις ζημιές.
Η δράση συνολικά σήμερα στη Χερέθ ήταν πολύ λιγότερη από την αντίστοιχη περσινή πρώτη μέρα. Αξίζει να σημειώσει κανείς πως μέχρι το μεσημέρι μόνο δυο μονοθέσια αυτά των Mercedes και Τοro Rosso είχαν γράψει χρόνο. H συνέχεια ήταν ανάλογη το απόγευμα. Η Williams και Caterham εμφανίστηκαν στην πίστα για ένα και μόνο γύρο. Η Ferrari στα χέρια του Ράικονεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με 1:27.1 και μαζί με τις Mercedes - Toro Rosso ήταν τα μόνα μονοθέσια που συμπλήρωσαν ικανοποιητικό αριθμό γύρων. Σημειώστε πως η McLaren δεν βγήκε καθόλου από τα πιτ.
Η εικόνα της νέας Caterham επιβεβαιώνει όσους λένε πως ναι μεν τα φετινά μονοθέσια είναι άσχημα αλλά μας έχουν δώσει ένα σημαντικό θέμα συζητήσης.
H ημέρα ολοκληρώθηκε με τη βροχή να δίνει πρόωρο τέλος στις δοκιμές με το Ράικονεν να είναι ο μοναδικός πιλότος στην πίστα την τελευταία ώρα. Ο Φινλανδός κατάφερε τελικά να συμπληρώσει 31 γύρους και ήταν ο ταχύτερος της ημέρας. Για την Παρασκευή έχει προγραμματιστεί να γίνουν δοκιμές σε βρεγμένο οδόστρωμα εκτός κι αν ο καιρός το επιτρέψει νωρίτερα. Αυτή η μέρα υιοθετήθηκε μετά από απαίτηση της Pirelli και οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να ενσωματώσουν στο πρόγραμμά τους όσα θέλουν οι Ιταλοί μηχανικοί ώστε να γίνουν δοκιμές και στα βρόχινα ελαστικά.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε έναν και μόνο γύρο με την RB10 τη στιγμή που η μέρα ολοκληρώνονταν υπό βροχή. Οι μηχανικοί της ομάδας ήθελαν ενδείξεις από τους αισθητήρες του μονοθεσίου και έτσι ο πρωταθλητής έκανε ένα installation lap.
Την ίδια στιγμή ο Βάλτερι Μπότας έβγαλε τη νέα Williams από τα πιτ. Η ομοιότητα του μονοθεσίου με τα προσχέδια που είχαν δει το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες μέρες είναι εντυπωσιακή. Η κόρη του Φρνακ Ουίλιαμς, Κλερ που πλέον έχει αναλάβει την διεύθυνση της ομάδας τόνισε: "Οι πρώτες αυτές μέρες είναι πολύ σημαντικές. Ανυπομονώ να δω τι θα γίνει με την προετοιμασία όλων των ομάδων".