Ο παγκόσμιος πρωταθλητής και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, πήρε την 1η του νίκη επί Γερμανικού εδάφους μετά από συγκλονιστικό αγώνα δίνοντας μάχη μέχρι τον τελευταίο γύρο. Πίσω του τερμάτισε ο Κίμι Ράικονεν με τη Lotus. O Φινλανδός πίεσε στους τελευταίους γύρους έχοντας φρέσκα ελαστικά, κατάφερε να περάσει τον teammate του Ρομέν Γκροζάν και να φτάσει σε απόσταση βολής από το Φέτελ αλλά η καρό σημαία διέκοψε την προσπάθειά του.
Το Γερμανικό GP στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ είχε συναρπαστική εξέλιξη από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις Red Bull να καταπίνουν τον poleman Λιούις Χάμιλτον με το Φέτελ να στρίβει πρώτος και το Γουέμπερ να ακολουθεί.
Πολύ σύντομα φάνηκε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος (44 βαθμούς Κελσίου) δεν ευνοούσαν τις Mercedes. Ο Χάμιλτον έχανε έδαφος και άρχισε να διαμαρτύρεται για τα ελαστικά του. Μάλιστα μετά το πρώτο πιτ στοπ όπου έβγαλε τη μαλακή και έβαλε τη μέση γόμα βρέθηκε πίσω από τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ που είχε εκκινήσει 11ος με τη μέση γόμα και καθυστέρησε πολύ να τον περάσει. Εκεί ο Βρετανός έχασε την όποια ελπίδα του για βάθρο.
Το πρώτο πιτ στοπ έκρυβε δράμα για το Γουέμπερ που είδε τον τροχό του να φεύγει και να χτυπά τον εικονολήπτη της FOM. Ο άτυχος κάμεραν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο τραυματίας. Η ευθύνη βρίσκεται αποκλειστικά στο σηματωρό της ομάδας που έδωσε εντολή στο Γουέμπερ να φύγει ενώ ακόμη πίσω δεξιά οι τεχνικοί προσπαθούσαν να ασφαλίσουν το μπουλόνι.
Οι μηχανικοί της Red Bull έσπρωξαν πίσω το μονοθέσιο που είχε τις άλλες 3 ρόδες στα πιτ και έβαλαν τον τροχό στο Γουέμπερ που κατάφερε τελικά να επανακάμψει από την τελευταία θέση και να τερματίσει 7ος.
Ο Φέτελ ήλεγχε τον αγώνα μέχρι τη στιγμή που η Marussia του Μπιάνκι εγκατέλειψε με σπασμένο κινητήρα. Ο Γάλλος στην αγωνία του να απομακρυνθεί από το μονοθέσιο που αναφλέγει το άφησε όπως ήταν στην κορυφή του λόφου και αυτό άρχισε να κυλά προς τα πίσω. Αφού διέσχισε την πίστα σταμάτησε σε μια διαφημιστική πινακίδα υποχρεώνοντας τον αλυτάρχη να οριοθετήσει το ρυθμό του αγώνα με το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Μετά την αποχώρησή του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Φέτελ είχε πίεση από τις Lotus μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ειδικότερα στην περίπτωση του Ράικονεν οι μηχανικοί της Βρετανικής ομάδας επέλεξαν να του βάλουν τη μαλακή γόμα στους 10 τελευταίους γύρους και ο Φινλανδός πίεσε ασφυκτικά προσπαθώντας να πάρει τη νίκη. Πέρασε τον teammate του Ρομέν Γκροζάν και έφτασε πίσω από το Φέτελ αλλά την προσπάθειά του διέκοψε το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο Αλόνσο επίσης με μαλακή γόμα στους τελευταίους 10 γύρους προσπάθησε εις μάτην να περάσει το Γκροζάν ώστε να περιορίσει την απώλεια βαθμών από το Φέτελ στους 10. Τελικά τερμάτισε 4ος μπροστά από το Λιούις Χάμιλτον που πέρασε στο φινάλε τον πρώην teammate του Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Ο Βρετανός ακολούθησε στρατηγική 2 πιτ στοπ ενώ σήμερα είδαμε 3 πιτ στοπ από τους περισσότερους συνδυασμούς.
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ που πήρε την 1η νίκη στην καριέρα του στον αγώνα της πατρίδας του δήλωνε ανακουφισμένος: «Είναι μεγάλη ανακούφιση για μένα και σπουδαία μέρα. Θα χρειαστεί λίγο για να συνειδητοποιήσω τι έγινε και να κατασταλάξει μέσα μου αλλά είμαι απίστευτα περήφανος σήμερα. Η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά και στη στρατηγική και στα πιτ στοπ. Ήταν πολύ δύσκολο, πίεζα σε κάθε γύρο και είναι πολύ σκληρό όταν είσαι συνεχώς στο όριο. Δεν μπορείς να το παρακάνεις πιέζοντας τα ελαστικά γιατί δεν αντέχουν να βγάλουν όσους γύρους θες με βάση τη στρατηγική ενώ πρέπει να απαλλαγείς από το κυκλοφοριακό όσο πιο γρήγορα γίνεται. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δε μας βοήθησε και οι Lotus ήταν πολύ γρήγορες σήμερα. Διαχειρίζονται τα ελαστικά τους και σήμερα μας έκαναν να ιδρώσουμε για να τα καταφέρουμε. Η Pirelli έκανε εξαιρετική δουλειά φέρνοντας εδώ ένα διαφορετικό πίσω ελαστικό και δεν υπήρξε καμία αστοχία όλο το τριήμερο. Μπράβο τους, ελπίζω σε ανάλογη συνέχεια».
Από την πλευρά ο Κίμι Ράικονεν προσπάθησε αλλά στο τέλος δεν κατάφερε να κερδίσει. Έμεινε με το ερώτημα αν θα ήταν δυνατόν να φτάσει μέχρι το τέλος με το δεύτερο σετ μέσης γόμας που έβαλε στον 30οστό γύρο: «Σίγουρα θα μπορούσα να συνεχίσω μ’ αυτό το σετ και ίσως έπρεπε να προσπαθήσουμε να πάμε μέχρι το τέλος. Είχαμε όμως πρόβλημα ενδοεπικοινωνίας άκουγα την ομάδα αλλά δεν με άκουγαν εκτός από δυο στροφές. Αναρωτιέμαι αν μπορούσαμε να είχαμε πάει μέχρι το τέλος χωρίς να βάλουμε ξανά τη μαλακή γόμα. Τα ελαστικά έδειχναν εντάξει. Ήταν καλός αγώνας για μας και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε».
Ο έτερος πιλότος της Lotus, Ρομέν Γκροζάν ήταν σίγουρα χαρούμενος που επέστρεψε στο βάθρο και στους βαθμούς μετά από τέσσερις αγώνες (σ.σ: από το Μπαχρέιν είχε να πάρει βαθμό) αν και κάποια στιγμή μπορεί να πίστεψε πως η νίκη ήταν κοντά: «Το πρώτο μέρος του αγώνα ήταν φανταστικό. Προηγούμουν και τα μαλακά ελαστικά δούλευαν πολύ καλύτερα απ’ όσο περιμέναμε. Μετά το πρώτο πιτ στοπ ήμασταν μπροστά απ’ όλους. Η ομάδα επέλεξε διαφορετικές στρατηγικές και αυτή του Κίμι απέδωσε καλύτερα. Είναι ωραία που ανέβηκα ξανά στο βάθρο. Η ζέστη του καλοκαιριού θα μας βοηθήσει να σταθεροποιηθούμε στην πρώτη θέση. Είναι ωραίο να δουλεύουν τα ελαστικά και το μονοθέσιο σε αρμονία».
Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τις Ferrari. Ο Αλόνσο προσπάθησε όσο μπορούσε να καλύψει με δηλώσεις του την άστοχη επιλογή της ομάδας να μην αγωνιστούν στο Q3: "Αν είχαμε στρατηγική μαλακής, μέσης, μέσης, μέσης γόμας αποκλείεται να έμενα κοντά στους πρωτοπόρους και να διεκδικούσα θέση στο βάθρο" τόνισε ο Ισπανός. Από την πλευρά του ο Φελίπε Μάσα παραδέχτηκε ότι βγήκε από δικό του λάθος στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού: "Φρέναρα αργά και μπλόκαρα τους πίσω τροχούς". Το κιβώτιο της F138 που κόλλησε εκεί ήταν τελικά η αιτία που εγκατέλειψε ο Βραζιλιάνος που από το Μονακό και μετά έχει ένα σερί 4 κακών αγώνων με συγκομιδή μόλις 12 βαθμών.
Επόμενος αγώνας το Ουγγρικό GP στις 28 Ιουλίου.