Πρώτη φετινή νίκη για τον Ισπανό και τη Ferrari σε έναν αγώνα... ροντέο. Μαζί του στο βάθρο οι Raikkonen - Hamilton.Αγώνας-ροντέο αυτός της Κίνας, με ατελείωτες προσπεράσεις και δράση χωρίς ανάσα από την αρχή μέχρι το τέλος και με την πρώτη θέση να αλλάζει χέρια 8 φορές.
Και καθοριστική συμβολή σε όλα αυτά είχαν τα λάστιχα της Pirelli, που όσο κι αν «φωνάζουν» οι ομάδες, είναι αυτά που χαρίζουν συγκινήσεις στο φιλοθεάμον κοινό, ανακατεύοντας την τράπουλα και βάζοντας σε δοκιμασία τους στρατηγούς των ομάδων.
'Οπως έγινε γνωστό την Κυριακή, επίκεινται κάποιες αλλαγές από την Pirelli οι οποίες θα ανακοινωθούν απο την ιταλική εταιρεία μετά τον αγώνα του Μπαχρέιν. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για διάθεση ενός επιπλέον σετ ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές...
Στη Σαγκάη, η Ferrari απέδειξε ότι είναι εδώ, δυνατή και έτοιμη για την κορυφή. Το ίδιο φυσικά και ο Fernando Alonso που ψάχνει εδώ και χρόνια απεγνωσμένα τον πρώτο του τίτλο με την αγαπημένη του Scuderia.
Εντυπωσιακή η εμφάνιση του Ισπανού στην Κίνα (σ.σ. ενώπιον του Piero Ferrari που παρέλαβε στο βάθρο το Κύπελλο του κατασκευαστή), όπου έφτασε σχετικά εύκολα στην 31η νίκη της καριέρας του - μια νίκη που έψαχνε από τα τέλη Ιουλίου του 2012, όταν και είχε επικρατήσει στο Hockenheim.
Στη 2η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen που «έβγαλε» 40 γύρους με «πληγωμένο» ρύγχος και κάποια στοιχεία της εμπρός αεροτομής σπασμένα, μετά την επαφή που είχε με τον Sergio Perez στον 16ο γύρο (σ.σ. χαρακτηρίστηκε αγωνιστικό συμβάν από τους αγωνοδίκες).
Η Lotus αποφάσισε να μην προχωρήσει σε αλλαγή ρύχγους και όπως ενημέρωσε μετά την πτώση της καρό σημαίας, η απώλεια σε απόδοση της E21 ήταν στα 0,250" στο γύρο. Ακόμα και έτσι πάντως ο «iceman» ήταν ταχύτατος και παρότι στην εκκίνηση έχασε έδαφος με αποτέλεσμα να πέσει από την 2η στην 4η θέση, κατάφερε έχοντας πολύ καλό ρυθμό, να ανέβει στο 2ο σκαλί του βάθρου.
Τρίτος ήταν ο κάτοχος της pole position Lewis Hamilton, που έκανε επίσης πολύ καλό αγώνα. Για την Mercedes ισχύει αυτό που είπαν στον Βρετανό οι άνθρωποι της ομάδας μέσω ασυρμάτου αμέσως μετά την πτώση της καρό σημαίας: «Δεν είμαστε ακόμα στο επίπεδο των κορυφαίων, αλλά βρισκόμαστε πολύ κοντά. Συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά».
Mια ανάσα από το βάθρο έφτασε ο Sebastian Vettel, ο οποίος ξεκίνησε από την 9η θέση και έκανε επίσης πολύ καλό αγώνα. Ο Γερμανός ακολούθησε -όπως και οι περισσότεροι άλλωστε- στρατηγική 3 pit stops, έχοντας ξεκινήσει όμως με τη μεσαία γόμα και όχι με τη μαλακή, όπως οι πρώτοι έξι των κατατακτήριων δοκιμών, την οποία και χρησιμοποίησε στους 5 τελευταίους γύρους. Κατάφερε, μάλιστα, στα τελευταία μέτρα του αγώνα να φτάσει τον Hamilton, όχι όμως και να τον περάσει για την 3η θέση. Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, πάντως, εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών.
Εξαιρετική εμφάνιση από τον Jenson Button, δεδομένης της κατάστασης της McLaren, η οποία υστερεί σημαντικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Ο Πρωταθλητής του 2009 έκανε πολύ καλό αγώνα ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop και χάρη στην ικανότητα που έχει να διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ελαστικά του, έφτασε στο καλύτερό του αποτέλεσμα ως τώρα στο Πρωτάθλημα, περνώντας μάλιστα στους τελευταίους γύρους, όταν πια είχε τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιό του, τον Felipe Massa.
Στις ευχάριστες εκπλήξεις η απόδοση του Daniel Ricciardo που έφερε την Toro Rosso στην 7η θέση, μετά από εξαιρετική εμφάνιση. Aκολούθησε ο Paul di Resta με την Force India, ενώ τη 10άδα συμπλήρωσαν ο Romain Grosjean και ο Nico Hulkenberg. Ο τελευταίος οδήγησε για κάποιους γύρους τον αγώνα και θα μπορούσε ίσως να είχε φτάσει ακόμα ψηλότερα αν η Sauber δεν επέλεγε να του βάλει στον 30ο γύρο τη μαλακή γόμα, την οποία και κράτησε για 7 γύρους.
Εφιλατική εξέλιξη είχε το 3ο Grand Prix της χρονιάς για τον Mark Webber που μετά την περιπέτεια που είχε στις κατατακτήριες δοκιμές με τα καύσιμα, εγκατέλειψε στον αγώνα. Ο Αυστραλός ξεκίνησε από το pitlane με τους μηχανικούς του να του τοποθετούν νέο κιβώτιο με καλύτερη κλιμάκωση ώστε να βελτιωθεί η τελική ταχύτητα, στην οποία υστερούσε σημαντική το μονοθέσιο του. Στον 15ο γύρο είχε επαφή με τον Verge με αποτέλεσμα να σπάσει η αεροτομή της Red Bull και να μπει στα pits για αλλαγή. Παράλληλα του τοποθετήθηκαν και νέα ελαστκά, αλλά βγαίνοντας στην πίστα διαπιστώθηκε ότι ο πίσω δεξιός τροχός δεν είχε κουμπώσει, με αποτέλεσμα να αποκολληθεί από το μονοθέσιο και ο Αυστραλός να εγκαταλείψει!
Άδοξο τέλος είχε ο αγώνας και για τον περσινό νικητή στην Κίνα, Nico Rosberg, ο οποίος εγκατέλειψε στον 22ο γύρο με πρόβλημα στα ελαστικά που για άγνωστο λόγο έχαναν πίεση, όπως είπαν από την ομάδα.