Aegean vs Ryanair

Εάν η ιρλανδική εταιρεία αυξήσει τα αεροσκάφη που σταθμεύει στην Αθήνα, τότε εκτιμάται ότι θα αυξήσει σημαντικά το μερίδιό της.

ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ οι αερομαχίες Aegean και Ryanair, σε Ελλάδα και Κύπρο, με ωφελημένους τους... επιβάτες. Η Ryanair, η οποία «τσίμπησε» ήδη μερίδιο αγοράς 5% στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», ανακοίνωσε επέκταση δρομολογίων, ωθώντας σε ανταγωνιστικότερη τιμολογιακή πολιτική την Aegean Airlines στους προορισμούς που «κονταροχτυπιούνται».

Επί του παρόντος, η Ryanair φαίνεται ότι δεν απειλεί και τόσο την Aegean Ωστόσο, εξελίξεις συντελούνται και πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Aegean και Ryanair έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την εξαγορά της Cyprus Airways. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ιρλανδικής εταιρείας Μάικλ Ο' Λίρι, η Aegean φαντάζει ως το φαβορί του διαγωνισμού.

Από την άλλη πλευρά, ο αντιπρόεδρος της ελληνικής εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, σχολίασε ότι η ιδιωτικοποίηση της Cyprus Airways αλλά και των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων θα οδηγήσει τις κυβερνήσεις Ελλάδας και Κύπρου στην υιοθέτηση πιο αποτελεσματικών αεροδρομιακών πολιτικών, με γνώμονα τη μείωση των τελών.

Οπως και να έχει, αεροπορικοί αναλυτές, επισημαίνουν ότι οδηγούμαστε σε ένταση ανταγωνισμού μεταξύ Aegean και Ryanair. Μάλιστα, θέτουν το ερώτημα «σε ποιο βαθμό η Ryanair θα αμφισβητήσει τη δεσπόζουσα θέση της Aegean Airlines».

Το ερώτημα αυτό τίθεται σε υπερθετικό βαθμό, έπειτα από την παραγγελία έως 200 αεροσκαφών Boeing 737 ΜΑΧ της Ryanair, η οποία έρχεται σε συνέχεια της προηγούμενης των 180 Boeing 737-800.Σύμφωνα με τη Ryanair, στόχος είναι, έως το 2024, να έχει στόλο 520 αεροσκαφών, διακινώντας 150 εκατ. επιβάτες. Αν μη τι άλλο, οι επιδιώξεις μεγαλεπήβολες. Οπως επισημαίνουν αεροπορικοί αναλυτές, «τα νέα αεροσκάφη απαιτούν νέες αγορές, αλλά και επέκταση των υπαρχουσών».

Σε αυτό το σημείο, συνάγονται τα ερώτηματα «σε ποιο βαθμό θα διεισδύσει η Ryanair στην Ελλάδα; Πόσα αεροσκάφη έχει στόχο να σταθμεύσει, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά και ίσως και σε άλλα εγχώρια αεροδρόμια;».

Η Ryanair, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε, τον Μάρτιο, στην Αθήνα, ο κ. Ο' Λίρι, θέλει, έως το 2018, να έχει γίνει νούμερο 1 στην Ελλάδα, διακινώντας 10 εκατ. επιβάτες.

Από την άλλη πλευρά, η Aegean Airlines εμφανίζεται ισχυρότερη από ποτέ, με κινήσεις εξωστρέφειας, όπως φανερώνει και η πρόσφατη παραγγελία 7 Airbus Α320, τα οποία θα προστεθούν, στο στόλο της, τη διετία 2015-16.

Οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται, από την Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, τη Ρόδο, τις Βρυξέλλες, το Λονδίνο, το Μιλάνο, την Πάφο και τη Ρώμη και, από το καλοκαίρι του 2015, και στη Βαρσοβία. Στους εν λόγω προορισμούς παρατηρείται ήδη συμπίεση τιμών, κάτι που ωφελεί τον επιβάτη, ο οποίος έχει το δικαίωμα επιλογής, ανάλογα και με τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Επί του παρόντος, η Ryanair φαίνεται ότι δεν απειλεί και τόσο την Aegean, αφού ακόμα το μερίδιό της, στο «Ελ. Βενιζέλος», φτάνει το 5%, έναντι 52% των Aegean - Olympic.

Ωστόσο, εάν η ιρλανδική εταιρεία αυξήσει τα αεροσκάφη που σταθμεύει στην Αθήνα (σήμερα είναι 3), τότε εκτιμάται ότι θα αυξήσει σημαντικά το μερίδιό της. Αυτό θα συμβεί, εάν «χτυπήσει» παραδοσιακές αγορές, όπως της Γερμανίας και της Γαλλίας.

Πάντως, μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι η Ryanair έχει διακινήσει περί τους 500.000 επιβάτες, από και προς την Αθήνα, έχοντας στόχο τα 1,4 εκατ. έως τα τέλη Απριλίου.

Ερχεται το τέλος των παραδοσιακών αερομεταφορέων

Την ώρα που οι πιλότοι της Air France αγωνίζονται για να διατηρήσουν το εργασιακό τους καθεστώς, η ίδια η Air France αγωνίζεται να διατηρηθεί στη ζωή. Οι περισσότεροι εθνικοί αερομεταφορείς της Ευρώπης συμπιέζονται, συνεχώς, μεταξύ των εταιρειών χαμηλού κόστους και των ανταγωνιστών από τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με ανάλυση του Euronews.

Εξ ου και η διοίκηση αποφάσισε ανάπτυξη της χαμηλού κόστους Transavia. «Το σχέδιό μας δεν είναι η αντικατάσταση της Air France από την Transavia», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος, Φρεντερίκ Γκαγκέι, «αλλά να συμπληρώσουμε τα μέσα της Air France για να μπούμε στη νέα αγορά της ψυχαγωγίας, αναπτύσσοντας την Transavia».
Σύμφωνα με τη διοίκηση, το ωριαίο κόστος ενός πιλότου της μητρικής Air France είναι 70% υψηλότερο από το αντίστοιχο ενός πιλότου της θυγατρικής Transavia.

Ο δημοσιογράφος του Euronews, Τζιοβάνι Μάτζι, σημειώνει: «Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν φτάσει στα όριά τους: στα μικρής και μεσαίας διάρκειας δρομολόγια κυριαρχούν οι χαμηλού κόστους εταιρείες.

Εχουν ανάγκη από αναδιάρθρωση για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να συντηρήσουν τα πιο κερδοφόρα μακρινά δρομολόγια».

Το βάρος του σκληρού ανταγωνισμού από τις χαμηλού κόστους εταιρείες, όπως οι Ryanair, EasyJet και Norwegian, έχει «λυγίσει» τα συνδικάτα στη σκανδιναβική SAS και στην ιταλική Alitalia.

Στη SAS ανακοινώθηκαν περικοπές 430 εκατομμυρίων ευρώ και 600 απολύσεις μέχρι το 2015. Η εταιρεία ανακοίνωσε ζημίες 86 εκατομμυρίων ευρώ, για το τρίμηνο Φεβρουαρίου-Απριλίου, διπλάσιες από το αντίστοιχο περσινό. Στην Alitalia, τα συνδικάτα συμφώνησαν σε 2.200 απολύσεις, προκειμένου να προχωρήσει η εξαγορά από την Etihad Airways.

Η φινλανδική και, υπό κρατικό έλεγχο Finnair, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων, ανακοίνωσε ενοικίαση 500 αεροσυνοδών και τώρα διαπραγματεύεται μειώσεις μισθών με τους πιλότους.

Τέλος, η Finnair ανακοίνωσε λειτουργικές ζημίες 20 εκατομμυρίων ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο, από κέρδη 7,5 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.