Η πρωταγωνίστρια της πολυσυζητημένης ταινίας «Η ζωή της Αντέλ» βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε για το λεσβιακό έρωτα, τον «τύραννο» Αμπντελατίφ Κεσίς και τη «Χρυσή Αυγή»! «Εδώ ο κόσμος καίγεται κι εμείς ασχολούμαστε με τα λεσβιακά της Αντέλ...»,
συζητούσαν προχθές οι δημοσιογράφοι, στον απόηχο των γεγονότων του Σαββάτου, περιμένοντας να συναντήσουν τη νεαρή Αντέλ Εξαρχόπουλος, που, εν μια νυκτί, είδε την καριέρα της να απογειώνεται, χάρη στη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα «Η ζωή της Αντέλ - επεισόδια 1 και 2» του Αμπντελατίφ Κεσίς. Η ταινία περιλαμβάνει ουκ ολίγες, μεγάλες σε διάρκεια, σεκάνς λεσβιακού σεξ.
Η ίδια ωστόσο, μετά τις απαραίτητες φωτογραφικές λήψεις που μετέτρεψαν για λίγο την αυλή του Γαλλικού Ινστιτούτου σε μικρογραφία των Κανών («Αντέλ! Αντέλ!», φώναζαν οι φωτογράφοι στη χαριτωμένη κοπελίτσα με τη σιθρού μπλούζα και το κεντητό σορτσάκι), έθιξε το ζήτημα των ημερών: Και αναφέρθηκε από μόνη της στη Χρυσή Αυγή, όταν ρωτήθηκε αν φοβάται πιθανές αρνητικές αντιδράσεις στην Ελλάδα, λόγω του επίμαχου περιεχομένου της ταινίας: «Μα είχαμε ήδη αρνητικές αντιδράσεις έξω. Κάποιοι προσβάλλονται, ενοχλούνται. Αλλά σε εποχές όπου άνθρωποι σφάζονται για το τίποτε ... "Σιγά μη φοβηθώ!"», είπε δείχνοντας την μπλούζα του παραγωγού της Τάκη Βερέμη (που είχε τυπωμένο το σλόγκαν). «Η νοοτροπία της Χ.Α. πηγάζει από την ανοησία. Δεν θα έμπαινα καν στον κόπο να τους απαντήσω», είπε με πάθος.
Νωρίτερα, η νεαρή προσκεκλημένη του Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας», που χθες βράδυ παραβρέθηκε στην τελετή λήξης με αφορμή την αβάν πρεμιέρ της ταινίας της, μίλησε (στα γαλλικά πάντα) για τον Ελληνα προπάππο της, μέλος της ελληνικής ομάδας του μποξ, που έφυγε τελικά για τη Γαλλία. Εκεί έκανε τον παππού της, κι αυτός τον πατέρα της. «Αλλά δεν γνώρισα ποτέ τον παππού μου. Μια μέρα πήγε να αγοράσει ένα ψητό κοτόπουλο και εξαφανίστηκε...».
Στα όρια του πορνό
Την Αντέλ συνόδευε διακριτικά η μητέρα της, μια τυπική Γαλλιδούλα με κοντά μαλλιά, φουλάρι και γυαλιά, με διανοουμενίστικο στιλ. Νοσοκόμα, όπως μάθαμε, στο επάγγελμα. Αλήθεια, πώς αντιμετώπισε η οικογένειά της όλη αυτήν την έκθεση; ρωτήσαμε την Αντέλ. Οι σκηνές αγγίζουν τα όρια του πορνό...
«Οι φίλοι μου μού έλεγαν πως οι γονείς μου δεν πρέπει με τίποτα να δουν την ταινία», παραδέχεται. «Ομως είναι ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι. Και σέβονται τις επιλογές μου. Κάποια στιγμή έπιασα τον πατέρα μου και του είπα: "Μπαμπά, ξέρω πως μπορεί να νιώσεις άβολα, αλλά αυτό είναι σινεμά, ένα παιχνίδι, μην το πας παραπέρα..."».
Οι ερωτικές σκηνές άλλωστε «είχαν τη μικρότερη δυσκολία». Και ο σκηνοθέτης έπρεπε να «εισβάλει» στο κρεβάτι των γυναικών -«είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής τους. Αλλωστε, χρησιμοποιούσαμε κάτι που κάλυπτε τα επίμαχα σημεία. Και αρχικά το διασκεδάσαμε κιόλας. Τη Λεά Σεντού δεν τη γνώριζα καν. Η πρώτη μας σκηνή ήταν ερωτική. Κι όταν με το "καλημέρα" βρίσκεσαι με τον άλλον στο κρεβάτι, αναγκαστικά σπάει ο πάγος».
Μια ιστορία αγάπης
«Οχι, το φιλμ δεν είναι στρατευμένο», απάντησε σε σχετικό ερώτημα για την γκέι κοινότητα. «Είναι μια ιστορία αγάπης. Για το πώς μια συνάντηση με έναν άνθρωπο μπορεί να επηρεάσει όλη μας τη ζωή. Ηταν καθαρά σύμπτωση που η μέρα της βράβευσης στις Κάνες συνέπεσε με τη μέρα νομιμοποίησης του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων. Βέβαια, αν λειτουργήσει θετικά ως προς το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού του καθενός, γιατί όχι;».
Μιλώντας για τον τρόπο δουλειάς του Κεσίς, περιέγραψε έναν σκηνοθέτη με εμμονή στη φυσικότητα και στον αυτοσχεδιασμό. «Δεν είχαμε καν κομμώτρια και ενδυματολόγο. Και, μέχρι τέλους, δεν γνωρίζαμε καν πώς τελειώνει το φιλμ! Τη σκοτώνω; Πεθαίνω εγώ;».
Και οι κατηγορίες που εκτόξευσαν μαζί με τη συμπρωταγωνίστριά της στο εξωτερικό; Για ένα σκηνοθέτη τύραννο, που τις υπέβαλλε σε βασανιστικά, σκληρά γυρίσματα; Ο Κεσίς πριν από λίγες μέρες δήλωσε ταπεινωμένος και εξευτελισμένος από τις αποκαλύψεις τους. Σχεδόν αποκήρυξε την ταινία...
«Είναι αλήθεια πως είναι σκληρός σκηνοθέτης και περίεργος άνθρωπος. Και είναι λογικό ύστερα από 100 λήψεις τη μέρα να έχεις πια εξαντληθεί. Καθένας μας, και ο ίδιος ο Αμπντέλ, υπέφερε για διαφορετικούς λόγους. Αλλά ξέρω πως συχνά τα πιο δύκολα γυρίσματα μπορεί να κάνουν τις καλύτερες ταινίες...», παραδέχτηκε.
Η ταινία θα προβληθεί στις αίθουσες στις 31/10.