H εξέλιξη του Βελγικού GP δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και το μόνο βέβαιο είναι πως ο συγκεκριμένος αγώνας θα ξεχαστεί γρήγορα.Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον poleman, Λιούις Χάμιλτον να διατηρεί την πρωτοπορία αλλά όχι για πολύ.
Μετά την Eau Rouge ο Φέτελ κόλλησε πίσω από τη Mercedes και πέρασε εύκολα στα φρένα για τη Λε Κομπ. Από κει και πέρα ο Γερμανός ήλεγχε το ρυθμό του αγώνα μέχρι το φινάλε. Σε καμία περίπτωση δεν πιέστηκε ή δεν κινδύνεψε από κάποιον.
Πιο πίσω δόθηκε μάχη για το βάθρο ανάμεσα στους Αλόνσο και Χάμιλτον.
Ο Ισπανός που εκκινούσε από την 9η θέση επέλεξε την πιο κλειστή γραμμή στην πρώτη στροφή (La Source) και αυτό του βγήκε. Ο Αλόνσο έστριψε 5ος στη Λε Κομπ και από κει και πέρα ήταν σαφές πως είχε το ρυθμό να περάσει τις Mercedes αλλά και το Μπάτον. Όπερ και εγένετο έτσι ο Ισπανός βρέθηκε 2ος μετά το 1ο πιτ στοπ και παρέμεινε εκεί μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
Ο Αλόνσο στο φινάλε ήταν κακόκεφος παρά το αποτέλεσμα πιθανόν γιατί είδε πως δεν είχε τη δυνατότητα να κυνηγήσει τη Red Bull. Ο Ισπανός μετά το 2ο πιτ στοπ είδε τη διαφορά του από το Φέτελ να έχει μειωθεί στα 5.7 sec όμως παρά την προσπάθειά του αυτή αμέσως άνοιξε στα 9sec όταν ο Φέτελ πάτησε το γκάζι. Το μήνυμα ήταν ξεκάρο η Ferrari βελτιώθηκε μεν αλλά δεν είναι σε θέση να χτυπήσει στα ίσα την Red Bull. Αυτό είναι φυσικά κομβικό για τη συνέχεια του πρωταθλήματος και τη μάχη του τίτλου, φυσικά ο Ισπανός είναι σε θέση να το γνωρίζει αυτό καλύτερα από τον καθένα.
Οι Mercedes δεν είχαν την ταχύτητα των προηγούμενων αγώνων αλλά κατάφεραν να περιορίσουν τις απώλειες τερματίζοντας στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. Ο Μπάτον έφερε τη McLaren στην 6η θέση πίσω από την άλλη Red Bull του Γουέμπερ ενώ η εκγατάλειψη του Ράικονεν από πρόβλημα στα φρένα κόστισε στον Φινλανδό πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος.
Ο Iceman μετρούσε 27 τερματισμούς στη βαθμολογούμενη 10αδα έχοντας δημιουργήσει ρεκόρ αλλά το έσπασε με τη σημερινή του εγκατάλειψη. Για τη Lotus που είναι πλέον σαφές ότι δεν μπορεί να κρατηθεί στη μάχη του πρωταθλήματος καθότι δεν έχει τα λεφτά για να συνεχίσει να εξελλίσει το μονοθέσιο της παράλληλα μ' αυτό του 2014 τα πράγματα είναι δύσκολα. Την τιμή της ομάδας διέσωσε ο Ρομέν Γκροζάν που τερμάτισε τελικά 8ος πίσω από το Φελίπε Μάσα.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σούτιλ και Ρικιάρντο. Ο Γουέμπερ σε δηλώσεις του πριν την εκκίνηση του αγώνα έλεγε πως η απόφαση για το ποιος θα τον αντικαταστήσει στη Red Bull είναι ειλημμένη φωτογραφίζοντας το συμπατριώτη του Ντανιέλ Ρικιάρντο που βαθμολογήθηκε παρότι εκκινούσε 19ος.
Ο νικητής του αγώνα Σεμπάστιαν Φέτελ είχε κάθε λόγο να χαμογελά στο φινάλε: " Σίγουρα είναι θετική η εικόνα μας σήμερα και είμαι χαρούμενος που κέρδισα. Η πίστα είναι φανταστική και όταν το μονοθέσιο δουλεύει καλά δε θες να τελειώσει ο αγώνας. Όσο μειώνοντας το φορτίο καυσίμου το μονοθέσιο πήγαινε καλύτερα με τα σκληρά ελαστικά και αντλούσα μεγάλη ευχαρίστηση οδηγώντας το. Δε σκεφτόμουν τους βαθμούς και το πρωτάθλημα. Ξέρω πως όσο πιο ψηλά τερματίζεις τόσο το καλύτερο. Όμως είναι μια σπουδαία πίστα και αποκόμισα μια μοναδική ανάμνηση. Σ' αυτό είχα επικεντρώσει την προσοχή μου. Όσον αφορά στο πρωτάθλημα έχουμε δρόμο ακόμη".
Η εικόνα του Αλόνσο και η στάση του σώματός τους μετά το φινάλε του αγώνα στο βάθρο και στη συνέντευξη Τύπου δεν ήταν ανάλογη των λεγομένων του. Ο Ισπανός φαίνονταν απογοητευμένος αλλά ο λόγος του ήταν αισιόδοξος: "Είμαι ικανοποιημένος από την αίσθηση που αποκόμισα από το μονοθέσιο αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι βελτιώσεις που φέραμε δούλεψαν όμως χάσαμε επτά βαθμούς στη μάχη του τίτλου. Οι Red Bull κυριάρχησαν στον αγώνα οπότε εμείς προσπαθήσαμε να πάρουμε όσους περισσότερους βαθμούς ήταν δυνατόν. Πήραμε το μέγιστο δυνατό από το μονοθέσιο. Υπήρξαμε εξαιρετικά άτυχοι χτες στις κατατακτήριες δοκιμές. Σήμερα ο ρυθμός μας στον αγώνα και η στρατηγική μας ήταν μια χαρά. Μπόρεσα να ανακτήσω κάποιες θέσεις και μέρος της αισιοδοξίας μου για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Μην ξεχνάτε ότι στους πρώτους πέντε αγώνες φέτος είχαμε ανταγωνιστικό μονοθέσιο κερδίσαμε τους δυο από αυτούς και ήμασταν συνεχώς σε θέση να διεκδικούμε βάθρο. Μετά χάσαμε έδαφος στην εξέλιξη του μονοθεσίου, αναλύσαμε το γιατί και πλέον το διορθώνουμε. Ακόμη πρέπει να μειώσουμε τη διαφορά για να μπορέσουμε να δώσουμε μάχη για την pole. To πρωτάθλημα έχει δρόμο ακόμη αν πάρουμε έξι συνεχόμενες νίκες η διαφορά μαζεύετε για να δούμε αν είμαστε ικανοί γι' αυτό".
Από την πλευρά του ο poleman Λιούις Χάμιλτον δε φάνηκε απογοητευμένος από το 3ο σκαλί του βάθρου ενώ έδωσε και είδηση: " Κάθε χρόνο εδώ στο Σπα και στη Μόντσα οι κορυφαίες ομάδες παρουσιάζουν νέο αεροδυναμικό πακέτο και κάποιες φορές πετυχαίνουν διάνα κάποιες άλλες όχι. Νομίζω ότι κάναμε καλή δουλειά ως ομάδα αλλά είναι σαφές πως οι Red Bull, Ferrari έχουν κάνει καλύτερη δουλειά. Αν θα μπορέσουμε να διορθώσουμε την κατάσταση για τον επόμενο αγώνα μένει να το δούμε όμως νομίζω πως θα είμαστε πιο ανταγωνιστικοί στη Σιγκαπούρη. Νιώθω ότι εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να τα πάμε καλύτερα".
Μιλώντας για το σημερινό αγώνα ο Χάμιλτον παραδέχτηκε πως δεν είχε πολλά περιθώρια αντίδρασης: "Βγήκα καλά από την πρώτη στροφή αλλά στην Eau Rouge ο Φέτελ ήταν πολύ γρήγορος και δεν είχα τη δυνατότητα να τον κρατήσω πίσω μου. Μετά απ' αυτό ήταν πολύ δύσκολο να τον ακολουθήσω. Ο Φερνάντο με πέρασε εύκολα στην ευθεία".