Fri04192019

Last updateSat, 13 Apr 2019 7am

Back You are here: Home Life & Style ΝΕΑ LIFESTYLE Σπίτι και Κήπος Home sweet home.

Home sweet home.

To σπίτι μας είναι ο χώρος που περνάμε ώρες με τους αγάπημένους μας ανθρώπους, την οικογένειά μας αλλά και τον εαυτό μας. Διαβάστε τι πρέπει να προσέχουμε σε κάθε χώρο του σπιτιού ώστε να περιορίσουμε ασθένειες, κινδύνους πάσης φύσεως αλλά και ψυχολογικά σκαμπανευάσματα.

Διαβάστε μερικά χρήσιμα tips για να κάνετε το σπίτι σας το αγαπημένο σας μέρος!

Σαλόνι: Δώστε προσοχή στο τζάκι

Οι φλόγες είναι ωραίες, αλλά ελευθερώνουν σωματίδια που μπορεί να επιδεινώσουν καρδιολογικές και πνευμονικές παθήσεις, ενώ μπορεί να οδηγήσουν και σε ασθένειες όπως η βρογχίτιδα. Για να τα περιορίσετε έως και κατά 90% χρησιμοποιείτε ξύλα όπως βελανιδιά και όχι σανίδες. Επιλέγετε μόνο πολύ στεγνά ξύλα (με λιγότερη υγρασία καίγονται πληρέστερα). Φυλάτε τα πάντα έξω. Αν τα έχετε μέσα στο σπίτι έλκουν έντομα και τρωκτικά.

Βάλτε επιτραπέζια: Τα επιτραπέζια παιχνίδια βοηθούν στην αποφυγή άνοιας και ενισχύουν τους οικογενειακούς δεσμούς. Έχετε τα επιτραπέζια παιχνίδια σε εμφανή θέση, ώστε να μην ανάβετε την τηλεόραση, διότι οι πολλές ώρες τηλεόρασης έχουν συσχετιστεί με παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2. Για να περιορίσετε τις ώρες που βλέπετε τηλεόραση, τοποθετήστε την σε κλειστό έπιπλο.

Προσοχή στα κεριά: Προσέξτε τα κηροπήγια που περιέχουν μόλυβδο. Η καύση έστω και μικρής ποσότητες μολύβδου μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στην ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών. Από την άλλη μεριά, επειδή μεγάλος αριθμός πυρκαγιών σε σπίτια αποδίδονται σε κεριά, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση τους.

Φροντίστε το σώμα σας: Κάνετε γυμναστική στο σπίτι αντί για το γυμναστήριο και θα χάσετε 5 κιλά παραπάνω, δείχνει μια μελέτη διάρκειας 15 μηνών από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα. Δεν έχετε χώρο για ποδήλατο γυμναστικής; Πάρτε ένα στέπερ.

Κρεβατοκάμαρα

Αρώματα για ύπνο: Αν υποφέρετε από ήπιες αϋπνίες, βάλτε λίγη λεβάντα στο κομοδίνο σας. Μετά από 4 εβδομάδες ύπνου σε ένα δωμάτιο αρωματισμένο με λεβάντα, εθελοντές δήλωσαν ότι τα προβλήματα του ύπνου τους περιορίστηκαν έως και στο μισό, σημειώνουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Southampton, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Προσθέστε χρώμα

Οι άσπροι τοίχοι μπορεί να δίνουν αίσθηση καθαριότητας, αλλά αντανακλούν το φως. Η λάμψη μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους ή να σας ξυπνάει πριν προλάβετε να ξεκουραστείτε. Δοκιμάστε ένα πιο σκούρο χρώμα (σπασμένο λευκό) με ματ φινίρισμα.

Κατάχρηση του κρεβατιού

Το κρεβάτι είναι για ύπνο και σεξ – και τίποτα άλλο. Αν βλέπετε τηλεόραση ή κάνετε δουλειά στο κρεβάτι το μυαλό σας θα δουλεύει συνέχεια και θα κινδυνεύετε από προβλήματα ύπνου.

Μπάνιο

Ζυγαριά: Το καθημερινό ζύγισμα πριν το μπάνιο βοηθά στο να παρακολουθείτε το πρόγραμμα απώλειας βάρους που έχετε ξεκινήσει, όπως βρήκε μία μελέτη σε 1.800 άτομα στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα.

Ασφαλής φύλαξη

Το μπάνιο είναι το χειρότερο μέρος για να έχει κανείς φάρμακα, λέει ο Jackson A. Como, PharmD, διευθυντής της Υπηρεσίας Ενημέρωσης στα Φάρμακα του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα στο Birmingham. Η ζέστη και η υγρασία μπορεί να τα αλλοιώσουν. Φυλάτε τα φάρμακα σε σκοτεινό, δροσερό και ξηρό μέρος. Το ίδιο ισχύει και για τα καλλυντικά σας. Η υγρασία του μπάνιου μπορεί να ευνοήσει την ανάπτυξη βακτηρίων.

Ασφαλείς πρίζες

Ελέγχετε τις πρίζες, κυρίως αυτές που έχουν «βγει» από τη θέση τους. Βάλτε ρελέ διαφυγής. Σταματάει το ρεύμα αν υγρανθεί μια συσκευή. Όμως έχετε υπόψη σας ότι υπάρχει κίνδυνος ηλέκτροπληξίας αν η συσκευή έρθει σε επαφή με νερό.

Κουζίνα

Πάρτε σωστά πιαστράκια: Η πετσέτα της κουζίνας δεν είναι κατάλληλη για να πιάνετε τις κατσαρόλες. Οι άκρες που κρέμονται μπορεί να καούν. Τα μακριά γάντια προστατεύουν και στο φούρνο τα χέρια.

Προσοχή στις δηλητηριάσεις

Ελάχιστες οικογένειες έχουν τον αριθμό του τηλεφώνου του Κέντρου Δηλητηριάσεων σε εμφανές σημείο. Γράψτε το δίπλα στο τηλέφωνό σας: 210-7793777. Οι δηλητηριάσεις αντιστοιχούν στο ένα τρίτο περίπου των ατυχημάτων που συμβαίνουν στο σπίτι.