Seat Leon Cupra 2014

Seat Leon Cupra: Πριν μεταφέρω όσα απεκόμισα από την οδήγηση του εκπληκτικού Seat Leon Cupra 280 ίππων στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε μια σημαντική επιτυχία της ισπανικής μάρκας.

Οπως διαπίστωσα, η Seat πλέον δεν είναι το αποπαίδι του γκρουπ VW. Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι πρόσφατα είχε τη Seat στη γωνία και της έδινε με το σταγονόμετρο μικρές δόσεις γευμάτων χαμηλής διατροφικής άξιας. Εκανε, δηλαδή, το αντίθετο από αυτό που συμβαίνει στην περίπτωση της ευνοημένης Skoda. Τώρα, όμως, οι ισορροπίες επαναπροσδιορίστηκαν. Η ισπανική μάρκα μπήκε για τα καλά στο πρόγραμμα ενδυνάμωσης γερμανικών προδιαγραφών.

Το πρώτο δείγμα της νέας τάσης είναι η δημιουργία του Seat Leon Cupra 280, ενός αυτοκινήτου που προέκυψε από την αγαστή συνεργασία Γερμανών και Ισπανών τεχνικών. Είναι το πρώτο μοντέλο που μπορεί να αντιπαρατεθεί στα ίσια με ανάλογες προτάσεις ακόμη και Γερμανών κατασκευαστών. Προσφέρει απλόχερα ό,τι ζητήσει ο οδηγός-λάτρης της ταχύτητας που προκαλεί τους νόμους της φυσικής, ενώ πωλείται και σε πολύ ελκυστική τιμή. Είναι διπλής χρήσης, ευκολοδήγητο στην πόλη και «πολυβόλο» στην εθνική οδό. Ομως το ιδανικό τερέν είναι η ανηφορική διαδρομή-κορδέλα με απανωτές στροφές. Την ίδια άποψη έχει και ο Χάρης Δάνδουρας, εμπορικός διευθυντής της Seat Τεχνοκάρ.

Η δόκιμη έγινε στον δρόμο, παρουσία αναρίθμητων ραντάρ, καθώς και στην πίστα Castelloli. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας 2.0 TSI με διπλό ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρου αποδίδει 265 ή 280 ίππους - ανάλογα με την έκδοση. Οδήγησα την ισχυρότερη έκδοση, η οποία από την πρώτη στιγμή... δήλωσε έτοιμη να προσδώσει κίνηση στους δύο άξονες και να προσφέρει τη χαρά της νίκης στην αντιπαράθεση με το χρονόμετρο.

Στην πίστα, η πρόκληση ήταν μεγάλη. Πρώτη σχέση στο κιβώτιο, δεύτερη, τρίτη, τέταρτη, πέμπτη, και να μπροστά μου η πρώτη ανοιχτή δεξιά στροφή. Κατεβάζω τέταρτη, πλασάρομαι και μετράω τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Τα επόμενα χιλιοστά του δευτερολέπτου η μεταλλική κατασκευή δοκιμάζεται σκληρά. Πλησίασε τα όριά της και αντιμετώπισε με επιτυχία την αλλαγή πορείας. Ανέβασα κι άλλο τον ρυθμό οδήγησης και έκανα σκόπιμα λάθη για να δοκιμάσω τις ικανότητές του. Δεν έχω καμία σημαντική παρατήρηση. Μου θύμισε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Πλαίσιο, αναρτήσεις, διαφορικά και ηλεκτρονικά συστήματα σε μια σπάνια αρμονία.

Ο ήχος του κινητήρα είναι τεχνητός (παράγεται από ένα πρόσθετο σύστημα sound actuator) και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το Cupra 280 πιάνει τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8’’. Ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητά 250 χλμ./ώρα. Μέση επίσημη κατανάλωση 6,6 λίτρα/ 100 χλμ. Εκπομπές 154 γρ. CO2/χλμ. Το Leon Cupra 280 έχει εξοπλισμό: Full-LED προβολείς και πίσω, σπορ καθίσματα Alcantara, τιμόνι Cupra, Media System Plus με έγχρωμη οθόνη αφής 5,8 ιντσών κ.ά. Στην Ελλάδα θα εισαχθεί μόνο η έκδοση Cupra 280, αντί 25.850 ευρώ.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.