Renault Clio: ένα σουπερμίνι κατηγορίας Β

  Ειλικρινά, δεν περίμενα να κάνουν τόσο πολλά βήματα προόδου οι μηχανικοί της Renault σε ένα μόνο μοντέλο. Τους έχω μεγάλη εκτίμηση και γνωρίζω τις δυνατότητές τους στην εξέλιξη των κινητήρων και των συστημάτων που συμβάλλουν στην ασφαλή και ευχάριστη οδήγηση. Επειδή όμως τις τελικές αποφάσεις παίρνουν άλλα στελέχη, τα οποία μετράνε τις ιδιαιτερότητες της παγκόσμιας αγοράς, πάντοτε κρατάω... μικρό καλάθι.

Το «καλάθι» που είχα μαζί μου στην Ιταλία, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Renault Clio, δεν χώρεσε τα νέα καλούδια. Και τι δεν διαπίστωσα! Ας ξεκινήσω από την οδική συμπεριφορά, γιατί είναι το πιο δύσκολο πεδίο. Στρίβει σαν τρένο και ανοίγει νέο κεφαλαίο στη γαλλική σχολή. Βάζει υποψηφιότητα για την πρώτη θέση στην κατηγορία του.

Δεύτερο στοιχείο, καθοριστικό για την επιτυχία του είναι ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος κινητήρας 900 κ.εκ. Energy TCe, που κάνει το ντεμπούτο του στη νέα γενιά του Clio.

Οπως μου είπε ένα στέλεχος της ομάδας που εξέλιξε αυτό το μοτέρ, «πρόκειται για μια κατάκτηση της μηχανολογίας των μονάδων εσωτερικής καύσης». Από το μικρό, αλλά «θαυματουργό» μοτέρ, όπως διαπίστωσα, παράγονται με τη βοήθεια υπερτροφοδότησης ποσότητες ισχύος και ροπής, ικανές να κινήσουν σβέλτα το γαλλικό supermini. Προσφέρει 90 ίππους και 13,8 χλγμ. ροπής.

Το μοτέρ έχει «ψυχή», δεν κρεμάει στα χαμηλά και στην ανηφόρα θυμίζει ένα καλό 1.400άρι.

Οι νέες τεχνολογίες διαχείρισης και το στάνταρ σύστημα Stop & Start εξασφαλίζουν μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 104 γρ./χλμ. Υπάρχουν εκδόσεις και με εκπομπές κάτω από 100 γρ./χλμ.

Οι θιασώτες των ντίζελ έχουν μία από τις καλύτερες προτάσεις. Ο βραβευμένος ντιζελοκινητήρας 1.500 κ.εκ. dci αποδίδει ισχύ 90 ίππων και ροπή 22,4 χλγμ. μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ. Διαμάντι!

Αρχική τιμή με υπερπλήρη εξοπλισμό γύρω στα 11.500 ευρώ (1.2 75 ίπποι).