Fri08182017

Last updateWed, 09 Aug 2017 11am

Back You are here: Home Woman ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΝΕΑ Υγεία και Ομορφιά Αληθινά μυστικά για τέλεια μαλλιά

Αληθινά μυστικά για τέλεια μαλλιά

Χαρίστε τους υγεία και λάμψη με έξυπνες τροφές, φυσικά προϊόντα και καινοτόμες θεραπείες.Από τις ρίζες μέχρι τις άκρες, τα μαλλιά μεταφέρουν πληροφορίες για την υγεία μας και επηρεάζονται ανάλογα με τη διάθεσή μας.

Έχουν τις δικές τους ανάγκες και αντιδρούν σε ό,τι συμβαίνει στον οργανισμό με αλλαγή υφής, απώλεια λάμψης, αλλά και αραίωση. Τα καλά νέα είναι ότι με σοφές κινήσεις μπορούμε να επαναφέρουμε την όμορφη εικόνα τους. Επιστήμονες και hairstylists επισημαίνουν όλα όσα θα κάνουν την κόμη μας... πλουσιότερη και νεότερη!
Κι όμως γερνούν
Το τριχωτό της κεφαλής έχει καλύτερη τύχη από το δέρμα, που αποκτά ρυτίδες και δυσχρωμίες και χάνει την ελαστικότητά του. H φθορά των μαλλιών από τις περιβαλλοντικές συνθήκες είναι μικρή και αφορά κυρίως το στέλεχος της τρίχας, δηλαδή το εξωτερικό της περίβλημα και όχι το βολβό (ρίζα). Οι συνέπειες από το πιστολάκι και την περμανάντ είναι προσωρινές. Παρ’ όλα αυτά, οι τρίχες υφίστανται τη φυσιολογική φθορά του χρόνου αφενός με το γκριζάρισμα (τα κύτταρα κάποια στιγμή σταματούν να παράγουν μελανίνη) και αφετέρου με την αραίωση και την ατροφία των θυλάκων τους. Για να το διαπιστώσουμε, αρκεί να φέρουμε στο μυαλό μας τη λάμψη και την πυκνότητα που έχουν τα μαλλιά μας στα είκοσι. Αντίθετα εκείνα που γκριζάρουν είναι τραχιά και έχουν χάσει τη φωτεινότητά τους, ενώ οι σμηγματογόνοι αδένες δεν παράγουν την ίδια ποσότητα σμήγματος, γι’ αυτό και χρειάζονται ενυδάτωση. Εκείνο που έχει σημασία σε κάθε ηλικία είναι η σωστή περιποίηση.Tο λούσιμο δύο φορές την εβδομάδα σε κανονικά μαλλιά αρκεί, διαφορετικά πρέπει να επιλέγεται ένα απαλό προϊόν. «Τα προϊόντα που προορίζονται για τα λιπαρά μαλλιά έχουν ισχυρούς καθαριστικούς παράγοντες και η συχνή χρήση τους τα ξηραίνει», τονίζει ο ίδιος χαρακτηριστικά. Όμως ο καθαρισμός από μόνος του δεν είναι το κλειδί για την υγεία τους, αφού σημαντικό ρόλο παίζει η τροφή που τους δίνουμε καθημερινά.
Με τι τρέφονται:

Οι χημικές και θερμικές διαδικασίες (βαφές, πιστολάκι) δεν είναι οι κύριοι ένοχοι για την αφυδάτωση και το αδυνάτισμα της τρίχας. Όταν υπάρχει έλλειψη βιταμίνης Α, η οποία ενισχύει το μηχανισμό ανανέωσης των κυττάρων που καθορίζουν την ανάπτυξη των μαλλιών, το πρόβλημα επιδεινώνεται. Η ανεπαρκής πρόσληψη βιταμίνης Α επίσης προκαλεί απόφραξη και μεγέθυνση των τριχοθυλάκων, με ολέθριες επιπτώσεις. Από την άλλη, η αδύναμη τρίχα σπάει εύκολα και κάνει ψαλίδα, κάτι που συμβαίνει πιο συχνά όταν υπάρχει έλλειψη σε ω-3, σελήνιο, βιταμίνη Α και θείο. Ακόμα η υπερβολική λιπαρότητα μπορεί να οφείλεται στα γονίδια και σε ορμόνες, αλλά επιδεινώνεται με πικάντικες τροφές, λιπαρά και γλυκά. Τέλος η πολύ λεπτή τρίχα μπορεί να δηλώνει κληρονομικότητα, αλλά ίσως και να οφείλεται σε έλλειψη σιδήρου. Mπορούμε να επαναφέρουμε το τριχωτό στα φυσιολογικά του επίπεδα με έξυπνη διατροφή:
Σόγια: Οι πρωτεΐνες της θεωρείται ότι συμβάλλουν στην ανάπτυξη της τρίχας.
Δημητριακά: Ο ψευδάργυρος, που περιέχεται στα ολικής άλεσης (και σε άλλες τροφές, όπως είναι τα στρείδια), μειώνει την εμφάνιση πιτυρίδας.
Λιπαρά ψάρια: Τα ω-3, που υπάρχουν στις σαρδέλες, στον άγριο σολομό, αλλά και στο λιναρόσπορο και στα καρύδια, προσφέρουν την ενυδάτωση ενός κοντίσιονερ στα μαλλιά, ενώ ταυτόχρονα δίνουν λάμψη στο χρώμα τους.
Μανιτάρια: Μαζί με το σουσάμι και τα κάσιους αποτελούν πλούσια πηγή χαλκού, η έλλειψη του οποίου οδηγεί σε απώλεια όγκου των μαλλιών.
Ψάρια και γαλακτοκομικά: Οι βιταμίνες Β2, Β6 και Β12, που βρίσκονται σε ψάρια, θαλασσινά, αλλά και σε πουλερικά και γαλακτοκομικά, ενδυναμώνουν το τριχωτό μεταφέροντας οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στους θύλακες της τρίχας και την ίδια στιγμή ρυθμίζουν την παραγωγή σμήγματος. Η βιοτίνη προστατεύει από την ξηρότητα, το πρόωρο γκριζάρισμα και το σπάσιμο, ενώ ενισχύει τον πυρήνα της.
Πορτοκάλια: Η βιταμίνη C βοηθά στην παραγωγή σμήγματος, που λειτουργεί ως φυσικό ενυδατικό.
Πιπεριές και πατάτες: Το μεταλλικό στοιχείο σίλικα (silica), που υπάρχει στις παραπάνω τροφές, αλλά και σε ορισμένους τύπους μεταλλικού νερού, θεωρείται ότι επιβραδύνει την τριχόπτωση.
Μπανάνα: Περιέχει γάμμα λινολενικό οξύ (GLA), που βοηθά την ανάπτυξη των μαλλιών και μειώνει την εμφάνιση πιτυρίδας.
Tip: Τα φυτικά συστατικά σε προϊόντα περιποίησης ενισχύουν τη δράση των τροφών. Ενδεικτικά οι πρωτεΐνες σταριού και σόγιας βελτιώνουν την εμφάνιση των μαλλιών και τα έλαια με ω-3 τα ενδυναμώνουν. Το έλαιο αργκάν περιέχει βιταμίνες Α, Ε και F και τα προστατεύει από τη δημιουργία ελεύθερων ριζών. Τέλος το εκχύλισμα από ρόδι και μούρα προστατεύει το χρώμα τους. Οι τελευταίες μέθοδοι περιποίησης του τριχωτού δανείζονται στοιχεία από την ιατρική και αξιοποιούν τη σοφία της φύσης:
Μεσοθεραπεία: Στη συγκεκριμένη τεχνική πολύτιμα συστατικά χορηγούνται σε ενέσιμη μορφή ώστε να είναι πιο δραστικά. Όπως και στη διάχυτη αλωπεκία και την εποχιακή τριχόπτωση η μεσοθεραπεία μπορεί να βασίζεται σε ένα κοκτέιλ βιταμινών (Α, Ε, του συμπλέγματος Β, βιοτίνη, κυστίνη, μέταλλα, όπως ψευδάργυρος κ.ά.) με σκοπό να βοηθήσει τα τριχοθυλάκια να αναπτυχθούν. Σε πιο βαριές περιπτώσεις μπορεί να χορηγηθεί ενέσιμη μινοξιδίλη ή φιναστερίδη.
Hair spa: Πρόκειται για περιποίηση που λειτουργεί ως εξελιγμένη μάσκα και περιλαμβάνει λούσιμο, εφαρμογή φυτικών ελαίων στις ρίζες και στις άκρες και χρήση κάποιου θερμικού μέσου (π.χ. ζεστή πετσέτα) για να εισχωρήσουν τα συστατικά. «Για αφυδατωμένα μαλλιά εφαρμόζουμε έλαιο από κουκούτσι σταφυλιού, σπιρουλίνα, αβοκάντο ή μονόι. Στα λιπαρά ενδείκνυνται έλαια από στυπτικά συστατικά, όπως μέντα, δενδρολίβανο, τεϊόδεντρο και χαμομήλι. Τα γκρίζα (βαμμένα ή μη) μαλλιά είναι πιο σκληρά, γι’ αυτό επιλέγουμε έλαια που χαρίζουν λάμψη, όπως λεβάντα, δενδρολίβανο, τζοτζόμπα, τσουκνίδα ή λεμονόχορτο»
Βιολογικά έλαια: Στο φαρμακείο θα βρείτε μεγάλη γκάμα από φυτικά έλαια με διαφορετικές ιδιότητες. Ενδεικτικά, μια συνταγή την οποία δίνουν οι ειδικοί της Apivita για την πιτυρίδα είναι: Αναμείξτε 50 ml βιολογικού ελαίου τζοτζόμπα με 15 σταγόνες τεϊόδεντρου και 10 σταγόνες λεβάντας και ανακινήστε. Εφαρμόστε το μείγμα σε βρεγμένα μαλλιά κάνοντας μασάζ από τη ρίζα προς τις άκρες και αφήστε το να δράσει έως 60΄ μέσα σε μια πετσέτα. Στη συνέχεια λουστείτε.  
Επίσης: Το στρες λευκαίνει τα μαλλιά, όπως άλλωστε το αλκοόλ και το κάπνισμα, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα γονίδια.