Ο εικονικός κόσμος του Facebook

Αν μια «βόλτα» στα social media σας προκαλεί... θλίψη καθώς θεωρείτε τη ζωή σας πολύ βαρετή συγκριτικά με εκείνη των φίλων σας, σκεφθείτε ότι ο εικονικός κόσμος πολύ απλά δεν είναι πραγματικός.

Νέα δημοσκόπηση της εταιρείας HTC που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία και αφορούσε τις συνήθειες των χρηστών των κοινωνικών μέσων δικτύωσης αποκαλύπτει ότι πάνω από το 75% αυτών τείνουν να παρουσιάζουν τη ζωή τους στην ψηφιακή «σφαίρα» πολύ πιο συναρπαστική από ό,τι πραγματικά είναι.

Αν μια «βόλτα» στα social media σας προκαλεί... θλίψη καθώς θεωρείτε τη ζωή σας πολύ βαρετή συγκριτικά με εκείνη των φίλων σας, σκεφθείτε ότι ο εικονικός κόσμος πολύ απλά δεν είναι πραγματικός.

Νέα δημοσκόπηση της εταιρείας HTC που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία και αφορούσε τις συνήθειες των χρηστών των κοινωνικών μέσων δικτύωσης αποκαλύπτει ότι πάνω από το 75% αυτών τείνουν να παρουσιάζουν τη ζωή τους στην ψηφιακή «σφαίρα» πολύ πιο συναρπαστική από ό,τι πραγματικά είναι.

Σύμφωνα με τα ευρήματα των ειδικών της εταιρείας από την Ταϊβάν, περίπου τα 2/3 των χρηστών του «μπλε» κοινωνικού δικτύου ανεβάζουν φωτογραφίες στο προφίλ τους που κάνουν τη ζωή τους να φαντάζει πολύ πιο περιπετειώδης και συναρπαστική από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Το 75% των εθελοντών δήλωσε ότι τείνει να κρίνει τους «φίλους» του βάσει του υλικού που ανεβάζουν οι ίδιοι στους λογαριασμούς τους στο Instagram, στο Snapchat ή στο Facebook.

Βάσει των απαντήσεων που συνέλεξαν οι ειδικοί φάνηκε ότι περίπου το 6% των χρηστών «δανείζεται» υλικό (φωτογραφίες ή άλλο) προκειμένου να ενισχύουν και να ωραιοποιούν την εικόνα τους προς τους άλλους.

Πάνω από το 50% δήλωσε ότι κάποια στιγμή ανέβασε φωτογραφίες αντικειμένων και τοποθεσιών αποκλειστικά και μόνο για να προκαλέσει τη ζήλια των φίλων ή των συγγενών του.

Στιγμιαία επικοινωνία με βαρύτητα στην εικόνα

«Ζούμε σε έναν κόσμο στιγμιαίας επικοινωνίας» σχολιάζει από την πλευρά του ο ψυχολόγος δρ Τζο Χέμινγκς. «Η μόδα και το στυλ γεννιόταν και πέθαινε στα περιοδικά. Τώρα ο κόσμος αναζητεί την αυθεντικότητα, την ανταλλαγή απόψεων μέσω του κοινωνικού του κύκλου και κάτι τέτοιο έχει δώσει στα social media δύναμη αντίστοιχη με εκείνη που μέχρι πρότινος είχαν τα περιοδικά και οι εφημερίδες».

«Με τη στιγμιαία δημοσίευση φωτογραφικού υλικού σήμερα απαιτούμε να γνωρίζουμε τι φοράνε οι φίλοι μας ή τι ρούχα αγοράζουν οι διάσημοι» προσθέτει ο ίδιος.

Η επιρροή των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram είναι τόσο μεγάλη, με το 75% των χρηστών να δηλώνει ότι τείνει να αγοράζει τα αντικείμενα που βλέπει στα social media. Οι άνδρες μάλιστα είναι εκείνοι οι οποίοι τείνουν να λαμβάνουν συμβουλές διαδικτυακά γύρω από το στυλ τους και να αγοράζουν συχνότερα ό,τι βλέπουν online.

«Το 2015 όλοι έχουν γίνει σίγουρα φωτογράφοι» αναφέρει από την πλευρά του ο Πίτερ Φρόλαντ από την HTC. «Βλέπουμε, δηλαδή, ότι οι χρήστες του Διαδικτύου χρησιμοποιούν τη φωτογραφία για να εκφραστούν και να δείξουν στους γύρω τους ποιοι είναι. Από φωτογραφίες των σπιτιών τους ως τη φωτογράφιση τέλεια συνδυασμένων ρούχων, κάθε φωτογραφία μετράει και κάθε λήψη μέσω smartphone ποτέ πριν δεν ήταν πιο σημαντική όσο σήμερα».