Mercedes-Benz C-Class C180 7G AMG LINE

Δεν είναι το μεγαλύτερο, ούτε το πολυτελέστερο. Δεν είναι το πιο φαντεζί ή το πιο ακριβό. Δεν είναι καν το πιο σπορ ή διαχρονικά μοναδικό. Είναι όμως το πιο λαμπερό αυτοκίνητο της φίρμας από τη Στουτγάρδη. Γιατί είναι όμορφο, γεμάτο ταλέντο και λάμψη.

Ενα αστέρι πέρασε από τη Βρέμη, έφτασε νότια στη Νότια Αφρική, πέρασε πάνω από το Πεκίνο και πέταξε μέχρι την Τασκαλούζα στην Αλαμπάμα. Είναι ένα αστέρι λαμπερό, που μεγαλώνει γενιά τη γενιά.

Το επόμενο παγκόσμιο αυτοκίνητο της Mercedes μπορεί να λέγεται A, CLA ή GLA, αλλά -κακά τα ψέματα- μια C-Class είναι πάντα η πιο αναγνωρίσιμη Mercedes στα περισσότερα μέρη του πλανήτη κι αυτά που αναφέραμε νωρίτερα τα σημεία που θα παράγεται το νέο μοντέλο.

Στη νέα της εκδοχή, την W205, η μεσαία πολυτελής λιμουζίνα επιτελεί για μια ακόμα φορά το καθήκον της, φέρνοντας την πολυτέλεια της φίρμας σε όσο το δυνατόν περισσότερους μαζί με τεχνολογία μεγάλου βεληνεκούς.

Ελιτίστικη

Επιβλητική μάσκα, μακρύς εμπρός πρόβολος, απίθανα αρμονικές καμπύλες, σβήσιμο του πίσω μέρους με τη χάρη και τον ραφιναρισμένο τρόπο μιας λιμουζίνας. Τέτοιες αναλογίες δεν έχουμε ξαναδεί σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η νέα C-Class δημιουργεί μια μοναδική γέφυρα με άλλα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα μοντέλα της φίρμας. Θα μπορούσε μάλιστα κανείς αβίαστα να πει ότι σε επίπεδο γενικής αισθητικής, αναλογιών όγκων και «αύρας» είναι μια baby S-Class, κάτι που υποσυνείδητα λειτουργεί ευεργετικά. Ποιος δεν θα ήθελε ένα αυτοκίνητο που κρυφοκοιτάζει σε prive λέσχες για ένα μικρό μονάχα ποσοστό της αξίας της ναυαρχίδας; Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας από την άλλη στο λευκό του χρώμα έχει πολλές αισθητικές «αβάντες». Είναι της σειράς Sport με πακέτο AMG. Με τη διπλή χρωμιωμένη «λεπίδα» στη μάσκα που λαμποκοπάει στο φως, τα μαρσπιέ και τις θηριώδεις πεντάμπρατσες γκρι ματ ζάντες μαζί με τη χαμηλωμένη ανάρτηση, τις διπλές απολήξεις πίσω και τη μαύρη τεράστια οροφή θαρρείς κι είναι μια γνήσια AMG (μαζί με τα άλογα). Οι πιο παραδοσιακοί θα βρουν την κλασική μάσκα της φίρμας σε άλλες εκδόσεις με το αστέρι ψηλά στο καπό και με τις γρίλιες να σφραγίζουν για πιο αεροδυναμική συμπεριφορά. Μια πρόχειρη ματιά στα μεγέθη της νέας C-Class δείχνει κάτι που δεν φαίνεται αν και πλέον φαντάζει αυτονόητο: είναι μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις από την προηγούμενη γενιά πλην του ύψους, ενώ το μεταξόνιό της, στα 2,84 μέτρα είναι χορταστικά μεγαλύτερο κάτι που καθιστά τη νέα C-Class την πρώτη πραγματικά ευρύχωρη για 5 επιβάτες, ενώ και οι αποσκευές έχουν την τιμητική τους με 480 λίτρα. Μάταια πάντως ψάξαμε να βρούμε μια χαλύβδινη επιφάνεια. Πέρα από το γυαλί της διπλής ηλιοροφής εκτείνονται οι κολόνες από χάλυβα και ύστερα κράμα αλουμινίου, πολύ από δαύτο. Αυτό είναι μια πρώτη ένδειξη ότι στη C-Class οι άνθρωποι της φίρμας δεν τσιγκουνεύτηκαν υλικά, δεν λογάριασαν κόστος.

Space technology

Ανοίγουμε την πόρτα και νιώθουμε ότι είναι τόσο ανάλαφρη που θα πρέπει να ανήκει σε… smart. Την κλείνουμε και νιώθουμε ότι έχει σφραγίσει πίσω μας χρηματοκιβώτιο αλλά χωρίς εκείνο τον γδούπο του παρελθόντος που καταμαρτυρούσε έστω και υποσυνείδητα ποιοτική και βαριά κατασκευή. Τα εικονικά στούντιο σχεδίασης της Mercedes «πήραν φωτιά», προκειμένου η εικόνα που έχει ο οδηγός στο εσωτερικό, η αίσθηση που αποκομίζει από το παραμικρό άγγιγμα, τον πιο ανεπαίσθητο ήχο, την πιο αμυδρή λεπτομέρεια να είναι ένα μείγμα πολυτέλειας που να φαίνεται και τεχνολογίας που να γίνεται αντιληπτή μόνο όταν χρειάζεται. Την άρτια αισθητικά και κατασκευαστικά εικόνα απαρτίζουν άφθονο, γνήσιο αλουμίνιο, μπόλικη μαύρη λάκα, (η οποία λαμποκοπάει), οθόνες υψηλής ευκρίνειας με premium γραφικά, κορυφαίας ραφής... δερματίνη, ωραίος κρυφός φωτισμός... αλλά κυρίως η μινιμαλιστική σχεδίαση με ελάχιστους διακόπτες, μπολιασμένη για την περίπτωση της έκδοσης AMG με paddles στο τριάκτινο flat-bottom τιμόνι αλλά παράλληλα πάμπολλους χώρους για μικροαντικείμενα. Ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα (με την ατυχούς αισθητικής γραμματοσειρά) στη μεγάλη οθόνη κεντρικά τοποθετημένη έχει κανείς όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται και πιο δεξιά οι τριπλοί κυκλικοί αεραγωγοί μιας SL του '80 έχουν προσγειωθεί στη νέα C-Class. Τo ίδιο και ο κλασικός για Mercedes επιλογέας του αυτόματου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου των 7 σχέσεων που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, το ίδιο και η φαρδιά κεντρική κονσόλα. Τελικά, η προσήλωση της Mercedes στις παραδόσεις της μερικές φορές έχει ευεργετικές επιδράσεις στην αισθητική. Το μάτι συνεχίζει να περιδιαβαίνει το εσωτερικό. Τι βλέπουμε; Διακόπτης Agility. Και οι μηχανικοί της Mercedes μπήκαν στο κόλπο της προσαρμογής βασικών παραμέτρων όπως η λειτουργία του κινητήρα ή η υποβοήθηση του τιμονιού, (όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής μας) ενώ πολύ περισσότερα μπορούν να γίνουν και με τις αναρτήσεις. Η παραμετροποίηση -έστω και προαιρετικά- του συνόλου των λειτουργιών του αυτοκινήτου είναι υποδειγματική με αντιληπτές διαφορές ανάμεσα στα Individual, Sport+, Sport, Comfort και Eco. Πιο δίπλα, το... Star Trek σε μικρογραφία προσγειώθηκε στην κονσόλα. Ενας συνδυασμός περιστροφικού διακόπτη και touchpad (το δεύτερο προαιρετικό) για να βρει ο οδηγός το δρόμο του στον κυκεώνα της τεχνολογίας και της πληροφορίας. Google Local Search, Street View, USB stick, Facebook, WLAN…Αν κάνουμε μια πλήρη καταγραφή των τεχνολογικών ευρημάτων θα ζαλίσουμε και τον ειδήμονα. Με σχεδόν 20 συστήματα ασφάλειας υπό την ομπρέλα Intelligent Drive, άλλες τόσες για την τεχνολογία τηλεματικής Connect κι ακόμα πιο πολλές για τον τρίτο πυλώνα BluEfficiency που αφορά στα μηχανικά μέρη, θα χρειαστείτε πολλή φαιά ουσία για να αφομοιώσετε τα...πάντα όλα. Και μιας και αναφερθήκαμε στο hardware να πούμε ότι ο κινητήρας των 1,6 λίτρων είναι εξίσου αποδοτικός με τον 1800άρη της προηγούμενης γενιάς. Τα 1.595 κ.εκ. και οι 156 ίπποι είναι μια χαρά χαρακτηριστικά. Τα 250 Nm, η -πραγματική- χαμηλή κατανάλωση και κυρίως οι πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι ακόμα πιο... μια χαρά. Με ανάρτηση 4 συνδέσμων εμπρός και 5 πίσω, από τα τρία διαθέσιμα σετ των συμβατικών αναρτήσεων εμείς έχουμε στη διάθεσή μας την σπορ, χαμηλωμένη κατά 15 χλστ. Επειδή… «βάρυνε» λίγο το κείμενο, πάμε μια βόλτα να ξεσκάσουμε...

Premium για άλλη μια φορά

Το αυτοκίνητο είναι -για μια ακόμη γενιά- Mercedes. Πιο ραφιναρισμένο από μια CLA, σχεδόν στο ίδιο μήκος κύματος με την E-Class σε αίσθηση, άνεση και οδική συμπεριφορά. ο κινητήρας είναι ευχάριστος στον τρόπο που ανεβάζει στροφές, έχει μια μεταξένια αίσθηση απόδοσης αλλά κάπως τραχύ, προβολικό ήχο που υπό πραγματική πίεση (κατεβάσματα ή διατήρηση υψηλού ρυθμού περιστροφής) κάνει παρέα στους επιβάτες, παρά την πλουσιοπάροχη μόνωση. Παράδοξο: Το πάτημά της (μην ξεχνάτε «φορά» runflat ελαστικά τελευταίας γενιάς) έχει αυτήν τη χάρη, την αδιόρατη «μερτσεντική» πλευρά του κρατήματος και της άνεσης, που ξέρει να αγνοεί λακκούβες και σαμαράκια. Εχει ένα ενδιαφέρον σύστημα διεύθυνσης όσο χρειάζεται για να είναι άνετο και ακριβές χωρίς να είναι εξαντλητικά αναλυτικό και κρατά το αυτοκίνητο πεισματικά στην τροχιά του. Γέρνει βέβαια λίγο παραπάνω από μια...χμμ...3άρα, χωρίς όμως να νιώθουμε ότι επιτελείται κάποιο έγκλημα αφού μια Mercedes θα έπρεπε να έχει τον τομέα «άνεση» σήμα κατατεθέν όχι μόνο για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες που χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, την παχιά μοκέτα, τις τριπλές τσιμούχες στις πόρτες έχουν έναν λόγο να ταξιδεύουν και αυτοί πολύ άνετα. Ακόμη και ο αεροδυναμικός θόρυβος έχει περάσει από επαναξιολόγηση και είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Με το αυτόματο κιβώτιο, σε επίπεδο επιδόσεων δεν τα καταφέρνει άσχημα, τα πράγματα γίνονται άνετα, λιγάκι σπορτίφ -αν έχετε το πρόγραμμα Agility- χωρίς βέβαια να ανεβάζει την αδρεναλίνη, αφού περισσότερο χαίρεσαι το αυτοκίνητο σε μεγάλα ταξίδια με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και εντυπωσιακά χαμηλές καταναλώσεις. Ισως γι' αυτό και το ρεζερβουάρ είναι μόλις 41 λίτρα. Για τα δε φρένα, μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι είναι τίμια μεν αλλά λιγότερο ανθεκτικά σε βάναυση χρήση (ίσως φταίνε οι απλοί δίσκοι πίσω).

Déjà vu

Μάιος 2007, τεύχος 210 και τότε γράφαμε για την W204: «Η νέα C Class ωρίμασε, έγινε μεγαλύτερη, ασφαλέστερη, ποιοτικότερη -ναι, είναι δυνατόν- πακτωμένη με τεχνολογία και κυρίως με μια νέα αίσθηση οδήγησης». Αν αυτό δεν είναι déjà vu, τότε ποιο είναι; Η νέα C-Class είναι εξαντλητικά ποιοτική, κατασκευαστικά αψεγάδιαστη και αφήνει το στίγμα της ως η limo που όλοι μπορούν να αγγίξουν. Το «όλοι» μπορεί να ακούγεται άκαιρο αλλά με το ειδικό βάρος της φίρμας, την ενσωμάτωση τόσων και τέτοιων τεχνολογιών, τέλη κυκλοφορίας «σκάρτα» 100 ευρώ και τιμή από 31.470 ευρώ σίγουρα δύσκολα βρίσκεις «εκεί έξω» άλλο αυτοκίνητο με τέτοια ποιοτικά χαρακτηριστικά. Κερδίζει την προτίμησή μας όχι τόσο για την οδική του συμπεριφορά αλλά για την ευγενική του ποιότητα κύλισης, την τεχνολογία και πάνω από όλα την αρχοντική του παρουσία που τις ημέρες της δοκιμής μας δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο.