Toyota Yaris: Μικρό και... άγριο

Toyota Yaris: Μία ακόμη νίκη των νέων τεχνικών και των ερευνών που γίνονται σε καταναλωτές είναι η επιτυχημένη σχεδιαστική αναβάθμιση του Yaris.

Το ανανεωμένο supermini απέκτησε δυναμικότερη εμφάνιση και εκτιμώ ότι θα συμβάλει στην προσπάθεια της φίρμας να κατακτήσει υψηλότερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά.

Το 2013, η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού αυτοκινήτου -το οποίο κατασκευάζεται και στην Ευρώπη- κατέλαβε την ενδέκατη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά και ήταν έκτο στην κατηγορία του.

Σημαντικό μέρος της επιτυχίας του οφείλεται και στα ρεκόρ που σημείωσε στην ελληνική αγορά. Κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα όλων των μοντέλων που κυκλοφορούν στη χώρα μας!

Η νέα προσέγγιση υλοποιήθηκε από Ιάπωνες και Ευρωπαίους ντιζάινερ. Συνεργάστηκαν για να εξελίξουν την πιο καλή ιδέα του Ελληνα σχεδιαστή Σωτήρη Κωβού. Ο διακεκριμένος δημιουργός του Yaris πρώτης γενιάς απουσιάζει από το δυναμικό της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου, αλλά η έμπνευσή του καταγράφηκε στην ιστορία της μάρκας.

Μόλις μπήκα στην αίθουσα του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 στη Νίκαια της Γαλλίας, η ματιά μου καρφώθηκε στην εικόνα του μπροστινού τμήματος. Γνωρίζω ότι οι σχεδιαστές πήραν σαν βάση την κατεύθυνση που λανσαρίστηκε στη νέα γενιά του μικρότερου μοντέλου Aygo, αλλά θεωρώ ότι στην περίπτωση του Yaris πέτυχαν καλύτερο συνδυασμό των καινούργιων σχεδιαστικών στοιχείων.

Ολο το «έργο» αναβάθμισης στηρίζεται στον υπερμεγέθη κεντρικό αεραγωγό σε μαύρο χρώμα, που δεσπόζει στο μπροστινό μέρος. Θυμίζει τον αεραγωγό του Audi A3 και ενδυναμώνει την εικόνα του αυτοκινήτου.

Οι επόμενες κινήσεις της ομάδας, μάλλον είχαν μικρότερο βαθμό δυσκολίας. Επέλεξαν καινούργιο προφυλακτήρα, ανασχεδιασμένη μάσκα και φανάρια με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέο προφυλακτήρα και ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα.

Το πρώτο σημείο που παρατήρησα μόλις κάθισα στη θέση του οδηγού ήταν η αλλαγή του πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό. Επίσης, μου άρεσε το νέο αφρώδες πλαστικό και εκτίμησα θετικά την προσπάθεια αύξησης της εργονομίας με τη μετακίνηση της κεντρικής κονσόλας και του λεβιέ ταχυτήτων.

Εδωσα μεγάλη προσοχή στην ανάλυση που έγινε για τη βελτίωση της ηχομόνωσης και της οδικής συμπεριφοράς. Οι Ιάπωνες μηχανικοί υποσχέθηκαν καλύτερη ποιότητα κύλισης, λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα έως και 8% και αποδοτικότερη συμμετοχή της ανάρτησης και του πλαισίου στο κράτημα.

Ο κινητήρας ντίζελ 1.4 90 ίππων παραμένει το ισχυρότερο ατού του αυτοκινήτου, λόγω της καλής απόδοσής του, της οικονομικής λειτουργίας και του χαμηλού επιπέδου θορύβου.

Η αναβαθμισμένη έκδοση του τρικύλινδρου 1.0 ισχύος 69 ίππων προσφέρει προδιαγραφές Euro 6, μικρότερη κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ., Stop & Start και εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ. Το βενζινοκίνητο 1.3 99 ίππων και το υβριδικό σύστημα κίνησης συμπληρώνουν την γκάμα. Το τελευταίο διαθέτει βενζινοκινητήρα 1.5 Euro 6 και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, μέση κατανάλωση 3,3 λίτρα/100 χλμ.

Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού. Δεν αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στις τιμές.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.