GP Βραζιλίας: Χωρίς βαθμολογικό ενδιαφέρον.

H F1 επιστρέφει στη θρυλική πίστα του Ιντερλάγος που και φέτος φιλοξενεί τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς.

H F1 βρίσκεται σε μια σχετικά ασυνήθιστη κατάσταση καθώς ετοιμάζεται αυτό το τριήμερο για τον προτελευταίο αγώνα του 2015 επί Βραζιλιάνικου εδάφους. Στην πίστα του Ιντερλάγος (σ.σ: ανάμεσα σε δυο λίμνες) όπου πολλάκις τα τελευταία χρόνια κρίθηκε ο τίτλος. Αρχής γενομένης από το 2008 όταν ο Μάσα πανηγύριζε τη νίκη και ο Χάμιλτον προσπερνούσε τον Γκλοκ στην τελευταία στροφή για να πάρει τον πρώτο του τίτλο.

Ο Βραζιλιάνος ήθελε τότε νίκη και το Βρετανό από την 6η θέση και κάτω. Η βροχή έφερε τα πάνω κάτω στην αρχή και το τέλος του αγώνα, με το Χάμιλτον να είναι 6ος στην τελευταία ανηφορική αριστερή στροφή. Εκεί ο Βρετανός πέρασε τον Τίμο Γκλοκ του οποίου η Toyota φορούσε σλικ ελαστικά ανέβηκε στην 5η θέση και πανηγύρισε το πρωτάθλημα. Πρωταθλητές στην ίδια πίστα αναδείχτηκαν το 2007 ο Ράικονεν και το 2009 ο Τζένσον Μπάτον.

Το 2012 στο Ιντερλάγος είχαμε έναν ακόμη επικό αγώνα που έκρινε τον τίτλο υπέρ του Φέτελ. Αντίπαλός του ήταν ο Αλόνσο με τη Ferrari.  Η βροχή είχε προσθέσει τη δική της ένταση από νωρίς και λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση ο Φέτελ βρέθηκε τελευταίος με πληγωμένο μονοθέσιο. Έδωσε συγκλονιστική μάχη για ν' ανέλθει στην κατάταξη και τα κατάφερε τελικά στο φινάλε. Ο Αλόνσο τερμάτισε 2ος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό.

Φέτος τίποτα δεν κρίνεται στο Ιντερλάγος, Χάμιλτον και Mercedes διατήρησαν εύκολα τους περσινούς τίτλους και ετοιμάζονται για το 2016. Ομάδες και οδηγοί αναλώνονται σε δοκιμές εξέλιξης και τα media για να συντηρήσουν το ενδιαφέρον του κόσμου αναλώνονται σε ειδήσεις για το αν τσαλάκωσε κάποιον προφυλακτήρα ο Χάμιλτον και καθυστέρησε να πάει μια μέρα στο Σάο Πάολο. Την ίδια στιγμή στη Red Bull μετράνε την απόσταση μέχρι την πόρτα εξόδου και στη Renault προσπαθούν να οργανώσουν τη Lotus. Σ' αυτό το κλίμα ο Κυριακάτικος αγώνας είναι χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον εκτός αν θεωρείτε πως έχει πραγματική σημασία η μάχη για τη 2η θέση που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα πάρει ο Ρόσμπεργκ (+21 βαθμοί) από το Φέτελ.

Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση γόμα και τη μαλακή γόμα πρόκειται για τον πιο δημοφιλή συνδυασμό της χρονιάς που θα χρησιμοποιηθεί για 9η και τελευταία φορά το 2015. Ο γύρος πίστας στη Βραζιλία είναι ένας από τους πιο μικρούς σε μήκος αλλά πιο έντονους όλης της χρονιάς. Η φορά της πίστας είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού κάτι που δεν είναι σύνηθες στη Formula 1. Υπάρχει πολύ δουλειά τόσο για τα ελαστικά όσο και για τους οδηγούς καθώς η πίστα του Iντερλάγος απαιτεί μεγάλη προσπάθεια από άποψη φυσικής κατάστασης. Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να περιπλέξουν τα πράγματα ακόμη πιο πολύ. Πέρυσι οι πιο υψηλές θερμοκρασίες που συναντήσαμε όλη τη χρονιά κατεγράφησαν στη Βραζιλία όμως στο παρελθόν ο αγώνας είχε επηρεαστεί από καταρρακτώδη βροχή.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Το Ιντερλάγος είναι μια από τις πιο ιστορικές διαδρομές, όπου σε κάποιο βαθμό έχει γραφτεί η ιστορία της Formula 1. Οπότε είναι ευχαρίστηση για μας ο ερχομός εδώ, όπου βιώνουμε τη μοναδική ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι τοπικοί φίλαθλοι αλλά και το πάθος που τους διακατέχει. Είναι η ολοκλήρωση ενός πρωτόγνωρου τριπλού σερί αγώνων στην Αμερική με αγώνες σε ΗΠΑ, Μεξικό και Βραζιλία. Η Νότια Αμερική και η Βραζιλία ειδικότερα είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως για την Pirelli οπότε αποτελεί για μας έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες καθώς η εκπροσώπησή μας εδώ είναι ευρύτατη. Οι αλλαγές στην άσφαλτο του οδοστρώματος στο Ιντερλάγος επηρέασαν τη συμπεριφορά των ελαστικών, έχει ενδιαφέρον να δούμε φέτος πως θα διαμορφωθεί η χρήση των ελαστικών.
Παραδοσιακά το Ιντερλάγος ασκεί υψηλά φορτία στα ελαστικά οπότε περιμένουμε από τους οδηγούς να πραγματοποιήσουν δυο με τρία πιτ στοπ. Όμως, όπως συνήθως πραγματική εικόνα της κατάστασης, θα έχουμε μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής». Η Pirelli έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.

Ο νέος ασφαλτοτάπητας που στρώθηκε πέρυσι άλλαξε το επίπεδο τραχύτητας της επιφάνειας ενώ και φέτος έχουν εκ νέου φτιαχτεί κάποια σημεία. Επίσης υπάρχουν και άλλες βελτιώσεις στην πίστα συμπεριλαμβανομένων των νέων εγκαταστάσεων των πιτ. Το όριο σ’ αυτή την πίστα έρχεται από τα πίσω ελαστικά και ειδικότερα από το πίσω δεξιά που καταπονείται περισσότερο λόγω της φοράς που είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού. Αριστερόστροφη επίσης είναι και η επόμενη πίστα στο Άμπου Ντάμπι που θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Τα ελαστικά συχνά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων στο Ιντερλάγος καθώς ασκούνται ταυτόχρονα διαμήκη και εγκάρσια φορτία. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία της γόμας. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι γενικώς υψηλά. Η μηχανική και η αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση έχουν εξίσου μεγάλη επίδραση.

Πέρυσι είχε καύσωνα οπότε ο αγώνας δεν αποτελεί τυπικό παράδειγμα για το τι περιμένουμε να δούμε φέτος. Το 2014 ο Ρόσμπεργκ κέρδισε τον αγώνα για λογαριασμό της Mercedes πραγματοποιώντας 3 αλλαγές ελαστικών. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 7ο στον 26ο και στον 50στό γύρο. Από τους οδηγούς που πραγματοποίησαν δυο αλλαγές πιο ψηλά (7ος) τερμάτισε ο Ράικονεν. Η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες είναι στα 0.9 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Το Ιντερλάγος με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1.  Η πίστα είναι αριστερόστροφη αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη και ταυτόχρονα ασυνήθιστη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού.  Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο.
Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Το ίδιο φαινόμενο ακόμη πιο έντονο παρατηρήσαμε φέτος και στο Μεξικό όπου το υψόμετρο φτάνει τα 2250m. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS μια στην αρχή της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και μια ανάμεσα στις στροφές 3 και 4.

O αγώνας αυτής της Κυριακής θα είναι ο 43ος στη Βραζιλία, 32 απ’ αυτούς έχουν γίνει στο Ιντερλάγος που φιλοξενεί το GP σταθερά από το 1990. Στον αγώνα θα συμμετέχουν δυο Βραζιλιάνοι οι Μάσα και Νασρ. Στο παρελθόν οι Βραζιλιάνοι που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Έμερσον Φιτιπάλντι, Κάρλος Πάτσε, Νέλσον Πικέ, Άιρτον Σένα, και Φελίπε Μάσα.