F1 USA GP: Μια μοναδική παράσταση!

Στο Ώστιν του Τέξας υπάρχουν πολλοί ταύροι και εξίσου ικανοί γελαδάρηδες. Υπάρχει επίσης και μια υπερσύγχρονη καινούργια πίστα το COTA (Circuit of the Americas) όπου την Κυριακή (σ.σ: απευθείας μετάδοση στις 22:00, Alpha, ΟΤΕ) θα γίνει για 3η φορά αγώνας F1.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στην τελική και πιο άγρια μορφή του. Στους τρεις τελευταίους αγώνες που θα διεξαχθούν μέσα στο Νοέμβριο σε ΗΠΑ (2/11), Βραζιλία (9/11) και ΗΑΕ (23/11) θα μοιραστούν 100 βαθμοί καθώς ο τελευταίος αγώνας δίνει διπλούς βαθμούς. Ο Χάμιλτον προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 17 βαθμών από το Ρόσμπεργκ. Σα κάτι να έχει αλλάξει μετά τη σύγκρουση που προκάλεσε ο Γερμανός στο Σπα καθότι μετά το Βέλγιο ο Βρετανός έχει πάρει 4 νίκες σερί σε Ιταλία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία και Ρωσία.

Ο Ρόσμπεργκ θέλει όσο τίποτα να σπάσει αυτό το σερί στο Ώστιν. Το Circuit of the Americas είναι από τους πιο νέους προορισμούς στο καλεντάρι της F1, θα γίνει αγώνας για 3η φορά εκεί. Στην πρεμιέρα το 2012 κέρδισε ο Χάμιλτον, ενώ πέρυσι κυριάρχησε ο Φέτελ. Η F1 επέστρεψε πρόπερσι ύστερα από 5 χρόνια στις ΗΠΑ με το GP του Τέξαςστην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν. Οι ΗΠΑ είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές για κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι Mercedes, Renault, Infiniti αλλά και για ειδικούς κατασκευαστές σπορ μοντέλων όπως οι Ferrari, McLaren, Lotus.
Πιθανόν κάθε αναφορά στο Αμερικάνικο GP να σας παραπέμπει στη θρυλική πίστα της Ινδιανάπολης, καθότι μέρος του οβάλ τμήματος χρησιμοποιήθηκε για τη φιλοξενία του αγώνα από το 2000 μέχρι και το 2007. Στο παρελθόν έχουν γίνει αγώνες στο Σέμπρινγκ, στο Φοίνιξ(3), στο Ουότκινς Γκλεν (20), στο Ντάλας, στο Ντητρόιτ (7), στο Λονγκ Μπητς μέχρι και στο Λας Βέγκας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Caesar’s Palace.
Συνολικά στις ΗΠΑ έχουν γίνει 53 GP και όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς από τα προαναφερθέντα η F1 δεν είχε στο παρελθόν τη στέγη που άρμοζε. Αυτό διορθώθηκε με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας πίστας στο Ώστιν του Τέξας. Το Circuit Of The Americas ή COTA φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ και πρόπερσι φιλοξένησε με επιτυχία τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς που εξελίχθηκε σε μάχη Χάμιλτον Φέτελ με τελικό νικητή το Βρετανό που τότε οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren. Πέρυσι ο Φέτελ κυριάρχησε και στο Ώστιν όπως σε όλους τους τελευταίους 9 αγώνες της χρονιάς.

Πέρυσι η στρατηγική νίκης ήταν αυτή του ενός pit stop. O Φέτελ εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή γόμα στον 27ο γύρο. Όλοι όσοι τερμάτισαν στις 12 πρώτες θέσεις ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop.

Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση!

Το GP των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις δέκα το βράδυ της Κυριακής. Μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση «F1 Countdown» στο στούντιο. Πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Οι πανηγυρισμοί στο εργοστάσιο της Mercedes για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν συγκρατημένοι καθόσον ο Μπιανκί δίνει μάχη για τη ζωή του στη Σουζούκα. Ο Πάνος Σεϊτανίδης μας θυμίζει τις προηγούμενες δεκαέξι πράξεις της μονομαχίας Χάμιλτον Ρόσμπεργκ και πως φτάσαμε ως εδώ, με εννιά νίκες του Χάμιλτον, τέσσερις του Ρόσμπεργκ και τρεις του Ρικιάρντο.

Αλλαγή στις κατατακτήριες δοκιμές, νέο look για τον Ρικιάρντο, προβλήματα για το Φέτελ αλλά και τη FIA.

Η ομάδα της Sauber χτες ζήτησε επίσημα από τη FIA ν’ αναλάβει δράση όσον αφορά στην οικονομική κρίση που πλήττει την εικόνα της F1, προτού η κατάσταση πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις. Η απουσία των Marussia και Caterham από το grid αλλά και η αλλαγή μονάδας ισχύος στο μονοθέσιο του Φέτελ που καθιστά χωρίς νόημα τη συμμετοχή του στις δοκιμές έχει ως πρακτικό αποτέλεσμα τη συμμετοχή μόλις 17 μονοθεσίων στις αυριανές κατατακτήριες δοκιμές.

Την ίδια στιγμή ο Φέτελ που πέρυσι έπαιρνε τη μια μετά την άλλη τις νίκες τέτοια εποχή
σήμερα βρίσκεται στο ναδίρ. Χωρίς νίκη φέτος με δεδομένη την απώλεια του παγκόσμιου τίτλου μετά από 4 χρόνια, φεύγει από την ομάδα που τον ανέδειξε στο τέλος της χρονιάς χωρίς ακόμη η Ferrari να έχει ανακοινώσει ότι θα συνεργαστούν. Επιπλέον στο Ώστιν όπου πέρυσι κυριάρχησε φέτος δε θα συμμετέχει καν στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο λόγος είναι ότι η Renault αποφάσισε ν’ αλλάξει και τα έξι μέρη της μονάδας ισχύος που χρησιμοποιεί ο Γερμανός. Επιπλέον αυτό θα είναι η έκτη μονάδα ισχύος μέσα στη χρονιά για το Φέτελ έτσι ο πρωταθλητής είναι υποχρεωμένος να εκκινήσει από το pit lane. Τούτου δοθέντος δεν έχει πρακτικά νόημα να προσπαθήσει στις κατατακτήριες δοκιμές. Μιλώντας σχετικά χαρακτήρισε "πολύ κακό" τον κανονισμό.

Γενικότερα για το Ώστιν όμως ο Φέτελ έσταζε μέλι: "Είναι μία απολαυστική πόλη όπου πραγματικά αντιλαμβάνεσαι τον τρόπο ζωής και τις παραδόσεις των κατοίκων της πολιτείας του Τέξας. Όσο για το Circuit of the Americas, μου αρέσει πολύ. Έχει 20 στροφές και φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού έχει μία απότομη ανηφόρα καθοδόν για την πρώτη στροφή, αυτό είναι το ξεχωριστό στοιχείο αυτής της πίστας. Φρενάρουμε σε ανηφόρα πράγμα που δεν είναι εύκολο και συχνά έχουμε μπλοκάρισμα των τροχών. Πολλοί από τους συνδυασμούς  στροφών, μου θυμίζουν άλλες πίστες. Για παράδειγα, οι γρήγορες καμπές του πρώτου τομέα είναι σαν το Σίλβερστον ή τη Σουζούκα.