Russian F1 GP: Νίκη Χάμιλτον, πρωτάθλημα Mercedes!

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν έδωσε το τρόπαιο στο νικητή Λιούις Χάμιλτον, σηματοδοτώντας με τον καλύτερο τρόπο πόση σημασία έχει η F1, για τη Ρωσία.

Η νίκη του Χάμιλτον ήταν αρκετή για να κατακτήσει η Mercedes το πρωτάθλημα κατασκευαστών για πρώτη φορά στην ιστορία της. Το Σότσι υποδέχτηκε τη F1, όπως αρμόζει με μια μοναδική παράσταση πριν τον αγώνα, με χορευτές, κοζάκους, ακροβατικά σμήνη αεροσκαφών, σύσσωμη τη Ρωσική ηγεσία, πανέμορφες κοπέλες, κατάμεστες κερκίδες και ένα Ολυμπιακό Πάρκο μεταμορφωμένο σε υπερσύγχρονη πίστα.

Ο αγώνας δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική ήταν ένας μονόλογος για τις Mercedes. Ο Χάμιλτον εκκίνησε καλά ο Ρόσμπεργκ βρέθηκε δίπλα του στα φρένα για τη στροφή 2 και όλα έδειχναν πως τα πράγματα θα ήταν δύσκολα στην έξοδο.
Ο Γερμανός κλώτσησε τα φρένα, μπλόκαρε τους τροχούς και βγήκε ευθεία απέναντι. Το μπλοκάρισμα οδήγησε σε παραμόρφωση και έντονους κραδασμούς που υποχρέωσαν το Ρόσμπεργκ ν' αλλάξει λάστιχα στον πρώτο γύρο. Από τη Mercedes αποφάσισαν να ρισκάρουν με μια παράτολμη στρατηγική του έβαλαν τη μέση γόμα και ο Γερμανός ξεκίνησε μια απέλπιδα προσπάθεια να κάνει 52 γύρους μ' αυτή.

Εν τέλει τα κατάφερε και αφού προσπέρασε όλους όσοι βρέθηκαν στο διάβα του τερμάτισε 2ος ελαχιστοποιώντας τις βαθμολογικές απώλειες από το Χάμιλτον. Ο Βρετανός τώρα έχει προβάδισμα 17 βαθμών ενώ απομένουν 100 βαθμοί να μοιραστούν στους 3 τελευταίους αγώνες.

Πίσω τους τερμάτισαν οι Μπότας και Μπάτον όπως εκκίνησαν ενώ ο Μάγκνουσεν κατάφερε να φέρει την McLaren στην 5η θέση. Απογοήτευση για τον τοπικό ήρωα Δανιήλ Κβιάτ που εκκινούσε 5ος δεν κατάφερε όμως στον 1ο γύρο να κρατηθεί σ' αυτή τη θέση. Ο Ρώσος μετά από έναν μέτριο αγώνα όπου δεν απέφυγε τα λάθη έμεινε τελικά εκτός βαθμών.

Ο Αλόνσο εκκίνησε πολύ καλά με τη Ferrari
και μετά την είσοδο του Ρόσμπεργκ στα πιτ βρέθηκε πίσω από το Μπάτον στην 4η θέση. Ένα λάθος των μηχανικών της Ferrari στα πιτ στέρησε από τον Ισπανό τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από την 6η θέση. Απογοήτευσε ακόμη μια φορά ο Ράικονεν που τερμάτισε εκεί που εκκίνησε (9ος) πίσω από τις Red Bull που σήμερα δεν είχαν ανταγωνιστικό ρυθμό.

Μετά το τέλος του αγώνα ο Αλόνσο μίλησε χωρίς περιστροφές:
" Ήξερα πως μόνο στην εκκίνηση θα μπορούσα να κάνω κάτι γιατί ο αγώνας θα ήταν δύσκολος. Κέρδισα κάποιες θέσεις αλλά δεν ήταν εύκολο να διατηρηθώ εκεί καθώς σήμερα δεν είχαμε το 4ο ταχύτερο μονοθέσιο. Το πιτ στοπ ήταν μεγαλύτερο απ΄ ότι συνήθως αλλά δεν άλλαξε σημαντικά το αποτέλεσμα καθότι δεν είχα το ρυθμό να κρατήσω πίσω μου τον Κέβιν. Επίσης ο Ρόσμπεργκ έκανε πιτ στον 1ο γύρο και τερμάτισε 2ος αυτό κι αν ήταν εντυπωσιακό. Ο σημερινός αγώνας δεν ολοκληρώθηκε καθώς λείπει ένας από μας. Ελπίζω σε καλά νέα τις επόμενες 3 βδομάδες".

Ο Μάγκνουσεν από την πλευρά του έδωσε άλλη διάσταση στα λεγόμενα του Αλόνσο: "Έπρεπε να κάνω απίστευτη οικονομία καυσίμου, οδηγούσα πολύ χαλαρά. Μου έκανε εντύπωση που κανείς δεν ήταν σε θέση να με πλησιάσει".

Μιλώντας μετά τη λήξη του αγώνα ο Ρόσμπεργκ ανέφερε: " Έκανα λάθος στην εκκίνηση, άργησα να φρενάρω. Ήταν αχρείαστο αυτό. Είχα το προβάδισμα μπαίνοντας στην στροφή και έπρεπε να το διατηρήσω. Είμαι πολύ απογοητευμένος απ' αυτό. Τα ελαστικά παραμορφώθηκαν οπότε δεν έβλεπα που πάω από τους κραδασμούς έτσι μπήκα στα πιτ. Εκείνη τη στιγμή πίστεψα πως ο αγώνας είχε τελειώσει για μένα οπότε τελικά είμαι ικανοποιημένος από τη 2η θέση. Από την άλλη μπορούσα να πιέσω περισσότερο στον αγώνα. Μετά είναι εύκολο βέβαια να το λες γνωρίζοντας το όριο. Στο τέλος τα ελαστικά μου ήταν μια χαρά. Κρίμα είχα κι άλλο περιθώριο αλλά δεν το ήξερα αυτό κατά τη διάρκεια του αγώνα. Νομίζω πως ήταν εφικτό να στρίψω 1ος, έκανα λάθος φρέναρα αργά και πολύ δυνατά".

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Πάντι Λόου αναφερόμενος στο πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών στην ιστορία της Mercedes: "Εργαστήκαμε πολύ σκληρά για τον τίτλο, πολλοί άνθρωποι για πολλά χρόνια κόπιασαν για τη σημερινή επιτυχία. Θα το γιορτάσουμε αύριο όλοι μαζί στο εργοστάσιο. Αλλά μένει ανοικτό το πρωτάθλημα κατασκευαστών δεν πρόκειται να εφησυχάσουμε μέχρι να είναι βέβαια δικό μας και αυτό".

Οι βασικοί λόγοι που η F1, πήγε στη Ρωσία είναι εμπορικοί. Η Ρώσικη αγορά είναι πολύ σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και ελαστικών. Επιπλέον είναι μια αγορά στην οποία όλοι οι χορηγοί θέλουν προβολή γιατί οι εταιρείες ποντάρουν εκεί όπου υπάρχει μεγάλος πλούτος. Οι Ρώσοι δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο motorsport.

Η πίστα έχει διαμορφωθεί δίπλα στο λιμάνι της πόλης, πρόκειται ουσιαστικά για κατά το ήμισυ μόνιμη εγκατάσταση. Η διαδρομή των 5.853km είναι η 3η μεγαλύτερη στο καλεντάρι μετά το Σπα και το Σίλβερτσον

Επόμενος αγώνας το GP της Αμερικής στις 2/11.