2014: Πρωταθλήτρια η Toyota

Στο ημερολόγιο του 2014 καταγράφηκαν πολλά γεγονότα και ανατροπές. Από το μενού δεν έλειψαν και οι εκπλήξεις στην αγορά του αυτοκινήτου.

Παρά την εχθρική στάση που τήρησε η κυβέρνηση σε ό,τι κινείται με ροδές, ο όγκος των πωλήσεων σημείωσε αύξηση κατά 21,3% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ.

Πουλήθηκαν 71.218 καινούργια αυτοκίνητα, χάρη στις θυσίες των αγοραστών και την προσπάθεια των εταιρειών να κρατήσουν ανοιχτά τα μαγαζιά τους. Αποφεύγω να αναφερθώ στη στάση των τραπεζών και των άλλων χρηματοδοτικών πηγών στα αιτήματα των καταναλωτών που είχαν τη δυνατότητα να πάρουν δάνειο.

Η ανάλυση της γενικής κατάταξης των πωλήσεων επιβεβαιώνει την έντονη ανταγωνιστικότητα που υπήρξε στον κλάδο για μια ακόμη χρονιά. Η Toyota έχει πλέον μάθει καλά τον δρόμο που την οδηγεί στην πρώτη θέση. Ολη τη χρονιά ήταν στην κεφαλή της κούρσας και «έγραψε» 8.020 πωλήσεις, αποσπώντας το 11,3% της αγοράς. Η επιτυχία της δεν είναι τυχαία, γιατί το ίδιο επιτυχημένο έργο παίζεται τα τελευταία χρόνια.

Η VW τερμάτισε δεύτερη με 6.906 πωλήσεις και ποσοστό 9,7%. Την τριάδα κλείνει η Opel με 6.480 πωλήσεις και ποσοστό 9,1%. Ακολουθούν: Nissan 5.893 πωλήσεις (8,3%), Fiat 4.005 (5,6%), Hyundai 3.928 (5%), Ford 3.682 (5,2%), Citroen 3.414 (4,8%), Suzuki 3.347 (4,7%), Skoda 3.309 (4,6%) κ.ά.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, όμως, έγινε ανατροπή στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Η προσπάθεια της Mercedes να ικανοποιήσει τη ζήτηση των πελατών της και την υποχρέωση να παραδώσει μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων σε μια γνωστή φαρμακευτική εταιρεία, την έφερε στη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων του μήνα, με 632 πωλήσεις και ποσοστό αγοράς 9,9%.
 
Ανάλογη επιτυχία δεν έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια και θεωρείται ένα πρόκριμα της επιθετικής εμπορικής πολιτικής που θα ακολουθήσει η μάρκα και το 2015.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η BMW, η οποία πούλησε 564 αυτοκίνητα και πήρε το 8,8% της αγοράς του Δεκεμβρίου. Η Volvo ήταν τρίτη στα premium με 196 μονάδες και τέταρτη η Audi με178 μονάδες.

Η επιτυχία των Mercedes και BMW άλλαξε τους συσχετισμούς στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Η Mercedes ήταν πρώτη το 2014 με 2.809 πωλήσεις (ποσοστό 3,9%), καταλαμβάνοντας την ενδέκατη θέση της γενικής κατάταξης. Δεύτερη ήταν η BMW με 2.529 πωλήσεις (3,6%), τρίτη η Audi με 2.433 (3,4%) και τέταρτη η Volvo με1.832 (2,6%).

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.